stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 133011
  • 18 خرداد 1399 - 4:19
3
جهش تولید ، اولویت شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس

جهش تولید ، اولویت شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس

جهش تولید ، اولویت شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، تحقق جهش تولید را مهمترین اولویت امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اعلام کرد.
قلم | qalamna.ir :
احد فتوحی در جلسه مجمع عمومی  سالانه شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: امسال در راستای تحقق این مهم ۲۴ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف تدوین و اجرا خواهد شد.
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های امسال، پایش طرح‌های صنعتی با هدف حمایت در بهره برداری از آن‌ها است که در این بخش ۵۰۰ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۵۰۰ طرح دیگر با پیشرفت کمتر از ۵۰ درصد در برنامه هدف قرار گرفته اند.
وی اظهارداشت: با بهره برداری از این واحد‌ها، جهش مناسبی در زمینه تعداد واحد‌های بهره بردار شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود.
فتوحی، تقویت و حمایت از شرکت‌های خدماتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با هدف اداره بهتر امور شهرک‌های صنعتی را از رسالت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی دانست و گفت: شرکت‌های خدماتی بازوی بخش دولتی برای اداره مناسب شهرک‌های صنعتی محسوب می‌شوند.
وی، هدف اصلی شکل‌گیری شرکت‌های خدماتی را ایجاد بستر مناسب برای هم‌فکری و هم‌افزایی برای اداره بهتر امور شهرک صنعتی با بهره‌گیری از دیدگاه‌های صنعتگران به‌عنوان صاحبان اصلی شهرک‌های صنعتی اعلام کرد و افزود: اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌های خدماتی به‌عنوان منتخب صنعتگران، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و در چارچوب اساسنامه در تعامل با شرکت شهرک‌های صنعتی در ارتقای وضعیت شهرک‌های صنعتی و رفع مشکلات نقش مهمی برعهده دارند.
فتوحی با بیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز با دارا بودن واحد‌های مطرح و شاخص کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی نقش مهمی در تولید و صادرات بر عهده دارد، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۴۶۰ قرارداد با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد شده و ۲ هزار و ۲۳۷ واحد تولیدی، صنعتی و صنفی با اشتغال‌زایی افزون بر ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر در این شهرک صنعتی مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت‌ها در فاز‌های توسعه این شهرک صنعتی در حال انجام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی دقیقی برای اجرای کیفی طرح‌های عمرانی انجام شده است.
مدیر عامل این شرکت بابیان به اینکه بخش زیادی از اراضی این شهرک صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار شده است، گفت: با توجه به محدودیت اراضی موجود و به منظور شفاف سازی در واگذاری‌ها و امکان شرایط مساوی برای متقاضیان، واگذاری اراضی به صورت مزایده‌ای و توسط سامانه تدارکات الکترونیکی دولت انجام می‌شود.
فتوحی، تأمین پایدار آب مورد نیاز واحد‌های صنعتی را مهمترین برنامه این شرکت اعلام کرد و گفت: برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای تامین آب نظیر حفر حلقه جدید چاه، انتقال آب زهکش شیراز و تخصیص آب از سد کوار تدوین شده است.
هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.