stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 160880
  • 04 شهریور 1399 - 16:01
3

در ۷ سال رشد ۲۲.۷ درصدی تولیدات کشاورزی فارس

در ۷ سال رشد ۲۲.۷ درصدی تولیدات کشاورزی فارس
درسال ۹۲ تولیدات کشاورزی فارس۹میلیون تن بود که اکنون با بیش از ۱۱ میلیون و ۱۹۲هزار تن تولیدات کشاورزی، رتبه دوم کشور را دارد.
قلم | qalamna.ir :
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اعلام افزایش ۲۲.۷ درصدی تولیدات کشاورزی این استان گفت: درسال ۹۲ تولیدات کشاورزی این استان حدود ۹میلیون تن بود که در حال حاضر، با توجه خشکسالی‌ها با بیش از ۱۱ میلیون و ۱۹۲هزار تن تولیدات کشاورزی، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
 
  • محمد مهدی قاسمی با بیان اینکه افزایش تولید در واحد سطح در این استان با کشاورزی دانش بنیان دنبال می‌شود، افزود: در تولیدات دامی، باغی، زراعی و شیلاتی به ترتیب افزون بر ۲۸، ۲۴، ۲۱ و ۱۴.۸ درصد افزایش تولید داشتیم و از آن جمله می‌توان به افزایش نزدیک به ۶ برابری سطح گلخانه‌ها و سایبان‌ها و افزایش ۱۲۴ درصدی در تولید دانه‌های روغنی نام برد که در خوداتکایی تولید مواد غذایی نقش به سزایی را ایفا کردند.
    وی همچنین با اشاره به افزایش ۸۵درصدی در میزان جذب ماده خام حاصل از فعالیت واحد‌های صنایع تبدیلی و غذایی تحت نظارت جهاد کشاورزی در استان فارس گفت: در سال ۹۲ تعداد واحد‌های به تولید رسیده که مجوز خود را از سازمان جهاد کشاورزی استان دریافت کرده اند ۴۴۴ واحد بود و در پایان سال ۹۸ این عدد به ۷۷۴ واحد ارتقا یافت که حاصل فعالیت واحد‌های مذکور، اشتغال زایی ۱۰ هزار و ۵۵۸ نفر و افزایش ۹۴ درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در قالب افزایش تولید “آب محور” است، گفت: احیا و مرمت قنوات در مقایسه با گذشته ۸۴ درصد افزایش داشته و اراضی مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری با ارتقای بیش از ۳۶ درصد به سطحی افزون بر ۳۰۰ هزار هکتار رسیده است.رشد ۲۲.۷ درصدی تولیدات کشاورزی فارس
قاسمی افزود: از سال ۹۲ تا پایان ۹۸، شبکه‌های فرعی آبیاری، تجهیز و نوسازی اراضی و احداث جاده بین مزارع به ترتیب افزایشی حدود ۱۵، ۱۱ و ۸ درصد داشته اند.
به گفته وی، طرح‌های تامین آب استان فارس در سال ۹۲ منجر به ذخیره سازی ۳۶ میلیون متر مکعب آب شده بود که این میزان با افزایشی افزون بر ۲۲درصد به ۴۴ میلیون متر مکعب رسیده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه بدون توسعه افقی، با توسعه عمودی و نظام‌مند به دنبال افزایش بهره‌وری در تولید هستیم، گفت: ضریب مکانیزاسیون از ۱.۲۵ به ۲.۰۶ رسیده است که افزایشی نزدیک به ۶۵ درصد را نشان می‌دهد.
قاسمی اظهارکرد: افزایش شاخصی به نام دانش در هکتار در دستور کار قرار دارد و در سال ۹۸ بیش از ۱۲۰ هزار نفر روز کارگاه آموزشی برای بهره برداران بخش کشاورزی برگزار شده است که در مقایسه با سال ۹۲ با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای حدود ۲۷ هزار نفر روز افزایش چشمگیری داشته است.
هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.