stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 150298
  • 04 مرداد 1399 - 14:25
1

دانشجویان خارجی جدید با انتخاب کلاس آنلاین اجازه ورود به آمریکا را ندارند

دانشجویان خارجی جدید با انتخاب کلاس آنلاین اجازه ورود به آمریکا را ندارند

یک هفته پس از لغو محدودیت‌های جدید علیه دانشجویان بین‌المللی، حالا مقام‌های فدرال مهاجرت اعلام کردند در صورتی که دانشجویان جدید خارجی قصد دارند کلاس‌های خود را در ترم پاییز به طور کلی آنلاین انتخاب کنند، اجازه ورود به ایالات متحده را ندارند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اداره مهاجرت و گمرک آمریکا در یادداشتی برای مقام‌های دانشگاهی اعلام کرد دانشجویان خارجی جدید که تا ۹ مارس سال جاری میلادی ثبت نام نکرده‌اند، در صورتی که تمایل داشته باشند تمامی کلاس‌های ترم جدید را به صورت آنلاین داشته باشند احتمالا نمی‌توانند ویزا دریافت کنند.

این دستور بر دانشجویان جدید که امیدوار بودند بتوانند در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند تاثیر می‌گذارد و آنها باید کلاس‌های درس خود را به صورت آنلاین داشته باشند چون به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها وجود ندارد.

دانشجویان خارجی که در آمریکا هستند یا می‌خواهند به این کشور برگردند و قبلا ویزا دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند کلاس‌های درس خود را به صورت آنلاین بردارند حتی اگر قبلا به صورت حضوری درخواست داده باشند.

این سیاستگذاری جدید یک ضربه به دانشگاه‌ها یک هفته پس از آن است که صدها تن برای متوقف کردن سیاست دولت ترامپ در تهدید اخراج هزاران دانشجوی خارجی متحد شده بودند. این قانون از سوی دولت واشنگتن با هدف ممنوع کردن تمامی دانشجویان خارجی در آمریکا برای شرکت در کلاس‌های تماما آنلاین برای ترم پاییز مطرح شده بود.

این دستور جدید روز جمعه به عنوان یک شفاف سازی برای خط مشی اولیه از ۹ مارس است که محدودیت‌های موجود درباره آموزش آنلاین را برای دانشجویان خارجی تعلیق می‌کند.

شورای آمریکایی آموزش متشکل از گروهی از روسای دانشگاهی اعلام کرد از این دستورالعمل ناراضی است و معاون رئیس این گروه گفت:‌ این دستوالعمل ما را نگران می‌کند.

هدف از خط مشی ماه مارس ایجاد انعطاف پذیری بود چون کالج‌ها در تمامی آمریکا بسته شدند اما دانشگاه‌ها گفتند که هنوز مشخص نیست آیا این روند برای دانشجویان جدید نیز اجرایی می‌شود یا خیر. این قانون جدید تهدیدی برای اخراج هزاران دانشجوی خارجی است در صورتیکه کلاس‌های درس آنها به صورت آنلاین برگزار شود و بخشی از کمپین اخیر ترامپ برای اعمال فشار بر کالج‌ها و مدارس برای بازگشایی در پاییز محسوب می‌شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.