stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 158428
  • 28 مرداد 1399 - 19:21
0
در دیدار فرمانده مرزبانی ناجا با امام جمعه پاوه مطرح شد:

نیروهای مرزبانی مردم را فراموش نکنند/ اسلحه ما دشمنان را نشانه گرفته است/ وظیفه مرزبانی دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است

نیروهای مرزبانی مردم را فراموش نکنند/ اسلحه ما دشمنان را نشانه گرفته است/ وظیفه مرزبانی دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است
کرمانشاه/قلم: امام جمعه پاوه در دیدار با فرمانده مرزبانی کشور گفت: علی رغم اینکه وظیفه ذاتی مرزبانان حفظ مرز و وظیفه مردم تبعیت از قانون و وظیفه دولت هم تأمین معیشت مردم است؛ اما توقع داریم نیروهای مرزبانی در برخورد با مردم مسامحه و گذشت داشته باشند.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه، ماموستا ملا قادر قادری در دیدار با سردار سرتیپ احمد علی گودرزی فرماندهی کل مرزبانی ناجا اظهار داشت: توفیق اخیر جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، موفقیت بزرگی بود، ما از این توفیق بزرگ خیلی خوشحال هستیم؛ اما مطلبی که جای نگرانی و افسوس می باشد، اقدام امارات متحده عربی در کشاندن اسرائیل به کنار خلیج‌فارس است که ضمن محکومیت این اقدام، آن را یک توطئه بزرگ علیه جمهوری اسلامی و مسلمانان منطقه می‌دانیم.

وی در ادامه بابیان اینکه مرزداران دارای دو حق مرزداری و شهروندی هستند افزود: امام سجاد در صحیفه سجادیه برای مرزداران زمان خود که مرزداران بنی‌امیه هستند، دعای خیر نموده است؛ همچنان که همه مطلعید اگر جنگی در مرزها اتفاق افتد این مرزداران هستند که قبل از همه زمین و خانه‌هایشان لگدمال دشمن می‌شود و زمانی هم که توافق حاصل شود و یا دشمن شکست بخورد، باز مرزها آخرین نقطه هستند که از دست دشمن نجات پیدا می‌کنند، پس مرزداران مشکلات خاص خود را دارند.

امام جمعه پاوه بازگشایی مرز مسافری شوشمی را خواسته ۴۰ ساله و به‌حق مرزداران شهرستان پاوه دانستند و گفت: اگر مرز مسافری شوشمی رسمی‌ شود و روزانه ۲۰۰ نفر از این‌طرف به عراق بروند و ۲۰۰ نفر هم از آن‌طرف به ایران بیایند، با این آمد و رفت‌ها خیلی از دکاکین، فروشندگان و افراد بیکار مشغول می‌شوند اما تابه‌حال به این خواسته به‌حق ما جوابی داده نشده است.

ملا قادر قادری وظیفه ذاتی نیروهای نظامی و انتظامی را حفظ مرز دانستند و تصریح کردند: ما از این بابت که نیروها مشغول حفظ امنیت هستند، ممنون دوستان هستیم؛ با این وجود اگرچه می‌دانیم شما مسئول معیشت مردم نیستید، اما مردم هم معیشت می‌خواهند و واحدهای دیگر از این مسئولیت شانه خالی کرده‌اند، توقع این است همه ما هم در حفظ امنیت و هم در خدمت به مردم شریف مرزدار بکوشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: می‌طلبد نیروهای حافظ مرز آگاه به فرهنگ و آداب‌ورسوم مناطق محل خدمتشان باشند، باور ما این است نیروهایی که به شهرستان پاوه وارد می‌شوند اول آموزش داده شوند و پس از آموزش و آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم، به مرز منتقل شوند تا شاهد مشکلات نباشیم.

ماموستا قادری اضافه کردند: باز تکرار می‌کنم علی رغم اینکه وظیفه ذاتی مرزبانان حفظ مرز و وظیفه مردم تبعیت از قانون و وظیفه دولت هم تأمین معیشت مردم است،مع‌هذا توقع داریم نیروهای مرزبانی در برخورد با مردم مسامحه و گذشت داشته باشند.

امام جمعه پاوه در پایان از سردار گودرزی درخواست که نیروهای مرزبانی مردم را فراموش نکنند.

پیش از سخنان ماموستا قادری، سردار سرتیپ گودرزی فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ضمن اظهار خوشحالی از دیدار با امام‌جمعه پاوه، حفظ مرزهای جمهوری اسلامی را وظیفه مرزبانی دانست و گفت: یک‌لحظه غفلت ما می‌تواند دشمن را جری نموده و از این غفلت به نفع خود سوءاستفاده کند، اگر قدرت نظامی ما روزی کم شود دشمنان ما اقداماتی انجام می‌دهند که مدنظر ما نیست.

فرمانده مرزبانی کل کشور افزود: حرمت جنابعالی حرمت نظام است، شما جایگاهی دارید که محل اعتماد مردم هستید و حفظ مردم مهم‌ترین دغدغه شماست ما ضمن احترام به شأن و جایگاه جنابعالی، در کنار حفظ مردم وظیفه داریم از کیان جمهوری اسلامی حفظ و حراست نماییم.

وی تصریح کرد: ما بدنبال حل مشکل مرزها هستیم و باید راه و چاره‌ای اندیشیده شود که مرزنشینان بتوانند از مرز ارتزاق کنند، چرا که ما با حمایت مرزنشینان می‌توانیم مرزها را حفظ کنیم و هیچ‌گاه دوست نداریم جوان مردم کشته شود؛ اما نمی‌توانیم چشمان خود را هم ببندیم و به قانون عمل نکنیم.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: اگر مرزنشینان در رفاه باشند امنیت پایدار حاصل خواهد شد و ما هیچ‌گاه در مقابل مردم نبوده‌ایم بلکه اسلحه ما به سمت دشمنان ما نشانه رفته است.

فرمانده مرزبانی کشور مرز پاوه را دارای امنیت کامل دانست و گفت: به همکاران خود در استان و شهرستان پاوه توصیه کرده‌ام ضمن حفاظت و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی تا می‌توانند در چهارچوب قانون با مردم مدارا کنند.

در ادامه ایده پور فرماندار شهرستان پاوه مطالبی در خصوص مدارا با مردم و احترام به مرزداران بیان داشت.

گفتنی است در پایان این نشست، حاج ماموستا قادری یک جلد کلام الله مجید به فرماندهی مرزبانی کشور اهدا کردند.

همچنین سردار گودرزی نیز حکم مرزیار افتخاری را به امام جمعه پاوه اهداء کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.