stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 157305
  • 25 مرداد 1399 - 20:25
4
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

دستاوردهای کمرنگ رویدادهای بین المللی همدان نتیجه عدم پیگیری‌های مناسب

دستاوردهای کمرنگ رویدادهای بین المللی همدان نتیجه عدم پیگیری‌های مناسب
قلم/ همدان- نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان از رویدادهای بین‌المللی برگزار شده در همدان یاد کرد و علت نامناسب بودن برخی دستاوردها را به سبب عدم پیگیری‌های مناسب در همدان دانست و گفت: این دفتر می‌تواند موجب تسهیل در جهانی شدن آثار تاریخی و فرهنگی همدان شود بدین سان دنبال این هستیم تا بتوانیم ظرفیت ایجاد این دفتر را در همدان مهیّا سازیم.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، حمید بادامی‌نجات امروز در نشست هم‌اندیشی آسیب‌شناسی گردشگری در ایام کرونا که در جهت بررسی اثرات کرونا بر بدنه گردشگری همدان و یافتن راهکارهایی برای برون‌رفت و یا تعدیل شرایط برگزار شد؛ به نقش شورا در حوزه گردشگری اشاره کرد و عملکردها را در این حیطه مناسب دانست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان از رویدادهای بین‌المللی برگزار شده در همدان یاد کرد و علت نامناسب بودن برخی دستاوردها را به سبب عدم پیگیری‌های مناسب در همدان دانست و گفت: این دفتر می‌تواند موجب تسهیل در جهانی شدن آثار تاریخی و فرهنگی همدان شود بدین سان دنبال این هستیم تا بتوانیم ظرفیت ایجاد این دفتر را در همدان مهیّا سازیم.

وی در این خصوص به عدم استقرار دفتر نمایندگی یونسکو در همدان اشاره کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم که بتوانیم در حوزه گردشگری قدم‌های مناسبی برداریم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بیشترین آسیب را در مباحث اقتصادی بخش گردشگری، تاسیسات و فعالان این عرصه متحمل شده‌اند، گفت: این بخش، در بین تمامی اقشار و صنوف بیشترین آسیب را دیده‌اند و چاره‌ای جز شنیدن صحبت‌های دوستان نبود چرا که دستان ما خالی است و خیلی از مشکلات موجود را نتوانستیم حل کنیم.

حسین قراباغی با تاکید بر اینکه باید درد و دل‌های فعالان این عرصه را بشنویم و برای آن دنبال راهکار باشیم، گفت: اعتقاد بر این است که می‌توان موضوعاتی را در همین شهر حل کرد.

این مسئول با بیان اینکه باید در زمینه مباحثی چون مالیات، بیمه و تسهیلاتی که دولت مطرح کرده بود، پیگیری‌هایی به عمل آمد، عنوان کرد: این موارد در دستورکار کمیته و کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان قرار گرفته است.

قراباغی در ادامه به بیان اقدامات صورت‌گرفته از سوی شورای شهر در زمینه گردشگری طی سال‌های اخیر پرداخت و در این زمینه از برگزاری همایش ایده برتر، خواهرخواندگی همدان با شهرهایی چون بم، اصفهان و تبریز، احداث دهکده توریستی حاشیه سد اکباتان، تعریف مقصد جدید گردشگری در غرب کشور، و انعقاد تفاهم‌نامه در این زمینه صحبت کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه گفت: در مدیریت شهری برای حمایت از بخش گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مختلف در این زمینه، اقداماتی داشته‌ایم و حال برای تقویت این وضعیت نیاز به همراهی سایر دستگاه‌ها برای برون‌رفت از این شرایط هستیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه به گردش مالی بالای صنعت گردشگری اشاره کرد و از پتانسیل‌های همدان در این زمینه نام برد.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۴۰ نفر از اساتید کاردان در این مرکز فعالیت دارند، از کمبود سطح در همدان نام برد و این موضوع را عاملی برای کمبود زمین و مشکلات اجاره‌بها نام برد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.