stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 124317
  • 28 اردیبهشت 1399 - 12:51
0
فراخوان همایش ملی مسئله ربا و دیدگاه‌های آیت‌الله حائری شیرازی

فراخوان همایش ملی مسئله ربا و دیدگاه‌های آیت‌الله حائری شیرازی

فراخوان همایش ملی مسئله ربا و دیدگاه‌های آیت‌الله حائری شیرازی
فراخوان همایش ملی «مسئله ربا و دیدگاه‌های آیت‌الله حائری شیرازی» اعلام شد.
قلم | qalamna.ir :

در سومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز و نماینده اسبق، ولی فقیه در استان فارس، همایش ملی «مسئله ربا و دیدگاه‌های آیت‌الله حائری شیرازی» ۱۴ آبان ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

اندیشمندان و اقتصاددانان تا ۱۵ مرداد برای ارسال چکیده مقالات، تا ۳۰ شهریور برای تأیید چکیده و تا ۳۰ مهر برای ارسال مقاله مهلت دارند.

مبانی فقهی دیدگاه‌های آیت‌الله حائری شیرازی در مسئله ربا، بررسی تطبیقی دیدگاه‌های آیت‌الله حائری شیرازی و دیگر صاحب‌نظران در مسئله ربا، حیل شرعی فرار از ربا از نگاه آیت‌الله حائری شیرازی، جریمه‌های دیر کرد و مسئله ربا، نقش پول اعتباری در پیدایش ربا، مفهوم‌شناسی ربا با لحاظ مسئله تورم، مکاتب اقتصادی و مسئله ربا، قانون بانکداری اسلامی و مسئله ربا، آثار اقتصادی رباخواری و آثار معنوی رباخواری محور‌های این همایش است.

موضوعات برگزیده در مجموعه مقالات همایش به چاپ خواهد رسید و به مقالات برتر و کاربردی حق‌التألیف پرداخت خواهد شد و همچنین مؤسسه علوم انسانی آیت‌الله حائری شیرازی آمادگی دارد تا مجموعه دیدگاه‌های گردآوری شده آن عالم ربانی در موضوع ربا را به‌صورت دیجیتالی در اختیار صاحب‌نظران در فرایند تدوین مقاله بگذارد.
علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این همایش به آدرس شیراز، حرم مطهر احمدبن موسی (ع)، دارالشفا، دبیرخانه همایش و یا پست الکترونیک hamayesh@dhaeri.ir ارسال کنند.

وب‌سایت این همایش bhaeri.ir است.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.