stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 160938
  • 04 شهریور 1399 - 16:55
2

یونان وعده داد از حقوق حاکمیتی خود دفاع کند

یونان وعده داد از حقوق حاکمیتی خود دفاع کند

وزیر امور خارجه یونان امروز در بحبوحه افزایش تنش‌ها با ترکیه بر سر قلمرویی در مدیترانه، با هشدار به آنکارا تاکید کرد که آتن آماده دفاع از حقوق حاکمیتش است وی آنکارا را به ادامه تهدیدات و نقض حقوق بین‌المللی، با وجود خواسته همسایگان مبنی بر کاهش تنش‌ها، متهم کرد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از خبرگزاری “اسپوتنیک”، “نیکوس دندیاس” که بعد از نشست با “هایکو ماس”، وزیر خارجه آلمان با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت کشورش آماده گفتگو با ترکیه بر سر اختلاف در مورد حفاری گازی است، اما این گفتگو را “تحت تهدیدات آنکارا” انجام نخواهد داد.

داندیاس افزود که آلمان و اتحادیه اروپا با یونان ابراز همبستگی می‌کنند.

ماس امروز به آتن سفر کرد تا درباره شرایط مدیترانه شرقی با داندیاس گفت‌وگو کند. انتظار می‌رود که او بعداً به منظور مذاکرات جداگانه‌ای با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، به آنکارا سفر کند.

“گئورگیوس گراپتریتیس”، وزیر کشور یونان نیز امروز گفت تا زمانی که آنکارا از فشار نظامی خود به منطقه دست برندارد، آتن در هیچ بحثی مربوط به اختلاف بر سر حفاری یا مسائل امنیتی، با ترکیه مشارکت نخواهد کرد. او خواستار آن شد که ترکیه تمام اقدامات تهاجمی خود را، قبل از آنکه هرگونه مذاکره‌ای بین دو کشور اتفاق افتد، متوقف کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.