stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 159239
  • 31 مرداد 1399 - 12:55
4

استقبال اپوزیسیون و گروه‌های مسلح کشور مالی از خونتا

استقبال اپوزیسیون و گروه‌های مسلح کشور مالی از خونتا

گروه‌های اپوزیسیون مالی متعهد شدند تا با افسران نظامی که رئیس جمهوری را برکنار کردند، همکاری کنند. آنها همچنین از مردم خواستند تا از خونتا (حکومت نظامیان) حمایت کنند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری فرانسه، شوگل مایگا، رهبر ائتلاف اپوزیسیون جنبش پنجم ژوئن گفت: ما به دنبال برگزاری بزرگترین راهپیمایی میهن پرستی در روز جمعه هستیم. این تجمع سراسری برای بزرگداشت پیروزی مردم مالی است.

این ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد، این راهپیمایی برای این است که خونتا برای ایجاد یک انتقال سیاسی مدنی و غیرنظامی به وجود آمده و هدفش همکاری برای مطرح کردن یک نقشه راه است. بنابراین، گروه‌های مدنی و نظامی برای دفاع از مردم و اجرای دموکراسی و کشورداری خوب باید همکاری کنند.

یکی از اعضای کمیته استراتژیک جنبش پنجم ژوئن نیز گفت: ارتش از بطن مردم برخاسته و رنج‌های آنها را می‌داند.

در همین حال، سرهنگ آسیمی گویتا، رهبر دوفاکتوی جدید مالی گفته است: ما هیچ جاه طلبی سیاسی نداریم. هدف ما انتقال سریع قدرت به یک دولت انتقالی مدنی از طریق نشست‌های مختلف با گروه‌های اجتماعی-سیاسی است.

همچنین ائتلافی از گروه‌های مسلح در شمال مالی نیز اعلام کرده‌اند که آماده همکاری با خونتا هستند.

جنبش‌های هماهنگی “ازواد”، ائتلافی از گروه‌های ملی گرای عرب و استقلال طوارق در جریان درگیری‌های ۲۰۱۲ مالی نیز با رهبران خونتا به توافق رسیدند. این گروه‌ها خواسته‌اند که خونتا توافق صلح الجزایر در ۲۰۱۴ را حفظ کند.

رهبر جنبش‌های هماهنگی ازواد نیز گفته که ائتلاف از نزدیک تحولات در باماکو را رصد می‌کند و آماده همکاری با رهبران نظامی است.

در همین حال، جنبش‌های هماهنگی ازواد اعلام کرده که اکوواس هیچ برنامه مشخصی درباره کمک به مالی برای خارج شدن از بحران سیاسی در دوران ریاست جمهوری ابراهیم بوباکار کیتا نداشت و به کشورهای همسایه تاکید کرد تا برای صلح در منطقه همکاری نزدیکتری داشته باشند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.