stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 145401
  • 21 تیر 1399 - 15:02
3
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های رزن و درگزین:

هنرمندان روستای کاج صاحب تعاونی تولید شدند

هنرمندان روستای کاج صاحب تعاونی تولید شدند
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های رزن و درگزین گفت: تاسیس تعاونی صنایع دستی با هدف حذف واسطه ها، افزایش توان تولیدی، تولید کنندگان و ایجاد سایت کارگاهی و نمایشگاهی در روستای هدف گردشگری کاج انجام شده است.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، شهروز کهیایی عنوان کرد: تاسیس تعاونی صنایع دستی با هدف حذف واسطه ها، افزایش توان تولیدی، تولید کنندگان و ایجاد سایت کارگاهی و نمایشگاهی در روستای هدف گردشگری کاج انجام شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های رزن و درگزین گفت: اولین جلسه تاسیس تعاونی تولید صنایع دستی با حضور تعدادی از صنعتگران فعال صنایع دستی در مسجد روستای کاج برگزار شد و با توجه هماهنگی های انجام شده با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رزن ودرگزین و پس از رایزنی با صنعتگران صنایع دستی و اتفاق آراء کلیه اعضاء ضمن انتخاب اعضاء هیئت موسس این تعاونی، اقدامات اولیه جهت تهیه فرم پذیره نویسی و ثبت نام اعضاء به قید فوریت انجام شد.

کهیایی افزود: تشکیل تعاونی راهکار مناسبی برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز صنعتگران با قیمت مناسب، عرضه محصولات در بازارهای منطقه ای و ملی همچنین ایجاد سایت کارگاهی ونمایشگاهی است که در رونق این هنرصنعت در این روستا و شهرستان بسیار موثر است.

گفتنی است؛ در روستای کاج ۵۰۰ هنرمند قاب ساز در ۸۰ کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.