stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024
  • کد خبر : 154924
  • 19 مرداد 1399 - 11:31
3
گزارش خبری؛

بازدید نماینده رئیس جمعیت هلال احمر و هیئت همراه از استان همدان

بازدید نماینده رئیس جمعیت هلال احمر و هیئت همراه از استان همدان
قلم/همدان- نماینده رئیس جمعیت هلال احمر و هیئت همراه از استان همدان بازدید و امکانات امدادی و آموزشی در استان را مورد بازبینی قرار دادند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، نماینده رئیس جمعیت هلال احمر و هیئت همراه از استان همدان بازدید و امکانات امدادی و آموزشی در استان را مورد بازبینی قرار دادند؛ در ابتدا، بازدید از پایگاه پشتیبانی غرب کشور و انبار امدادی جمعیت هلال احمر در بلوار فرودگاه همدان انجام شد؛ خسرو رحمانی در این بازدید ضمن مطلوب برشمردن امکانات، گفت: در زمینه تهیه و تجهیز امکانات امدادی و آموزشی مساعدت لازم را با هلال احمر استان همدان خواهیم داشت.

در ادامه، مانور توسط تیم آنست انجام شد که در طول آن، طرز کار با سگ‌های تجسس را به صورت عملی برای میهمانان کشوری و مدیران استانی به نمایش گذاشته شد.

در زمینه خودامدادی فرهنگ سازی نماییم

پس از ترک انبار امدادی، نماینده رئیس جمعیت هلال احمر به همراه علی سنجربیگی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در دفتر حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان حضور یافته و به اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر و اقدامات لازم در زمینه آموزش پیشگیری و فرهنگ سازی خود امدادی در جامعه اشاره شد و در ادامه، تشریح وظایف سازمان‌های امداد و نجات، جوانان، داوطلبان و درمان و توانبخشی صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این راستا ضمن تقدیر از از زحمات پرسنل، داوطلبان و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان، خاطرنشان کرد: نجات جان آدم، کار مقدسی است به خصوص اگر این امر بدون توجه به نوع نژاد، مذهب و ملیت شخص آسیب‌دیده انجام بگیرد.
وی، ظرفیت آموزش همگانی در همدان را مطلوب دانست و گفت: بایستی بدون توجه به اینکه حوادث کی وبرای چه کسانی اتفاق می افتد و احتمال وقوع آن چقدر است باید از تمام ظرفیت های آموزش همگانی استفاده نموده و در زمینه خودامدادی فرهنگ سازی نماییم که در این زمینه کانون طلاب حوزه علمیه همدان یاریگر جمعیت هلال احمر استان خواهند بود به طوری که ساعتی از گردهمایی ها و سخنرانی ها در مساجد و مراسم ها را به آموزش مطالب مهم در زمینه خود امدادی و کمک‌های اولیه اختصاص خواهند داد.
حجت الاسلام  المسلمین شعبانی با اشاره به این که بالا بردن آمادگی، تلفات و خسارات حوادث را کاهش می‌دهد، گفت: پراکندگی محل‌های سکونت در استان همدان نیاز به آموزش همگانی دراین مناطق را بالا برده و باید افراد مناطق دور افتاده را آموزش داد تا خود آن ها جزو اولین جزو اولین امدادگران در حوادث آن مناطق باشند.

در ادامه، از درمانگاه، فیزیوتراپی و داروخانه هلال احمر بازدید شد و گفت و گویی با مسئول داروخانه درباره چگونگی تهیه و توزیع داروهای ایرانی و خارجی، عمومی و خاص صورت گرفت.

در بخش دیگری از این سفر، مشکلات موجود در جمعیت هلال احمر استان و راه های مرتفع کردن آن ها با معاون امور عمرانی استانداری همدان به بحث گذاشته شد.

حضور در جمع نجاتگران و کارکنان جمعیت هلال احمر شهرستان همدان و بازدید از قسمت‌های مختلف این شعبه از دیگر اقدامات انجام گرفته در این سفر استانی بود که توسط نماینده رئیس جمعیت و هیئت همراه به انجام رسید.

در این مراسم، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان به تشریح اقدامات لازم در زمینه جذب جوانان و نگهداری اعضای داوطلب و نجاتگران پرداخت.

در ادامه نماینده رییس هلال احمر ضمن تقدیر از کارهای انجام گرفته و روند جذب و نگهداری اعضاء داوطلب در این جمعیت، درباره ظرفیت استان، موقعیت جغرافیایی استان، تعداد روستاها و خانه‌ های هلال سخن گفت و افزود: دستورات لازم در این زمینه مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت از سویی، بایستی در جهت رفع موازی کاری ها نیز قدم برداشت.

در بخش بعدی از این آیین، از مرکز ارتوپدی فنی و انواع پروتزها و ساخت اندام مصنوعی بازدید شد که در این زمینه نیز نماینده رییس هلال احمر در زمینه تهیه اسکنر اندام و سیستم نوین ساخت پروتز و برطرف نمودن چالش ریزش نیرو در این مرکز قول مساعد داد.

آموزش روستاییان و بالابردن توان مقابله و حفظ آمادگی در آن ها در دستور کار

در آخرین مرحله از بازدیدهای معاون آموزش و پژوهش و همراهان، در خانه هلال احمر روستای جورقان حضور یافتند.

وی در این بازدید ضمن این که این اقدام را مناسب، قابل اجرا و مورد حمایت دانست، گفت: با آموزش روستاییان و بالابردن توان مقابله و حفظ آمادگی در آن ها باعث می‌شود این افراد به عنوان اولین امدادگران در محل حادثه حضور یابند و چه بسا تا رسیدن نیروهای امدادی، افراد آموزش دیده و حاضر در محل بتوانند جان تعداد زیادی از این روستاییان را نجات دهند و از تلفات بیشتر این حوادث پیشگیری نمایند.
در دومین روز، از حضور نماینده رییس هلال احمر و تیم همراهش در جمع شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان همدان حضور یافته و پای صحبت های معاونت های این جمعیت نشستند.

مرکز علمی کاربردی هلال احمر همدان به کار خود ادامه خواهد داد

در ادامه، معاونت های جوانان، داوطلبان، آموزش و پژوهش و پشتیبانی و منابع انسانی، امداد ونجات، مرکز علمی کاربردی هلال احمر، خزانه داری و روابط عمومی این جمعیت هر کدام به تفکیک مشکلات حوزه خود را مطرح نمودند و نماینده رییس هلال احمر در زمینه برطرف نمودن بخش اعظم این مشکلات قول مساعد داد؛ از سویی، مرکز علمی کاربردی هلال احمر همدان که مقرر بود به کار خود پایان دهد، همچنان با پذیرش دانشجو در رشته های قبلی و چند رشته جدید جز ۱۶ استان برگزیده شده به کار خود ادامه خواهد داد.

در پایان،  نماینده رییس جمعیت هلال احمر به همراه مدیر عامل هلال احمر استان همدان از قسمت های مختلف مرکز علمی کاربردی این جمعیت بازدید کردند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.