stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 148528
  • 30 تیر 1399 - 12:52
4
معاون معدن سازمان صمت استان همدان خبر داد:

غیرفعال بودن ۳۶.۴ درصد معادن همدان/سرمایه بالای مورد نیاز یکی از معضلات بخش معدن

غیرفعال بودن ۳۶.۴ درصد معادن همدان/سرمایه بالای مورد نیاز یکی از معضلات بخش معدن
معاون معدن سازمان صمت استان همدان گفت: در استان همدان تعداد 283 معدن وجود دارد که از این تعداد 180 معدن فعال است و مابقی غیرفعال است.
قلم | qalamna.ir :

محمد خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار قلم با بیان این که در استان همدان تعداد ۲۸۳ معدن وجود دارد که از این تعداد ۱۸۰ معدن فعال و مابقی غیرفعال است، گفت: در استان همدان ۳۲ نوع ماده معدنی وجود دارد و تعداد ۳۰ تا ۴۰ معدن نیز مربوط به سنگ‌های تزیینی است.

این مقام مسئول در پاسخ به آنکه از سرمایه‌گذاران این بخش چه حمایت‌هایی می‌شود؟ مطرح کرد: سرمایه‌گذاران بخش معدن می‌توانند از تسهیلات صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی استفاده کنند.

وی در این راستا افزود: صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی براساس ارزش پروانه و ارزش معدن به معدن‌داران تسهیلات ارائه می‌دهد.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پاسخ به اینکه در زمینه جلوگیری از خام‌فروشی در این مسیر چه اقداماتی صورت گرفته است؟ اضافه کرد: در این زمینه صدور مجوزهای فرآوری و سوق دادن سرمایه‌گذاران به این عرصه را درپیش گرفته‌ایم.

 وی با تصریح بر اینکه استفاده از روش‌های سنتی باعث می‌شود هزینه معدن‌داران بالا رود، خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز می‌توانند از تسهیلات مطرح‌شده استفاده و ماشین‌آلاتشان را به‌روز کنند.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در بخش پایانی این گفت‌وگو یادآور شد: در این زمینه مشکلی که وجود دارد آن است که قیمت ماشین‌آلات خیلی بالا است؛ بدین‌سان یکی از معضلات بخش معدن سرمایه مورد نیاز آن بوده، یعنی سرمایه ثابت اولیه مورد نیاز بخش معدن بالا است.

هشتگ: , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.