stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۴ خرداد , ۱۴۰۳ Monday, 3 June , 2024
  • کد خبر : 158289
  • 28 مرداد 1399 - 14:29
8

باغ تخصصی گل‌ها در همدان افتتاح شد

باغ تخصصی گل‌ها در همدان افتتاح شد
قلم/ همدان- باغ تخصصی گل‌ها همزمان با آئین گلنگ‌زنی دو پروژه مهم پارک جنگلی اکباتان و ساختمان اداری منطقه دو همدان در جنب پارک بانوان همدان افتتاح شد.
قلم | qalamna.ir :
خبرنگار قلم، آیین افتتاح باغ گل‌ها به وسعت دو هکتار همزمان با آئین گلنگ‌زنی دو پروژه مهم پارک جنگلی اکباتان و ساختمان اداری منطقه دو با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار همدان، مهدی فرجی، جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان، رضا زارعی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان و جمعی از مسئولان انجام شد.

شهردار همدان در این مراسم با تاکید بر این که هدف از اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف دستیابی به توسعه متوازن و ایجاد عدالت در سطح تمامی مناطق همدان است، گفت: برآنیم تا شهری آرام، زیبا و توسعه یافته‌ای را برای مردم شهر همدان آماده کنیم.

احداث پارک تخصصی خلاقیت برای کودکان در دستور کار

عباس صوفی در این راستا به اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف در سطح شهر همدان اشاره کرد و افزود: در این بین، پروژه‌های کوچک و اورژانسی، پروژه‌های متوسط از جمله باغ تخصصی گل‌ها در منطقه دو و پیش روی طرح پارک تخصصی خلاقیت برای کودکان را در دستور کار داریم که می‌توانند جز پروژه‌های اثرگذار در همدان نامیده شوند.

وی با تاکید بر این که در پیش روی این پروژه به تمام نقاط شهر همدان توجه می‌شود، افزود: در سال جاری نیز، عملیات اجرایی سه پارکینگ طبقاتی در شهر همدان آغاز می‌شود؛ از سویی سامانه ۱۳۷ شهرداری نیز با هدف رسیدگی به شکایات و درخواست‌های شهروندان همدانی در قالب اورژانس شهرداری راه اندازی شده است تا بتوانیم پاسخگوی مطالبات و درخواست‌های مردمی باشیم.

این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود باغ گلهای همدان را یک باغ تخصصی نامید و افزود: این باغ با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد مکانی برای رفاه مردم در اوقات فراغت و البته با دید گردشگر پذیری افتتاح شده است.

صوفی با اشاره به این که برنامه ریزی‌ها به منظور ایجاد پارک خلاقیت کودکان به عنوان یک پارک تخصصی نیز در دستور کار است، خاطرنشان کرد: جای خوشحالی است که همدان از سوی یونیسف به عنوان شهر دوستدار کودک تعریف شده و در این زمینه برآنیم تا پارک خلاقیت را برای کودکان ایجاد کنیم که هم اکنون این طرح در مرحله مطالعه و جانمایی قرار دارد.

شهردار همدان در ادامه صحبت‌های خود به اجرای دیگر پروژه‌ها در همدان اشاره کرد و ادامه داد: پروژه هدایت و انتقال آب‌های سطحی در شهر همدان با هدف جلوگیری از انباش آب‌های سطحی به هنگام بارندگی در همدان به انجام رسیده است که شامل چند فاز است و هم اکنون، با اجرای فاز اول این پروژه این مشکل در بخشی از مناطق همدان برطرف شد.

اتمام طرح مطالعاتی قطار شهری همدان

صوفی با تصریح بر این که این اقدام در جهت مدیریت سیل و انتقال آب‌های سطحی کار بی نظیری بوده که در مرحله پیش روی است، مطرح کرد: پروژه قطار همدان، یکی دیگر از طرح‌های مهم در سطح شهر همدان است که هم اکنون نیز مطالعات این طرح به اتمام رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار به منظور اجرای طرح هستیم.

این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود ضمن قدردانی از کادر درمانی در دوران شیوع ویروس کرونا به ضدعفونی معابر شهر همدان اشاره کرد و در ادامه صحبت‌های خود به فعالیت‌های شورای اجتماعی در محلات پرداخت.

