stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 153740
  • 14 مرداد 1399 - 15:43
1
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اعلام کرد:

اکثر ماشین آلات راهداری همدان فرسوده اند

اکثر ماشین آلات راهداری همدان فرسوده اند
قلم/ همدان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: اکثر ماشین آلات ما فرسوده اند به نوعی که عمر نیمی از ناوگان همدان بالاتر از سن متوسط فرسودگی است؛ از سویی شاهدیم که دستگاه های ما در فصول گرم و سرد سال در حال فعالیت هستند بدین ترتیب، میزان استهلاک آن ها بیشتر است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، مصطفی پناهنده ظهر امروز، در نشست خبری آنلاین به مناسبت هفته خبرنگار، ضمن تبریک این هفته به اصحاب رسانه استان همدان مطرح کرد: سعی داریم تا در دو بخش حمل و نقل و راهداری مناسب پیش رویم و در این زمینه شاهد ارتقای بهره وری در حمل و نقل استان همدان باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان این که در به ثمر رسیدن این هدف، تعداد ۲۶۸ ماشین فعال در حال خدمات رسانی هستند، گفت: مشکلی که در این زمینه وجود دارد، این است که اکثر ماشین آلات ما فرسوده اند به نوعی که عمر ناوگان ما از سن متوسط فرسودگی بیشتر است؛ از سویی شاهدیم که دستگاه های ما در فصول گرم و سرد سال در حال فعالیت هستند بدین ترتیب، میزان استهلاک آن ها بیشتر است.

این مقام مسئول با بیان این که در این زمینه سیاست بر پیگیری برای نوسازی ناوگان و به کارگیری دستگاه های جدید و کارامد است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت اعتباری کشور این روند به کندی پیش می رود اما امید است تا با حمایت مسئولین استانی، به این مهم دست یابیم.

پناهنده با اشاره به این که در سال گذشته، تعداد دو دستگاه بیل مکانیکی به چرخه ناوگان اضافه کرده اند، گفت: دو دستگاه بلدوزر را نیز استانداردسازی کردیم و دو دستگاه برف روب نیز به ناوگان استان همدان اضافه نمودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در تشریح اقدامات اداره کل نگهداری راه های استان همدان نیز مطرح کرد: در سال جدید، حرکت وسیعی در این زمینه شروع شده است، به نوعی که روکش راه های آسفالته و شریانی را در این راستا در دستور کار قرار داده ایم.

پناهنده با اشاره به این که روکش ۲۲۰ کیلومتر از راه های شریانی از جمله اهداف بوده است، تصریح کرد: سیاست ما در این راستا این است تا با به کارگیری روش های کم هزینه و استفاده از روکش های حفاظتی قدم هایی در این زمینه برداریم.

وی به فعالیت های مربوطه این اداره کل در زمینه ساخت راه های روستایی در قالب طرح ابرار نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح، راه های روستاهایی که بیش از ۲۰ خانوار دارند، آسفالت خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به برنامه هایی جهت اصلاح و حفظ پل ها نیز گف: بیش از ۹ هزار دهنه پل و آبرو در محورهای مواصلاتی استان همدان وجود دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم افزایش ایمنی جاده ها نیز بر لزوم توجه به علائم مربوطه در محورها اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر، جلوگیری از حریم راه ها را در دستور کار قرار داده ایم چراکه هرگونه تجاوزی به حریم جاده ها می تواند ایمنی را سلب کند بدین سان با متخلفین مربوطه برخورد می کنیم.

پناهنده در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر این که موضوع حمل ونقل برای اقتصاد کشور حائز اهمیت است، مطرح کرد: بیش از ۲۰۰ هزار راننده فعال در این زمینه داریم که وظیفه حمل کالاهای استان را برعهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به فعالیت انجمن های صنفی فعال در بخش حمل و نقل استان بیان کرد: علی رغم مشکلاتی که وجود دارد، حمل و نقل استان به صورت روان در حال انجام است که در این زمینه از تمامی فعالین عرصه حمل ونقل به ویژه در بخش حمل نهاده های دامی و همکاری های به عمل آمده در این زمینه، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: در بخش مسافری هم با توجه به وضعیت کنونی کشور و تاثیرات منفی کرونا بر صنعت حمل و نقل مسافربری، شاهد مشکلات و متحمل شدن ضررهای بسیاری برای شرکت ها، رانندگان و مالکین مربوطه بودیم.

پناهنده با بیان این که درجهت حمایت از شرکت ها و رانندگان بخش حمل و نقل بین شهری اعم از رانندگان اتوبوسی، مینی بوسی، سواری، شرکت‌های حمل و نقلی که در ایام شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، گفت: این اطلاعات در سامانه کارا به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به این که سعی داریم به سمت خدمات الکترونیک سوق پیدا کنیم، از حذف فیزیکی بارنامه ها به صورت آزمایشی، استفاده از سامانه ردیاب الکترونیکی، دوربین‌های نظارت جاده، ثبت تخلفات عبورومرور، توزین درحال حرکت، جی‌پی‌اس، ماشین‌آلات راهداری، تابلوهای پیام متغیر و ترددشمار و در مجموع سیستم آی.تی.اس جاده ای و دوربین های پایش تصویری مربوط به آن سخن گفت.

