stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 137731
  • 29 خرداد 1399 - 14:26
3
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان خبر داد:

شناسایی ۵۶ فرصت سرمایه گذاری در سال جاری/ ثبت ۹۹ درصد اموال دولتی همدان در سامانه سادا

شناسایی ۵۶ فرصت سرمایه گذاری در سال جاری/ ثبت ۹۹ درصد اموال دولتی همدان در سامانه سادا
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان این که در سال گذشته 30 فرصت سرمایه گذاری و در سال جاری 56 فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است، گفت: ظرفیت سرمایه گذاری 10 فرصت آن بیش از 200 میلیارد تومان است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، سیدناصر محمودی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص فرصت های سرمایه گذاری در قالب پنجره واحد سرمایه گذاری استان همدان گفت: سال گذشته ۳۰ فرصت سرمایه گذاری به مرحله نهایی رسید که از این فرصت ها می توان به تولید الکل و ملزومات پزشکی، احداث گاوداری صنعتی، ایجاد واحد فراوری سیب زمینی، احداث اقامتگاه های بوم گردی، احداث شهرک سلامت، ایجاد مجتمع اقامتی سه ستاره ملایر، پیش بردن طرح های گردشگری مناطق نمونه سداکباتان، حیدره، تاریک دره و دره مرادبیگ، ایجاد نیروگاه خورشیدی و هم چنین احداث پارک آبی و هتل پنج ستاره در همدان اشاره کرد.

وی در این راستا ادامه داد: در سال جاری نیز ۵۶ فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است که ظرفیت سرمایه گذاری ۱۰ فرصت آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است که برآنیم تا پروژه ها را در هفته آینده، کارهای مقدماتی آن را نهایی و برای آن ها سرمایه گذار پیدا کنیم.

این مقام مسئول در زمینه جلب سرمایه گذاران نیز از اصحاب رسانه خواست تا این فرصت های سرمایه گذاری را به اطلاع عموم برسانند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان در این خصوص به دو پروژه سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی در شهرستان های همدان و کبودراهنگ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر زمین های مربوط به این دو پروژه مشخص و منتظر ارتباط گیری با سرمایه گذاران هستیم.

وی در این راستا تاکید کرد: پروژه هایی از این دست در قالب سرمایه گذاری، برای تمامی شهرستان های همدان در سال جاری مدنظر قرار گرفته شده است.

محمودی خاطر نشان کرد: طی برنامه عملیاتی و راهبردی سه ساله استان همدان، سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در استان همدان در دست پیگیری قرار گرفته و تاکنون نیز روندی رو به رشد داشته است.

مولدسازی دارایی های دولتی در دستور کار

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح اقدامات راهبردی این اداره، در سال جهش تولید پرداخت و گفت: مولدسازی دارایی های دولتی را در این راستا به جد پیگیری می کنیم تا بتوانیم اموال مازاد دستگاه های اجرایی استان همدان را شناسایی و برای فروش آن ها وارد کارشویم.

وی با بیان این که طی هفته گذشته، رتبه اول را در زمینه شناسایی و مولدسازی دارایی های دولتی کسب کرده ایم، خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۲۴ مورد از این اموال شناسایی شده و در مرحله نهایی شدن قرار دارند که هنوز وارد مرحله ارزش گذاری نشده اند.

این مسئول در خصوص سامانه جامع اموال دستگاه های اجرایی (سادا) نیز مطرح کرد: ۹۹ درصد از اموال استان همدان در این سامانه به ثبت رسیده که در این زمینه نیز جز استان های برتر کشور هستیم و در مرحله بعدی ارزش گذاری و فروش این اموال را در پیش خواهیم داشت.

برای فروش سهام عدالت، عجله نکنید

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان در پاسخ به سوال خبرنگار قلم در خصوص میزان انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت توسط مردم استان همدان و میزان فروش سهام های عدالت توسط آن ها نیز گفت: آمارهای استانی پایان مردادماه ارائه خواهد شد اما تاکنون ۳۰ درصد مردم در کشور، روش مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده اند.

وی در ادامه این موضوع از مردم خواست تا با بینش بیشتری سهام عدالت خود را رصد کرده و برای فروش آن عجله نکنند و تصریح کرد: صندوق های سرمایه گذاری نیز با توجه به تمهیدات دولت و وزارت اقتصاد تاکنون پس از ۴۰ روز گذشت از پذیره نویسی، به رشد ۱۰۰ درصدی نزدیک شده است.

این مقام مسئول با اشاره به این که در کل کشور ۲ میلیون و ۲۰۰ نفر از سهام عدالت جامانده اند، این میزان را در همدان بالغ بر ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: امید است تا پایان تابستان سال جاری طرحی برای جاماندگان از سهام عدالت در پیش گرفته شود البته در این زمینه مصوبه مجلس شورای اسلامی نیاز است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر اسناد خزانه اسلامی در استان همدان جذب شده است، مطرح کرد: هفته آتی در این خصوص جلسه ای خواهیم داشت.

