stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 153209
  • 13 مرداد 1399 - 10:20
0

حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای کاهش وابستگی کشور به واردات بذور

حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای کاهش وابستگی کشور به واردات بذور

با اجرای طرح تولید بذور مورد نیاز کشور از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می‌شود تا وابستگی کشور به واردات این محصول کاهش یابد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا، توسعه تولید بذور با فناوری بالا با هدف افزایش تولید محصول، کاهش واردات روغن و دانه‌های روغنی، کاهش واردات خوراک دام و کاهش واردات بذر از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است؛ چراکه بر اساس آمارها سال گذشته میزان واردات قانونی بذر حدود ۱۸۲ میلیون دلار و در سال ۹۷ این میزان حدود ۱۲۰.۵ میلیون دلار بود.

وابستگی ایران برای واردات بذر مربوط به بذور “سبزی” و صیفی گلخانه‌ای”، “چغندر قند”، “ذرت”، “سیب‌زمینی”، “چمن” و برخی اقلام دیگر است اما سایر بذور مصرفی اعم از گندم، جو، برنج وسایر گیاهان در داخل تولید می‌شود.

برای کشت سبزی و صیفی در کشور نیاز به ۴ هزار تن بذر است که یک هزار و ۷۰۰ تن از این نیاز از طریق واردات تامین می‌شود. بذور هیبرید در رتبه نخست این واردات است. نیاز بذر ذرت کشور هم سالانه ۱۵ هزار تن است که حدود ۳ هزار تن آن از طریق واردات تامین می‌شود.

به نقل از معاونت علمی، بر این اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح توسعه تولید بذور با فناوری بالا را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار دارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.