پناهنده در خصوص صدور بارنامه‌های الکترونیکی، خاطرنشان کرد: با صدور بارنامه‌های الکترونیکی خودروهای باربر رصد کامل و کدپستی، مبدا، مقصد، مشخصات فرستنده و گیرنده در آن مشخص می‌شود زیرا در این شیوه از قاچاق کالا و فرار بار جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با تاکید بر این که هر چه این امکانات را توسعه دهیم، حمل ونقل روان تری خواهیم داشت و اطلاعات به روزتری در اختیارمان قرار خواهد گرفت، احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی را نیز در اولویت کشور و استان همدان برشمرد.

پناهنده در تشریح این موضوع اضافه کرد: هر چه بتوانیم سطح خدمات مناسب و مطلوب را در محورهای مواصلاتی استان افزایش دهیم، ایمنی سفر را نیز ارتقا بخشیده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در بخش پایانی صحبت های خود به بازدیدهای دوره ای از مراکز معاینه فنی در سطح استان نیز اشاره کرد.

از اجرای طرح ابرار تا ایمن سازی محورهای مواصلاتی همدان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به اجرای طرح های ایمن سازی محورهای مواصلاتی همدان از شناسایی نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز و ایمن‌سازی آن‌ها سخن گفت و افزود: نقاط پرتصادف را باید ایمن‌سازی کنیم و در این راستا گشت‌های مشترکی را با پلیس راه انجام می‌دهیم به طوری‌که نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده و سعی بر اصلاح آن داریم.

حمید پرورشی خرم در این راستا خاطرنشان کرد: پس از شناسایی ۷۰ نقطه حادثه خیز، تعداد ۴۰ نقطه اصلاح و رفع مشکل شدند و اصلاح ۱۳ نقطه حادثه خیز دیگر را نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به این که هر سه سال، یک بارباید نقاط حادثه خیز شناسایی شوند، گفت: در طول سه ماه گذشته نیز تعداد ۸۳ نقطه دارای تصادف شناسایی شد و در سامانه به ثبت رسید و منتظر عنوان شدن سیاست های لازم در این خصوص جهت اجرایی کردن هستیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان این که تعداد ۷۹ مورد آشکارسازی و اصلاح پیچ های جاده ای را نیز به انجام رسانده ایم، گفت: این موارد مورد بازبینی قرار می گیرند و در صورت نیاز به اصلاح، اقدامات لازم روی آن ها انجام می شود.

پرورشی خرم از اصلاح ۴۷ مورد تقاطع در سطح استان همدان خبر داد و گفت: اصلاح دوربرگردان ها و شیب ها، ترانشه برداری ها و ایمن سازی و اصلاح پُل ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت ارتقای ایمنی جاده های استان همدان است که در دست انجام است.

وی با تاکید بر این که تمامی اقدامات در جهت ایمن سازی محورها نیازمند مجوزها و اعتبارات است، تصریح کرد: با پیگیری های به عمل آمده برای استان همدان در این زمینه شاهد جذب اعتبارات مناسبی بودیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون در زمینه ایمنی جاده ها، خدماتی چون خط کشی، تعمیر وتامین تابلوهای اخطاری و اطلاعاتی، تعمیرات گاردها، سرویس چراغ های مه شکن، چاله گیری، موج تراشی، درزگیری پلیمری و مکانیزه، اصلاح شیب شیروانی، و رسیدگی به ساخت و سازها در حوزه استحفاظی و البته اجرای طرح آسفالت حفاظتی در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

پرورشی خرم از نصب نیوجرسی در محورهای مختلف همدان خبر داد و گفت: برای گردنه اسداباد نیز اجرای این طرح در مرحله مناقصه قرار دارد و در مجموع، ایمن سازی محور گردنه اسداباد برایمان اولویت خاصی دارد بدین سان، مجوزی برای عریض کردن بخشی از باند این محور را گرفته ایم و با توجه به بررسی های توپوگرافی، امسال در زمینه رانش این نقطه نیز مشکل خاصی نداشته ایم.

وی به روکش بخشی که در محور نورآباد نیز دچار اضمحلال آسفالت بود، اشاره کرد و گفت: در محور گنجنامه به تویسرکان نیز که هر ساله در زمستان به سبب ایمنی، مسدود می شود نیز نیازمند قراردادن تابلو و علائم مناسب هستیم؛ از سویی، بهسازی جاده سداکباتان نیز در دست اجرا است.

