stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 135149
  • 24 خرداد 1399 - 9:34
4
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان:

۱۴۰ هکتار طرح‌های گلخانه‌ای چشم انتظار تسهیلات/ ۶۴ پروژه محرک بخش اقتصادی همدان

۱۴۰ هکتار طرح‌های گلخانه‌ای چشم انتظار تسهیلات/ ۶۴ پروژه محرک بخش اقتصادی همدان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه جوانان استان همدان برای ۱۴۰ هکتار طرح‌های گلخانه‌ای پرونده تکمیل کرده‌اند و از ابتدای اسفند در بانک کشاورزی منتظر دریافت تسهیلات خود هستند، گفت: انتظار پیگیری ویژه در این خصوص را از شما داریم.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، ظاهر پور مجاهد در مراسم تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه جوانان استان همدان برای ۱۴۰ هکتار طرح‌های گلخانه‌ای پرونده تکمیل کرده‌اند و از ابتدای اسفند در بانک کشاورزی منتظر دریافت تسهیلات خود هستند، خطاب به میهمان ویژه این مراسم، گفت: انتظار پیگیری ویژه در این خصوص را از شما داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، کشاورزی را پایه توسعه کشور دانست و افزود: شعار ما از ابتدای انقلاب، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بوده که استقلال تنها در سایه امنیت غذایی ایجاد می‌شود که این امر در بخش کشاورزی است.

وی تاکید کرد: کشاورزان یک فرمانده و سرباز خط مقدم هستند و باید مشکلات آن ها را برطرف کنیم.

این مقام مسئول در این خصوص با بیان این که در سال جهش تولید، تعداد ۶۴ پروژه تعریف شده که محرک بخش اقتصادی است و در آن ها به تشکل‌های اقتصادی بها داده شده است، تصریح کرد: ورود تشکل‌ها به کارها موجب حذف واسطه‌ها می‌شود.

وی در ادامه صحبت های خود به سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرستان تویسرکان اشاره کرد و گفت: این شخص اعلام آمادگی کرده پروژه‌های راکد شهرستان تویسرکان را احیا کند.

پورمجاهد خواستار همراهی و کمک ویژه مسئولان شهرستان به این سرمایه گذار شد و افزود: شخصی که می‌خواهد یک طرح را آغاز می کند، نیازمند حمایت و کمک ماست بدین سان، رؤسای ادارات بایستی به شدت در راستای رفع موانع سرمایه گذاران تلاش کنند و دست سرمایه گذار را باید بوسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان بر لزوم توجه به حذف محصولات پر آب بر و تعادل بخشی تأکید و خاطرنشان کرد: باید امور آب افراد متقاضی ایجاد گلخانه را کمک کند.

وی ضمن گلایه مندی از اداره محیط زیست شهرستان تویسرکان، به طرح بسته بندی گردو در مرکز فنی و حرفه‌ای به همت سرمایه گذار اشاره کرد و افزود: یک طرح بسته بندی چه مشکل محیط زیستی می‌تواند داشته باشد؟ باید سرمایه گذار را حمایت و کمک کنیم.

این مسئول در ادامه صحبت های خود بر لزوم توجه به ایجاد و تکمیل زنجیره تولید تاکید ورزید و آن را بهترین شکل برای بهره وری بیشتر کشاورزی برشمرد.

پورمجاهد با بیان این که سیستم بانکی مشکل دارد، روند اداری سخت است در حالی که باید تمام دغدغه ما معیشت مردم باشد و مردم حق دارند انتقاد کنند، پروژه های جهادکشاورزی را مناسب دانست و گفت: افتتاح این پروژه ها در هفته جهادکشاورزی، اشتغال زایی برای دو هزار نفر را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کشت محصولات کم آب بر در استان، ه کشت ۲۱۵ هکتار پسته، ۲۲۰ زعفران و ۲۱۰ هکتار گل محمدی در استان همدان اشاره کرد و افزود: هرکس هر ایده و نظری دارد که با امکانات موجود بتوانیم بهتر کار کنیم باید بیان کند و در این راستا، مسئولان نیز می بایست این طرح‌ها را بررسی و ریشه یابی کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.