stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۴ خرداد , ۱۴۰۳ Monday, 3 June , 2024
  • کد خبر : 135397
  • 24 خرداد 1399 - 14:06
2
۳۳ فقره آتش‌سوزی ‌جنگل‌ها و مراتع فارس در ۷۲ ساعت اخیر

۳۳ فقره آتش‌سوزی ‌جنگل‌ها و مراتع فارس در ۷۲ ساعت اخیر

۳۳ فقره آتش‌سوزی ‌جنگل‌ها و مراتع فارس در ۷۲ ساعت اخیر
۳۳ فقره آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس در ۳ روز گذشته مهار شد‌.
قلم | qalamna.ir :
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: گسترده‌ترین این آتش سوزی ارتفاعات ظفرآباد و کوه‌های سبز پوشان، مرز مشترک شهرستان‌های شیراز و کوار بوده است.
شهرام منتصری اظهارداشت: از دلایل طولانی شدن عملیات اطفا حریق در بعضی مناطق ، صعب العبور بودن، وزش شدید باد، پوشش انبوه و شرایط خاص توپوگرافیک است.
وی با بیان اینکه علت ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی است، افزود: علت آتش سوزی‌های اخیر بی احتیاطی و سهل انگاری برخی افراد بوده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از مردم و طبیعت دوستان خواست در صورت مراجعه به طبیعت از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند.
منتصری گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه دود و یا آتش در عرصه‌های منابع طبیعی، بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با هشدار جدی به برخی سودجویان که در صدد ایجاد آتش سوزی عمدی در عرصه‌های منابع طبیعی هستند، افزود: با حمایت بسیار خوب دستگاه قضایی و بر اساس قانون جدید هر کس به صورت عمدی در عرصه‌های منابع طبیعی آتش افروزی کند، علاوه بر پرداخت جریمه‌های سنگین به حبس تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد.
هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.