stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 157681
  • 26 مرداد 1399 - 17:22
2

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام: ارتقاء جایگاه دانشگاه‌ شیراز در رتبه بندی شانگ‌های

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام: ارتقاء جایگاه دانشگاه‌ شیراز در رتبه بندی شانگ‌های
نتایج منتشر شده در نظام رتبه بندی شانگ های نشان می‌دهد جایگاه دانشگاه شیراز ۲۰۰ پله و دانشگاه تبریز ۱۰۰ پله ارتقا یافته است.
قلم | qalamna.ir :
 از اعلام نتایج رتبه بندی شانگ‌های در سال ۲۰۲۰ خبر داد و گفت: در این رتبه بندی جایگاه دانشگاه شیراز ۲۰۰ پله و دانشگاه تبریز ۱۰۰ پله ارتقا یافته است.
محمدجواد دهقانی عنوان کرد: رتبه بندی شانگ‌های یکی از معتبرترین رتبه بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگ‌های ژیائوتنگ منتشر می‌شود. رتبه‌بندی شانگ‌های برای اولین بار در سال ۲۰۰۳، در سطح بین‌المللی منتشر شد و از آن سال به بعد به‌طور سالانه به روز می‌شود.
او افزود: در رتبه بندی منتشر شده در سال ۲۰۲۰ شانگهای، ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده‌اند که دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد از ایالات متحده و دانشگاه کمبریج از انگلستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند.
دهقانی افزود: در این بین تعداد ۱۲ دانشگاه نیز از ایران حضور یافته‌اند. حضور دانشگاه‌های ایران در این نظام رتبه بندی اولین بار با یک دانشگاه (دانشگاه تهران) درسال ۲۰۱۴ بوده است.
سرپرست ISC گفت: نتایج منتشر شده در این نظام رتبه بندی نشان می‌دهد که دانشگاه گیلان برای اولین بار در این رتبه بندی حضور یافته و نیز دانشگاه‌های شیراز و تبریز نسبت به سال ۲۰۱۹ ارتقای رتبه نیز داشته‌اند.
 
  • او افزود: در رتبه بندی سال ۲۰۲۰ دانشگاه تهران مشابه رتبه بندی سال ۲۰۱۹ توانست با کسب رتبه در بازه ۴۰۰-۳۰۱ در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد و رتبه اول دانشگاه‌های ایران را از آن خود کند. دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، تربیت مدرس و علوم پزشکی تهران در بازه رتبه‌ای ۶۰۰-۵۰۱ قرار گرفته‌اند و به صورت مشترک رتبه‌های ۵-۲ را در میان دانشگاه‌های کشور داشته‌اند.
    دهقانی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شیراز در بازه رتبه‌ای ۸۰۰-۷۰۱ قرار دارند و به صورت مشترک رتبه ۷-۶ ایران را از آن خود کرده‌اند. در واقع دانشگاه شیراز با ارتقای ۲۰۰ پله‌ای نسبت به سال قبل در این جایگاه حضور یافته است.
    او ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه تبریز در بازه رتب‌های ۹۰۰-۸۰۱ قرار دارند و به صورت مشترک رتبه ۹-۸ ایران را از آن خود کرده‌اند.
    سرپرست ISC گفت: دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان و گیلان در بازه رتبه‌های ۱۰۰۰-۹۰۱ قرار دارند و به صورت مشترک رتبه ۱۲-۱۰ ایران را از آن خود کرده‌اند.
 
دهقانی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ به لحاظ کیفی دانشگاه‌های شیراز و تبریز ارتقاء رتبه داشته‌اند به طوری که دانشگاه شیراز با ۲۰۰ پله ارتقاء از بازه ۱۰۰۰-۹۰۱ به بازه ۸۰۰-۷۰۱ رسیده است. دانشگاه تبریز نیز با ۱۰۰ پله از بازه ۱۰۰۰-۹۰۱ به بازه ۹۰۰-۸۰۱ رسیده است. در این بین، دانشگاه گیلان نیز برای اولین بار در این رتبه بندی حضور پیدا کرده است.

وضعیت دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی در رتبه بندی شانگ‌های

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: در رتبه بندی جهانی شانگ‌های سال ۲۰۲۰، ایران با ۱۲ دانشگاه، ترکیه با ۱۱ دانشگاه، مالزی و مصر با ۵ دانشگاه، عربستان و پاکستان با چهار دانشگاه وکشور‌های تونس، لبنان، قطر با یک دانشگاه در جمع هزار دانشگاه برتر دنیا حضور داشتند. بر اساس تعداد حضور، ایران رتبه اول را در میان کشور‌های اسلامی دارد.
او یادآور شد: به لحاظ بهترین رتبه دانشگاهی، عربستان با بازه رتبه‌های ۱۵۰-۱۰۱ در رتبه اول و ایران و مالزی با بازه رتبه های ۴۰۰-۳۰۱ به صورت مشترک در رتبه دوم قرار دارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.