stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 161071
  • 05 شهریور 1399 - 8:20
0

چه کسب و کارهایی برای روستاهای یزد توصیه می‌شود؟

چه کسب و کارهایی برای روستاهای یزد توصیه می‌شود؟

ایسنا/یزد مدیر کمیته امداد شهرستان یزد از برگزاری رویداد ملی «صنایع روستادوست» با هدف شناسایی فرصت‌های جدید اشتغال و تقویت تولید در مناطق روستایی خبر می‌دهد و کسب و کارهای با محوریت گردشگری و گلخانه‌داری را از مهمترین ظرفیت‌های شغلی روستاهای این شهرستان برمی‌شمارد.

قلم | qalamna.ir :

رویداد ملی «صنایع روستا دوست» با هدف شناسایی فرصت‌های جدید اشتغال در مناطق روستایی و تقویت بهره‌وری در تولید و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و محروم و حمایت از مخترعان، صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این عرصه در استان یزد هم‌زمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

این اقدام به منظور افزایش بازدهی طرح‌های تولیدی در روستاهاست و شامل همه محصولات صنعتی نوآورانه در مقیاس کوچک روستایی و به‌صرفه، با فن‌آوری ساده و قابل پشتیبانی در روستا می‌شود.

«احمد مزیدی» مدیر کمیته امداد شهرستان یزد رویداد ملی «صنایع روستا دوست» را یکی از فرصت‎‌های جدید اشتغال در مناطق روستایی می‌داند و راجع به آن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا می‌گوید: ۱۱ روستای مربوط به شهرستان یزد با ۸۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که می‌توانند از این ظرفیت و فرصت استفاده کنند، ضمن این که طرح مذکور، قابلیت اجرایی شدن برای هر فرد متقاضی حتی خارج از پوشش کمیته امداد را نیز دارد.

وی سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال‌هایی پاک، سبز و بدون عوارض در روستاهای یزد را در اولویت اعلام و اظهار می‌کند: معتقدیم در ایجاد اشتغال در روستاها، مسئله آب و حفظ منابع آب در شهر یزد باید به طور حتمی مورد توجه قرار داشته باشد.

این مسئول با اشاره به ضرورت جلوگیری از ایجاد اشتغال‌های آسیب‌زا در روستاها نیز تصریح می‌کند: محور این اشتغال باید دانش‌بنیان و نوآور و خلاق باشد و از طرفی نیز نباید بر ماهیت روستا، خدشه‌ای وارد کند.

وی به ظرفیت ایجاد اشتغال‌هایی با محوریت گردشگری و کشاورزی در روستاهای استان تاکید می‌کند و می‌گوید: روستاهایی مانند فهرج و خویدک در حوزه بومگردی و گردشگری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و روستاهایی مانند ملاباشی، دهنو، حسین‌آباد ریسمانی و اکرمیه نیز از ظرفیتی بسیار غنی برای ایجاد اشتغال در حوزه گلخانه‌ و پرورش گل‌های زینتی و همچنین پرورش آبزیان برخوردار هستند.

مزیدی به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا برای خانوار تحت حمایت این نهاد به‌ ویژه ساکنان مناطق روستایی اشاره و تصریح می‌کند: این طرح ملی با هدف شناسایی فرصت‌های جدید اشتغال در مناطق روستایی و تقویت بهره‌وری در تولید و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و محروم و حمایت از مخترعان، صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این عرصه در استان یزد هم‌زمان با سراسر کشور در یزد اجرا می‌شود.

وی با بیان این که صنایع روستادوست باید افزایش بازدهی طرح‌های تولیدی در روستاها را به همراه داشته باشند، اضافه می‌کند: صنایع روستادوست در این رویداد شامل همه محصولات صنعتی که نوآورانه باشند، است ولی در مقیاس کوچک روستایی باید به‌صرفه و دارای فن‌آوری ساده و قابل پشتیبانی در روستا باشند.

وی در مورد فراخوان این رویداد ملی نیز خاطرنشان می‌کند: صاحبان محصولات یا ایده‌های صنعتی با شرایط درخواستی می‌توانند طرح خود را در سامانه رویداد به آدرس اینترنتی www.emdad.ir ثبت کرده و با مشارکت در این رقابت بزرگ، از مزایای آن شامل جوایز نقدی برای سه طرح برتر، نمایش محصولات خود در نمایشگاه بین‌المللی، معرفی محصولات به بازارهای هدف، تسهیلات قرض‌الحسنه برای طرح‌های منتخب، سرمایه‌گذاری توسط کمیته امداد یا سایر شتاب‌دهنده‌های حاضر در نمایشگاه و امکان اجرای پایلوتی طرح، بهره‌مند شوند.

مدیر کمیته امداد شهرستان یزد در پایان نیز مهلت ثبت‌نام و معرفی طرح‌ها از طریق سامانه www.emdad.ir را تا ششم شهریورماه سال جاری اعلام می‌کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.