stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 133310
  • 18 خرداد 1399 - 15:48
9
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

همدان، رتبه سوم تولید گُل محمدی در جهان/ جای خالی صنایع اسانس گیری گُل محمدی در کشور

همدان، رتبه سوم تولید گُل محمدی در جهان/ جای خالی صنایع اسانس گیری گُل محمدی در کشور
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به این که در تولید گل محمدی، بعد از بلغارستان و ترکیه مقام سوم جهان را داریم، ادامه داد: گلاب و عرقیات مصرف داخلی دارد اما برای ورود به بحث صادرات این محصولات باید وارد حوزه اسانس گیری و صنایع مربوط به آن شد چنان که هم اکنون نیز کشورهایی چون بلغارستان و ترکیه وارد این حوزه شده اند بدین ترتیب، اگر استان همدان بخواهد در زمینه صادرات گیاهان دارویی وارد کارشود باید صنایع اسانس گیری را ایجاد و به این موضوع توجه داشته باشد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، حسن محمدی امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از مزرعه صالحی پیمان در شهرستان بهار و واحدهای فراوری گلاب و خیارشور صالحی با بیان این که حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن تولیدات گیاهان دارویی و گل محمدی همدان است، گفت: استان همدان به لحاظ کیفیت و مرغوبیت این محصولات جز سه استان برتر کشور است.

این مسئول با اشاره به این که در استان همدان ۵ واحد فراوری در زمینه بسته بندی گیاهان دارویی، تولید دمنوش، عرقیات گیاهی (در شهرستان های ملایر و بهار) وجود دارد، مطرح کرد: هنوز ۱۰ هزار تُن دیگر برای ورود به بحث فراوری این محصولات جای کار داریم؛ در جهان سالانه حدود ۱۰۷ میلیارد دلار تجارت گیاهان دارویی است که متاسفانه ایران از این میزان درآمد، سهم ۵۰۰ میلیون دلاری دارد که بخش اعظمی از این میزان هم به تولید زعفران مربوط است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان این که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد گیاهان دارویی مصرف داخلی دارند، بر لزوم توجه به صادرات و فراوری این محصولات تاکید کرد.

محمدی با اشاره به این که در تولید گل محمدی، بعد از بلغارستان و ترکیه مقام سوم جهان را داریم، ادامه داد: گلاب و عرقیات مصرف داخلی دارد اما برای ورود به بحث صادرات این محصولات باید وارد حوزه اسانس گیری و صنایع مربوط به آن شد چنان که هم اکنون نیز کشورهایی چون بلغارستان و ترکیه وارد این حوزه شده اند بدین ترتیب، اگر استان همدان بخواهد در زمینه صادرات گیاهان دارویی وارد کارشود باید صنایع اسانس گیری را ایجاد و به این موضوع توجه داشته باشد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان صحبت های خود گفت: پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۵ تجارت عرقیات گیاهی به ۴۵۰ میلیارد دلار برسد.

گفتنی است؛ در این تور رسانه ای خبرنگاران از واحدهای فراوری و صنایع تبدیلی صالحی بازدید کردند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.