stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 125551
  • 30 اردیبهشت 1399 - 10:51
1

ترامپ دعوت به سخنرانی در کنفرانس سازمان بهداشت جهانی را رد کرد

ترامپ دعوت به سخنرانی در کنفرانس سازمان بهداشت جهانی را رد کرد

دونالد ترامپ دعوت به سخنرانی در نشست مجازی سازمان بهداشت جهانی را قبول نکرد. ترامپ بارها این سازمان را به دلیل واکنشش به شیوع کروناویروس مورد انتقاد قرار داده است.

قلم | qalamna.ir :

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت: در آینده نزدیک بیانیه‌ای به آنان خواهم داد اما تصمیم گرفته‌ام که (اکنون) سخنرانی نکنم. به نظر من آن‌ها اخیرا عملکرد بسیار تاسف‌برانگیزی داشته‌اند.

پایگاه خبری هیل، وی افزود: آن‌ها دست‌نشانده چین هستند. اگر بخواهیم مودبانه‌تر بگوییم، چین‌محور هستند.

وبسایت آکسیوس، به نقل از دو منبع آگاه، سازمان بهداشت جهانی اوایل ماه جاری میلادی ترامپ را به سخنرانی در نخستین روز مجمع جهانی بهداشت دعوت کرد.

یک منبع خبری دیگر اظهار کرده: سازمان جهانی بهداشت همچنین شی جینپینگ، رییس جمهور چین را نیز دعوت کرده تا در این نشست با هدف اقدام برای “ایجاد حس همبستگی” سخنرانی کند.

این منبع اما گفت، ترامپ از طریق هیئت آمریکا در ژنو دعوت به سخنرانی در این اجلاس را رد کرده است.

یک مقام ارشد کاخ سفید به آکسیوس گفت: اگر سازمان جهانی بهداشت کار خود را درست انجام داده بود و اجازه نمی‌داد چین بدون شفافیت عمل کند، جهان احتمالا اکنون در وضعیت بسیار متفاوتی قرار داشت. اکنون زمان پاسخگویی و شفافیت است، نه عکس گرفتن برای ایجاد حسی غلط از همبستگی.

الکس ایزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا که در غیاب ترامپ در این مراسم سخنرانی کرد، در ویدئویی از پیش آماده شده از “شکست” سازمان جهانی بهداشت در هشدار مناسب به جهان درباره خطر شیوع کرونا انتقاد کرد.

ایزار در این باره گفت: باید صراحتا درباره یکی از اصلی‌ترین دلایل خارج شدن این همه‌گیری از کنترل صحبت کنیم. این سازمان در جمع‌آوری اطلاعاتی که جهان نیازمند آن بود، ناموفق بوده و این مساله جان بسیاری را گرفته است.

اظهارات ایزار همسو با انتقادات ترامپ از سازمان جهانی بهداشت در ماه‌های اخیر بود. این رییس جمهور سازمان جهانی بهداشت را به عدم هشدار مناسب به آمریکا درباره شیوع کرونا متهم کرده است. او همچنین در اواسط آوریل اظهار کرد، بودجه این سازمان را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.