stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 14034
  • 21 آبان 1394 - 18:12
7

دعایی: بهشتی بنیان گذار رنسانس در حوزه علمیه قم بود

دعایی: بهشتی بنیان گذار رنسانس در حوزه علمیه قم بود

وقتی سیاهه وسیع حوزه علمیه قم طلابی بودند که هنوز به سطح درس و بحث نرسیده بودند و از قافله انقلاب عقب بودند. شهید بهشتی با رنسانسی که در حوزه‌ی علمیه ایجاد کرد طلاب و فضلای قم را با علوم جدید آشنا کرد.

قلم | qalamna.ir :

مدیر مسئول روزنامه‌ی اطلاعات گفت:‌ شهید بهشتی به دور از هرگونه جنجالی منشاء یک تحول و تکامل و رنسانس در حوزه‌ی علمیه قم شد.

سید محمود دعایی در مراسم یادبود شهید فقید آیت‌الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی که در انجمن آثار و مفاخر ملی ایران تشکیل شد گفت: سیاهه وسیع حوزه علمیه قم طلابی بودند که هنوز به سطح درس و بحث نرسیده بودند و از قافله انقلاب عقب بودند. شهید بهشتی با رنسانسی که در حوزه‌ی علمیه ایجاد کرد طلاب و فضلای قم را با علوم جدید آشنا کرد.

وی ادامه داد: شهید بهشتی مدارسی را با نظم و اصول اولیه فعال کرد و طلاب مختلف از آزمون علمی ، اخلاقی و معرفتی شهید بهشتی عبور می‌کردند و سپس وارد حوزه‌ی علمیه قم می‌شدند.ایشان حتی برای طلاب قدیمی‌تر و سنتی‌تر نیز برنامه ریزی کرد و کلاس‌هایی را در حد کلاس‌های متوسط برای آموختن علوم روز برای آنان تشکیل داد.

حجت‌الاسلام دعایی یادآور شد: شهید بهشتی حتی برای نجات فرزندان طلاب حوزه‌ی علمیه مدارسی را تشکیل داد که این مدارس تحت عنوان مدارس دین و دانش همچنان فعال هستند. ایشان در کنار آموزش علوم جدید ، آموزش‌های معمول دینی را نیز به طلاب و فرزندانشان آموختند. دانش‌آوزان این طلاب بعدها همگی‌شان در کنکور دانشگاهها قبول شدند.

مدیر مسئول روزنامه‌ی اطلاعات با اشاره به حساسیت ساواک نسبت به شهید بهشتی گفت:‌ ساواک ایشان را به عنوان عنصر تحول‌پذیر شناسایی کرد و تحت نظر گرفت و بعدها ایشان را به آلمان فرستاد. شهید بهشتی شرط اول در مبارزه را صداقت می‌دانست و هر گونه بی صداقتی را موجب انحراف در اهداف اولیه انقلاب توصیف می‌کرد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.