وی در این راستا با تاکید بر این که اجرای این طرح در همدان از سال گذشته کلید خورده است، افزود: تا پایان سال جاری، همه محلات شهر همدان دارای شورای اجتماعی خواهند شد.

صوفی هدف از اجرای این طرح را مدیریت مستقل در هر محله از همدان در راستای شناسایی مشکلات و رفع آن‌ها دانست و افزود: مدیریت شهری سعی کرده است تا علاوه بر پیش بردن مباحث و خدمات شهری در راستای ایجاد اشتغال نیز وارد کار شود که در این راستا می‌توان به راه‌اندازی فرهنگسرای کسب و کار برای نخستین بار در همدان اشاره کرد.

شهردار همدان ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که اگر بخواهیم شهری موفق داشته باشیم، باید باید در اقتصاد موفق باشیم؛ بدین ترتیب، شهرداری همدان با همکاری نهادهای مرتبط نخستین فرهنگسرای کسب و کار را برای هماهنگی، زنجیره سازی و برندسازی تولیدات خانگی ایجاد کرد.

صوفی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث ۲۰ زمین ورزشی استاندارد در همدان خبر داد و افزود: برآنیم تا با توسعه فضای سبز در همه نقاط شهر همدان گام‌هایی برداریم بدین ترتیب، این زمین‌های ورزشی احداث و در روزهای آتی تحویل شهروندان خواهد شد تا بتوانیم در تمامی نقاط شهر همدان پارک و زمین چمن استاندارد داشته باشیم.

وی با بیان این که علیرغم مشکلات در منابع مالی، سعی کردیم تا پروژه‌های بزرگ را نیز در دست اجرا قرار دهیم، گفت: دو پروژه بزرگ عصر طلایی با ۳۰۰ هزار مترمربع و پروژه ۱۰۰ هزار مترمربعی آسمان در شهر همدان هم اکنون در حال پیگیری و اجرا قرار دارند که جز پروژه‌های تجاری اثرگذار خواهند بود.

این مقام مسئول با بیان این که با ایجاد پارک جنگلی اکباتان علاوه بر ایجاد فضایی مفرح برای شهروندان همدانی، به دنبال بحث‌های گردشگری آن نیز هستیم، عنوان کرد: با این روند، دیگر برای مردم همدان تنها بلوار ارم به عنوان یک فضای تفریحی مطرح نخواهد شد؛ از سویی باغ گلها نیز که امروز افتتاح می‌شود، می‌تواند در زمینه گردشگری نیز مطرح شود.

ترمیم ورودی‌های شهر همدان در اولویت

صوفی با تاکید بر این که اجرای پارک ۱۰۰ هکتاری منطقه فخرآباد آغاز شده و طی دو سال آینده این پارکها به فضای شهری همدان اضافه می‌شود، از ترمیم ورودی‌های شهر همدان خبر داد.

شهردار همدان در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: پل شهید سردار همدانی و پل غدیر با جدیت درحال انجام است.

ایجاد پارک‌های فرامنطقه‌ای، منطقه‌ای، حاشیه و نواری در همدان

رییس شورای اسلامی شهر همدان به ایجاد پارک‌های فرامنطقه‌ای، منطقه‌ای، حاشیه و نواری در همدان اشاره کرد و افزود: شهرداری همدان با وجود کرونا ساکت ننشسته و زندگی با کرونا را ادامه داده است بدین ترتیب در ایجاد فضای نشاط آور برای مردم با سه رویکرد مذکور وارد کار شده است.

کامران گردان بر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری تاکید کرد و گفت: احداث پارک‌ها و فضای سبز مناسب یکی از زمینه‌های جذب گردشگر است که خوشبختانه در سطح شهر همدان پارکهای بسیار مناسبی داریم، یکی از این موارد، ایجاد و افتتاح باغ گلها در منطقه دو شهرداری همدان است.

وی با بیان این که داشتن باغ گل‌ها یکی از آرزوهای ما برای شهر همدان بود، مطرح کرد: این فضا می‌تواند نشاط را برای اهالی منطقه‌ایجاد و از رفت و آمدها و ترافیک‌های ایجاد شده به منظور رفتن به سایر فضاهای سبز و تفریحی شهر همدان جلوگیری کند اما در این بین، برای حفظ این فضا نیاز به مشارکت مردم وجود دارد.