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده (حقیقی و حقوقی) یک ماه دیگر تمدید شد

محمودی در ادامه اظهار کرد: پیامدهای ویروس کرونا بر اقتصاد استان و تدوین راهکارهایی در این زمینه، پیش بری اقدامات اجرایی در حوزه سهام عدالت و صندوق های سرمایه گذاری، راهکارهای اجرایی در راستای جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار از جمله برنامه هایی است که در قالب برنامه های عملیاتی سال ۹۹ نهایی و تدوین کرده ایم که در راستای محقق سازی آن ها گام برمی داریم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قلم، مبنی بر تشریح پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا در استان همدان و حمایت های به عمل آمده در این حوزه، نیز گفت: در این زمینه وام هایی برای حمایت در نظرگرفته شده، از سویی در خلال ستاد تسهیل نیز تمهیداتی برای مسائل مالیاتی، گمرکی، تامین اجتماعی، چک ها و بدهی های بانکی اندیشیده شده است.

محمودی با بیان این موضوع به حمایت های دیگری اشاره کرد و گفت: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده (حقیقی و حقوقی) یک ماه دیگر تمدید شد از سویی، با توجه به این که محور توسعه استان همدان در زمینه گردشگری است اما به سبب شیوع کرونا، شاهد از دست دادن موقعیت های گردشگری در استان بودیم، در این زمینه نیز برآنیم تا با ساز و کارهای جدیدی وارد کار شویم.

وی با بیان این که سعی داریم تا حمایت هایمان را در بخش های مختلف در پیش بگیریم، به تشریح راهکارهای ارائه شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: شناسایی دقیق کسب و کارهای آسیب دیده بر اثر شیوع کرونا در زمینه های خدماتی، تجاری و کسب و کارهای محلی را در پیش گرفته ایم و آسیب شناسی در این زمینه تدوین شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان در زمینه بورس و سرمایه گذاری در این مسیر نیز گفت: دولت حمایت های مناسبی از بورس دارد بدین سان می توان فضا را برای سرمایه گذاری مناسب دانست اما کسانی که آشنایی با بازار بورس دارند، باید وارد این عرصه شوند که البته برای آشنا کردن هرچه بیشتر اصحاب رسانه و روابط عمومی های استان نیز آمادگی اداره اقتصاد و دارایی استان همدان را برای برگزاری کلاس های رایگان با همکاری استانداری و خانه مطبوعات همدان را اعلام می کنم.

شناسایی تعداد ۶ هزار پرونده فرارمالیاتی در سال گذشته در استان همدان

وی در ادامه سخنان خود از شناسایی تعداد ۶ هزار پرونده فرارمالیاتی در سال گذشته در استان همدان خبر داد.

محمودی در زمینه صنعت بیمه استان همدان نیز مطرح کرد: قبل در صنعت بیمه، ضریب نفوذ ما نسبت به سال های قبلی بهتر شده است و سعی داریم تا این ضریب نفوذ را در استان ارتقا بخشیم.

پیش بردن پنج هدف اصلی در مسیر جهش تولید

این مسئول در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قلم مبنی بر پروژه های مدنظر در سال جهش تولید نیز به پنج محور اصلی مورد هدف اشاره کرد و گفت: در این راستا، تقویت منابع مالی، تقویت سرمایه گذاری، توسعه تجارت خارجی، بهبود محیط کسب و کار، انضباط مالی دولت، مولدسازی دارایی دولتی مدنظر قرار شده است.

وی با اشاره به این که تعداد ۲۰ برنامه در قالب جهش تولید به دستگاه های ذی ربط اعلام شده است، تشریح کرد: این برنامه ها در قالب تبیین وضعیت موجود، شناخت آسیب ها، بررسی نحوه کمک رسانی به واحدهای تولیدی، وضعیت رصد پرداخت های بانکی، استفاده از ضمانت نامه های بانکی و غیره برای رونق تولید، شیوه تامین مالی که از طریق بانک ها و بازار پایه پولی و سرمایه می تواند شکل بگیرد، استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه در زمینه سرمایه گذاری، حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها، استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و هم چنین شناسایی قوانین مخل کسب و کار و تلاش مضاعف برای پیش بردن طرح های سرمایه گذاری از جمله برنامه های مدنظر در راستای محقق سازی جهش تولید در استان همدان است.

محمودی در خصوص طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیز اظهار کرد: در این زمینه با همکاری شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان همدان ظرفیت هایی چون احداث هتل ۵ ستاره، ایجاد تفرجگاه های فرهنگی ورزشی، احداث باغ ویلاها شناسایی شده است.

شناسایی ۱۰ فرصت اصلی سرمایه گذاری در استان همدان

وی با تاکید بر این که فرصت های سرمایه گذاری شناسایی شده در ۴ حوزه گردشگری، محصولات کشاورزی، صنعت و معدن و راه و ساختمان است، تاکید کرد: در سال ۹۹ لیست قوانین مخل کسب و کار را احصا کرده و ۱۰ مورد از فرصت های سرمایه گذاری را برای نهایی کردن مورد هدف قرار داده ایم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان در بخش پایانی این نشست مجازی، در تشریح این فرصت های سرمایه گذاری نیز بیان کرد: فرآوری گیاهان دارویی، گردشگری علیصدر، گردشگری گاماسیاب، فراوری سیب زمینی، زنجیره تولید تخم مرغ (مرغ مادر، مرغ تخمگذاری و کارخانه خوراک دام و طیور)، شهرک سلامت همدان، ایجاد باغ ویلاهای همدان با مشارکت کشور ترکیه، فروسیلیس ملایر این پروژه ها را شامل می شود که از جمله مهم ترین فرصت های سرمایه گذاری استان همدان محسوب می شوند.

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.