stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 134958
  • 23 خرداد 1399 - 9:46
2

مخالفت آمریکا با طرح مصر درباره لیبی

مخالفت آمریکا با طرح مصر درباره لیبی

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک تأکید کرد که طرح مصر درباره لیبی نکات مثبتی دارد اما بهتر است سازمان ملل برای تحقق صلح در لیبی تلاش کند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از روزنامه رأی الیوم، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک گفت: طرح مصر درباره لیبی نکات مثبتی دارد. اما ما معتقدیم روندی که سازمان ملل رهبری می‌کند و همچنین نتایج نشست برلین برای حل بحران و آتش‌بس سازنده‌تر باشند.

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر شنبه در دیدار با خلیفه حفتر، فرمانده ارتش “ملی” لیبی و عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق در شرق این کشور طرحی را برای آتش‌بس مطرح کرد که مورد قبول برخی کشورها قرار گرفته است.

برخی طرف‌ها نیز از جمله ترکیه با این طرح مخالفت کرده‌اند. ترکیه تأکید کرد هدف این طرح نجات حفتر به دلیل شکست‌های نظامی‌اش در طرابلس است.

با اینکه واشنگتن می‌گوید با حفتر مخالف است اما از دولت توافق ملی لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده حمایت کامل به عمل نیاورده است.

در این راستا هیئت سازمان ملل در لیبی اعلام کرد که طرف‌های درگیر لیبیایی چهارشنبه دور جدیدی از مذاکرات را آغاز کرده‌اند.

بعد از سرنگونی نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی این کشور شاهد آشوب و دودستگی سیاسی و نظامی است. حفتر پیشتر عملیاتی را برای سیطره بر طرابلس که مقر دولت توافق ملی لیبی است، آغاز کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.