stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۰ خرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 9 June , 2024
  • کد خبر : 157312
  • 25 مرداد 1399 - 20:49
2
رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان گلایه کرد:

بلاتکلیفی وضعیت بیمه راهنمایان گردشگری پس از یکسال

بلاتکلیفی وضعیت بیمه راهنمایان گردشگری پس از یکسال
قلم/ همدان- رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان ضمن ابراز تاسف از وضعیت موجود، با تصریح به اینکه درآمد گردشگری سال 99 را از دست داده‌ایم، مطرح کرد: در سال 98 بیمه راهنمایان گردشگری در تامین اجتماعی تصویب شد اما یک سال از این موضوع می‌گذرد و هنوز اجرایی نشده است؛ بدین‌ترتیب نه بیمه بیکاری به این افراد تعلق گرفت و نه وام 12 درصد و 16 میلیون تومانی بلکه وام 6 میلیون تومانی هم از بین 135 راهنمای گردشگری همدان تنها به 20 نفر تعلق گرفت.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، مهرداد ضیایی‌مهر امروز در نشست هم‌اندیشی آسیب‌شناسی گردشگری در ایام کرونا با بیان اینکه گردشگری ایران و همدان در چند سال اخیر همواره با مشکلاتی روبرو بوده است، گفت: گردشگری مانند فردی بیماری بود که هر بار یک جای آن دچار مشکل می‌شد و حال با کرونا، چند ماه است که فلج شده است.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان با بیان اینکه کلیه فعالان تاسیسات گردشگری همدان به فراموشی سپرده شده‌اند، مطرح کرد: برای درست کردن این وضعیت، نقش نمایندگان مجلس بسیار مهم و پررنگ است.

وی ضمن ابراز تاسف از وضعیت موجود، با تصریح به اینکه درآمد گردشگری سال ۹۹ را از دست داده‌ایم، مطرح کرد: در سال ۹۸ بیمه راهنمایان گردشگری در تامین اجتماعی تصویب شد اما یک سال از این موضوع می‌گذرد و هنوز اجرایی نشده است؛ بدین‌ترتیب نه بیمه بیکاری به این افراد تعلق گرفت و نه وام ۱۲ درصد و ۱۶ میلیون تومانی بلکه وام ۶ میلیون تومانی هم از بین ۱۳۵ راهنمای گردشگری همدان تنها به ۲۰ نفر تعلق گرفت.

ضیایی‌مهر از تصویب قوانین عوارض خروج از کشور نیز سخن گفت و افزود: این قانون بدون هیچ نظر کارشناسی برای راهنمایان گردشگری نیز در حال اِعمال است به نوعی‌که یک راهنمای گردشگری مداوم متضرر خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان در پایان خواستار تعلق گرفتن تسهیلات بلاعوض به راهنمایان گردشگری در استان همدان شد.

متاسفم برای همه شعارهای انتخاباتی که در حوزه گردشگری مطرح می‌شود

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی همدان با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری این پتانسیل را دارد که در مواردی حتی جایگزین درآمدهای نفتی شود، گفت: شاهدیم که اشتغال‌های بسیاری در این حوزه به وجود آمده است اما آیا در این بحران، در شأن گردشگری رفتار شد؟ آیا باید این حوزه مانند سایر رسته‌ها دیده می‌شد و برای آن حمایت‌هایی از جنس وام ۱۲ درصدی که ۴۰ درصد برای افراد آب می‌خورد، باید به کار گرفته می‌شد؟

علی مرادی با بیان اینکه متاسفم برای این همه شعاری که در حوزه گردشگری در دوران انتخابات داده می‌شود، مطرح کرد: اما پس از آن در شأن گردشگری با آن برخورد نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری آسیب جدی دید اما درآمدی در این بین نداشته است، به جای خالی کمیسیون گردشگری در مجلس و مطرح نشدن نام پایتخت تاریخ و تمدن در سطح شهر همدان اشاره کرد.

متضرر اصلی ماییم اما نوبت برای بیان مشکلاتمان تنها یک دقیقه است؟

در ادامه به باقی فعالان مربوطه در حوزه گردشگری تنها یک دقیقه زمان داده شد تا مشکلاتشان را مطرح کنند، مدیر عامل بنیاد توسعه گردشگری آسیا در اعتراض به این موضوع گفت: متضرر اصلی ما هستیم اما نوبت برای بیان مشکلاتمان تنها یک دقیقه است؟

بهنام افتخاریان با بیان اینکه ۶ ماه است که منتظریم تا دردهایمان را مطرح کنیم، عنوان کرد: واقعیت این است که فعالان حوزه گردشگری ۷ ماه است که درآمدی نداشته‌اند و اگر تسهیلاتی هم باشد تا اسفندماه ۹۹ تزریق نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خانواده گردشگری این مشکلات را بسیار تحمل کرده‌اند، اظهار کرد: هنوز بیمه بیکاری به بسیاری از این افراد تعلق نگرفته است، هنوز نتوانسته‌اند وامی بگیرند و بازپرداخت این وام در ابتدای آبانماه سال جاری است.

افتخاریان با بیان اینکه ما فعالان بخش گردشگری بی‌عرضه نبوده‌ایم، تصریح کرد: از فعالان بخش‌های دیگر حمایت شد اما ما که کارآفرین بودیم، دیده نشدیم!

با حرف زدن کار درست نمی شود

یک فعال حوزه گردشگری همدان نیز در ادامه با بیان اینکه بیشتر آژانس‌های مسافرتی همدان هم اکنون تعطیل و راهنمایان گردشگری نیز به کلی حذف شده‌اند، گفت: ۹ ماه است هیچ‌یک از این فعالان گردشگری پول و درآمدی نداشته است پس باید بدانیم که با حرف زدن کار درست نمی شود.

محمد سوزنچی با بیان اینکه هم اکنون شاهدیم که گردشگران فعال در کیش هستند، عنوان کرد: چرا باید در صورت قرمز بودن یکی از شهرستان‌های همدان، نام تمام استان در لیست قرار بگیرد و تبلیغاتی برای عدم ورود مسافر به استان صورت گیرد؟

وی با بیان اینکه به فعالان حوزه گردشگری همدان گفته‌ام که اکر می‌خواهید نمیرید، کارتان را عوض کنید، گفت: ما با وام می‌خواهیم این وضعیت را برگردانیم؟ مگر درآمدی در این مسیر داشته‌ایم؟ در این بین، خانه‌مسافرهای غیرمجاز فعال بودند! چرا با فشار بهداشت آن‌ها را پلمب نکرده‌ایم؟

سوزنچی با بیان این موضوع، گفت: ما سربازانی بودیم که به دم تیغ رفتیم و فرمانده‌ها پشت سر ما خواب بودند.

و اما در ادامه این نشست، موضوعاتی چون کنسرت خودرویی لغو شده، گردشگری الکترونیک، اعطای هزینه‌کردها در رویدادهای بین‌المللی به شرکت‌های مربوطه، بلاتکلیف ماندن نتایج تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در رویدادهای بین‌المللی همدان، عدم همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در پرداخت قبوض آب و برق و غیره از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.