stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 124956
  • 29 اردیبهشت 1399 - 14:27
4

گلایه های شورای شهر از بلاتکلیفی استان همدان برای ثبت آثار جهانی

گلایه های شورای شهر از بلاتکلیفی استان همدان برای ثبت آثار جهانی
یازدهمین صحن شورای اسلامی شهر همدان، موضوع وضعیت ثبت جهانی آثار جهانی همدان را در دل خود داشت.
قلم | qalamna.ir :

قلم، یازدهمین صحن شورای اسلامی شهر همدان، موضوع وضعیت ثبت جهانی آثار جهانی همدان را در دل خود داشت.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در نطق پیش از دستور صحن شورا ضمن ارج نهادن خبر خوش فرماندار ویژه ملایر در راستای ثبت جهانی تپه نوشیجان، گفت: هیچ اراده‌ای برای ثبت آثار تاریخی و گردشگری در شهر همدان وجود ندارد و همواره حصول به این مهم، در حد شعار و تکلیف بوده است؛ از این‌رو به سهم خود در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا، آماده هرگونه همکاری برای تحقق این فرصت بسیار ارزشمند در شهرملایر به‌منظور تقویت صنعت گردشگری استان هستیم.
حسین قراباغی ابراز امیدواری کرد: مدیران میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، سایر مدیران مرتبط و نمایندگان مجلس یازدهم، برای ثبت جهانی داشته‌های منحصربه‌فردی مانند تپه باستانی هگمتانه، غار شگفت‌انگیز علیصدر به‌عنوان تنها غار آبی جهان و کتیبه‌های تاریخی آبشار و محوطه زیبای گنج‌نامه که تاریخ؛ فرهنگ و تمدن کهن‌شهر همدان را در سطح جهان فریاد می‌زنند تدبیری بی‌اندیشند.
وی اظهار کرد: جای تعجب، تأسف و تألم است که پرونده‌های این آثار در وزارتخانه مربوطه باز بوده و برای رفع حداقل ایرادهای وارده توسط کارشناسان ذیربط، شاهد بلاتکلیفی استان همدان برای ثبت آثار جهانی آن، باشیم.
قراباغی ادامه داد: امیدوارم که مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‎‌دستی و گردشگری استان، منعکس‌کننده این پیام به علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باشد.
وی با بیان این موضوع، عنوان کرد: انتظار می‌رود برگزاری همایش‌های مختلف بین‌المللی در ٢ سال گذشته و مطالبه عمومی برای تسریع در روند ثبت حداقل یک اثر در فهرست جهانی، شاهد تدبیر خردمندانه و حرکت ماندگار برای همدان باشیم.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در پایان ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران و زحمتکشان عرصه سلامت و مصوبات ستاد استانی کرونا به‌ویژه در زمینه عدم نصب چادر، گفت: انتظار می‌رود تذکر ویژه به‌منظور جلوگیری از ورود مسافران به شهر همدان به‌ویژه عدم پذیرش مسافران در خانه‌مسافرهای غیرمجاز هستیم.

رفتار متناقض در حمایت از ثبت آثار ملی قابل‌قبول نیست
نایب رئیس شورای شهر همدان در این جلسه، مهمترین مقصر عدم ثبت جهانی آثار تاریخی شهر همدان در حوزه مدیریت شهری را شورای شهر دانست و گفت: رفتار متناقض در حمایت از ثبت آثار ملی قابل قبول نیست؛ زیرا نمیشود رویداد بین‌المللی در استان برگزار کنیم، اما نظرات متناقضی در مورد یونسکو داشته باشیم.
حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه ثبت جهانی آثار، متولی مشخصی دارد، خاطرنشان کرد: وقتی ما اجازه حضور به نماینده یونسکو در همدان را نمی‌دهیم چگونه باید انتظار ثبت آثار جهانی را داشته باشیم؛ در حالی‌که باید این تناقض در رفتار تعیین‌تکلیف شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.