گردان با اشاره به ایجاد پارک ۲۴۰ هکتاری اکباتان، مطرح کرد: در نظرسنجی‌های به عمل آمده از گردشگران و مسافرانی که به همدان آمده اند، خوشبختانه امنیت و نظافت شهرهمدان از سوی مهمانان مطرح شد که مرهون تلاش‌های شهرداری است.

رییس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه صحبت‌های خود به پیاده رو سازی و اسفالت معابر اشاره کرد و افزود: ۴۵ دستگاه روزی به شهر همدان اضافه می‌شود و اگر اقداماتی در مسیر رفع گره‌های ترافیکی و حمل و نقلی نداشته باشیم، دچار مشکل خواهیم شد.

گردان در این راستا از بازسازی ۶۰ دستگاه اتوبوس در همدان نام برد و گفت: بر آنیم تا تفاوت را بین مناطق مختلف همدان به لحاظ دسترسی به خدمات و دستگاه‌های عمومی کاهش دهیم و مشکلات را در این زمینه حل نماییم.

باغ گلها، بی نظیرترین باغ در سطح استان همدان

مدیر شهرداری منطقه دو همدان نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: پروژه‌های مختلف عمرانی سطح منطقه ۲ در یک سال گذشته با تأمین نظر از اعضای شورای شهر و معتمدان محلات با اولویت‌بندی لازم به اجرا درآمده است.

حامد جلیلوند در این راستا تشریح کرد: در این بین می‌توان به هدایت آب‌های سطحی تقاطع رسالت، اجرای روکش آسفالت به صورت گسترده در سطح منطقه، احداث پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ، محوطه سازی مصلی همدان، پیاده رو سازی به صورت گسترده در سطح منطقه، بازگشایی ورودی کوی محمدیه و خیابان امیرکبیر، احداث کندرو بلوار مطهری، احداث مخزن بتنی ذخیره آب، احداث زمین ورزشی و محوطه سازی در پارک کودک، احداث اتاق مادر و کودک در پارک بانوان و غیره اشاره کرد.

وی با تصریح بر این که تمامی پروژه‌های عمرانی سطح منطقه ۲ با لحاظ و چشم‌انداز توسعه متوازن شهری و ایجاد عدالت در محلات مختلف اجرا شده است، گفت: در این زمینه از تیم عمرانی و فنی موفق منطقه کمال قدردانی و تشکر را دارم.

مدیر شهرداری منطقه دو همدان، باغ گلها را بی نظیرترین باغ در سطح استان همدان و یکی از جاذبه‌های گردشگری در همدان دانست و گفت: شهرداری همدان به دید مادی به زمین باغ گل‌ها نگاه نکرد و این پارک زیبا را در این منطقه‌ مرغوب که می‌توانست بهره وری مادی خوبی داشته باشد، تبدیل به پارکی برای مردم کرد.

جلیلوند با تاکید بر این که بیشترین درخواست‌های مردم و نظر شورای شهر، شهرداری همدان و معتمدین در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: بیشترین مسئله و خواسته مطروحه در این زمینه، نداشتن آسفالت در معابر اصلی بود؛ بدین ترتیب، شهرداری با پخش بیش از ۵۰ هزار تن آسفالت توانست در این مسئه وارد کار شود.

مدیر شهرداری منطقه دو همدان در ادامه، با بیان این که استانداردسازی و نداشتن پیاده رو در سطح منطقه دو مشهود بود که در این زمینه ورود کردیم، اظهار کرد: پروژه هدایت آب‌های سطحی در بلوار شهید مطهری همدان یکی از پروژه‌های تأثیرگذار و سختی بود که با حداقل صرفه جویی در زمان و مباحث مالی به بهره برداری رسیده است.

جلیلوند در پایان این مراسم نیز در خصوص احداث پارک ۲۴۰ هکتاری اکباتان نیز گفت: این پروژه نهایی شده و عملیات اجرایی آن از امروز آغاز می‌شود که یکی از بی‌نظیرترین پروژه‌های استان همدان خواهد بود و در آن، سعی شد تا پارک جنگلی اکباتان را با کمترین دستکاری در طبیعت، حداقل مباحث عمرانی و حداکثربهره‌وری آن را به مردم شهر همدان تحویل دهیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.