پرورشی خرم در ادامه به اجرای طرح ابرار در همدان اشاره کرد و افزود: بهسازی جاده چشین توسط اداره راه و شهرسازی همدان پیگیری می شود و رفع چاله ها و ایمن سازی آن از ابتدای سال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان  در پیش گرفته شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که لکه گیری و روکش محورها، ساماندهی تابلو و علائم، گاردریل، نیوجرسی و در مجموع ایمن سازی محورها در اولویت ما است، خاطرنشان کرد: تجهیز راهدارخانه ها، شارژ انبار شن و ماسه، تعمیر و تجهیز ماشین آلات و نگهداری از تجهیزات و شرایط موجود را در دستور کار قرار داده ایم بدین سان، با کمک گشت های راهداری فعال، مانع از سرقت وسایل مربوطه خواهیم شد.

کاهش ۴۰ درصدی مسافر در چهار ماهه نخست امسال در همدان

در ادامه این جلسه، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان این که تعداد ۲ هزار و ۶۲۸ راننده مسافربری، ۲۰ هزار و ۵۷۸ راننده باری و ۲۲۰ راننده وانت و روستایی در استان همدان فعالیت دارند، گفت: کل ناوگان حمل ونقل همدان ۱۱ هزار و ۴۶۵ دستگاه است.

صفر صادقی راد با بیان این که ۵ هزار دستگاه کارت هوشمند دریافت کرده اند، عنوان کرد: این فرایند موجب حمل و نقل قانونی و صدور بارنامه می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: ۱۰۰ شرکت حمل و نقل کالا بالغ بر ۱۲ میلیون تن و تعداد ۵۰ شرکت مسافربری بالغ بر ۴ تا ۴.۵ میلیون نفر را در استان همدان جا به جا می کنند.

صادقی راد با بیان این که در چهارماهه نخست سال جاری میزان ۳ میلیون و ۶۰۰ تن کالا با ناوگان استان همدان حمل شده است، گفت: در این زمینه شاهد افزایش ۲ درصدی حمل بار هستیم.

وی به توزیع ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک در استان از ابتدای تیرماه اشاره کرد و گفت: رصد مستمر ناوگان اتوبوس رانی و رفتار رانندگان را برای کاهش خطرسازی کنترل می کنیم که در این راستا، ضرورت کنترل و رصد سامانه «سپهتن» در ناوگان مسافری مورد تاکید است.

صادقی راد در این زمینه اظهار کرد: سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) تنها سامانه مکانیزه کنترل تخلف رانندگان است، این سامانه به منظور پایش هوشمند تردد ناوگان جاده‌ای راه اندازی شده و با مجهز بودن به دوربین، سرعت و چگونگی تردد ناوگان و راننده را از مبدا تا مقصد به شکل برخط کنترل می‌کند که استان همدان نیز به لحاظ نظارت بر این سامانه و استفاده از آن، حائز رتبه دوم کشوری است.

وی در ادامه صحبت های خود به بکارگیری از دیگر سامانه های هوشمند، سیستم های مربوط به آی.تی. سی و ۲۳ سامانه دوربین نظارتی تصویری اشاره کرد و افزود: سامانه ثبت تخلفات در محورهای مواصلاتی استان همدان موجب جلوگیری از سرقت آن ها و در عین حال، ایمنی جاده می شود بدین ترتیب، گشت های مشترک هفتگی و مستمر را به صورت شبانه روزی برنامه ریزی کرده ایم.

صادقی با بیان این که ۳۰ درصد حمل و نقل ما توسط وانت بارها انجام می شود، خاطرنشان کرد: در زمینه ساماندهی وانت بارها نیز، طرح کنترل و نظارت بر عملکرد وانت بار‌ها در حمل و نقل عمومی تداوم دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان  در ادامه این موضوع به حمل کالاهای اساسی و نهاده ها از بنادر جنوبی با استفاده از توان شرکت های حوزه حمل و نقل استان همدان، بیان کرد: در این زمینه، تعداد ۵ هزار دستگاه به بنادر اعزام کردیم تا نهاده ها و کالاهای اساسی را حمل و به استان بیاورند.

صادقی راد با اشاره به این که در چهارماهه نخست امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای برون شهری، کاهش ۴۰ درصدی میزان مسافر را در استان شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: در این دوران، حتی شاهدیم که با اتوبوس های برون شهری با ظرفیت صندلی کم تر از ۱۰نفر سرویس دهی می کنند.

وی با تاکید بر این که در جهت کاهش تردد به پایانه های داخلی، سعی کردیم تا حدود ۴۰ درصد از بلیط های اتوبوس هایمان را به صورت اینترنتی به فروش برسانیم، مطرح کرد:

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در پایان این نشست، با بیان این که استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف در محیط ترمینال، دفاتر فروش بلیط و داخل اتوبوس ها و سواری کرایه های بین شهری ضروری است، تصریح کرد: فرایند گندزادایی پایانه ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.