stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
  • کد خبر : 157692
  • 26 مرداد 1399 - 17:33
3

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری
خبرگزاری صدا وسیما سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون سراسری ۹۹ از ۲۹ مرداد تا اول شهریور خبر داد و گفت:کارت ورود به جلسه آزمون از ۲۸ مرداد روی پایگاه این سازمان قرار می‌گیرد.
قلم | qalamna.ir :

وی درباره جزییات برگزاری آزمون سراسری ۹۹ افزود: از سه شنبه ۲۸ مرداد کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۹۹ بر روی پایگاه سازمان سنجش قابل دریافت است و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه و وارد کردن مشخصات شناسنامه‌ای به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.
خانم فاطمه زرین آمیزی با اشاره به برگزاری آزمون در چهار روز گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا به دلیل رعایت تمهیدات بهداشتی بیشتر تعداد روز‌های برگزاری از دو روز به چهار روز تغییرکرده است یعنی آزمون از چهارشنبه ۲۹ مرداد تا شنبه اول شهریور برگزار می‌شود.
او افزود: آزمون در این چهار روز در نوبت صبح برگزار می‌شود.
خانم زرین امیزی درباره تعداد داوطلبان گفت: امسال تعداد داوطلبان آزمون سراسری یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ نفر در پنج گروه اموزشی است که حدود ۲۷ هزار نفر در مقایسه با پارسال افزایش متقاضی داریم.
وی افزود: روز چهارشنبه ۲۹ مرداد در آزمون گروه هنر  ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ نفر شرکت می‌کنند. پنجشنبه آزمون‌های علوم ریاضی و علوم انسانی برگزار می‌شوند که در گروه علوم ریاضی ۱۵۵ هزار نفر داوطلب و علوم انسانی ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ نفر و در روز جمعه ۳۱ مرداد گروه تجربی با ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ نفر و روز پایانی شنبه اول شهریور داوطلبان گروه زبان‌های خارجی به تعداد ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: تعداد برگزاری حوزه‌های ازمون امسال افزایش یافته است و از ۵۱۸ حوزه امتحانی اصلی در سال گذشته، امسال در ۳۹۲ شهر و در ۷۷۳ حوزه امتحانی اصلی آزمون برگزار می‌شود که احتمال افزایش تعداد حوزه‌ها نیز وجود دارد.
سخنگوی سازمان سنجش درباره تمهیدات برگزاری آزمون امسال گفت: از ۱۶ مرداد به صورت پیامکی و همچنین اعلام در سایت به داوطلبان تاکید شد که اگر داوطلبی مبتلا به کروناست در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۳ مرداد به سایت سازمان سنجش مراجعه و مدارک پزشکی ارائه کند که تاکنون ۶۰ نفر قطعی اعلام کرده اند و با هماهنگی وزارت بهداشت آزمون این داوطلبان در مکان‌های مجزا از دیگران در بیمارستان هماهنگ  و در کارت ورود به جلسه آن‌ها، مکان هم ذکر شده است.
وی افزود: اگر کسی بعد از تاریخ اعلام شده مبتلا به کرونا شد می‌تواند به باجه‌های رفع نقص در همه شهر‌های برگزاری آزمون مراجعه کند یا حتی اگر در روز برگزای آزمون، داوطلبی مشکوک بود می‌تواند به حوزه اعلام کند که در همه حوزه‌ها، محل‌های مجزایی برای داوطلبان مشکوک در نظر گرفته شده است.
سخنگوی سازمان سنجش درباره مراقبان و ناظران آزمون نیز گفت: همگی آزمایش شده اند و در سلامت کامل هستند. حتی مراقبان و رابطان و مسئولان آزمایش سلامتی داده اند و از افرادی استفاده شده است که حتی بیماری زمینه‌ای نیز نداشته باشند ضمن اینکه مراقبان و رابطان و مسئولان تطبیق عکس، مجهز به لباس‌های مخصوص و ماسک و محافظ چشمی هستند و با رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت در همه حوزه‌های برگزاری آزمون حضور دارند.
وی خاطر نشان کرد: برخلاف آزمون دکترا و کارشناسی ارشد در آزمون سراسری از خانواده‌های داوطلبان  خواهشمندیم از تجمع جلوی درهای محل آزمون خودداری کنند و در داخل اتومبیل ها‌ی خود منتظرآن‌ها باشند.
زرین آمیزی گفت: از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه روز برگزاری، در حوزه‌های اصلی باز است و داوطلبان می‌توانند با آرامش به حوزه‌ها مراجعه کنند ضمن اینکه حتما قبل از روز آزمون مکان را شناسایی کنند و مطمئن باشند  همه دستگاه‌های نظارتی امنیتی و ارگان‌ها و سازمان‌های کشوری و بهداشتی دست به دست هم برای برگزاری سلامت و امنیت آزمون در تلاش هستند.
وی تاکید کرد: صندلی‌های محل برگزاری آزمون طبق نظر وزارت بهداشت ۱۸۰ سانتی متر از همدیگر فاصله دارد. محل‌های برگزاری آزمون با این فاصله چیده و ضدعفونی شده اند.
زرین آمیزی گفت: نتایج اولیه در هفته اول مهر و در سایت سازمان سنجش خواهد بود.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرگزاری صداوسیمای مرکز فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.