stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 161097
  • 05 شهریور 1399 - 9:56
1

ال گور: زانوی ترامپ روی گردن دموکراسی آمریکاست

ال گور: زانوی ترامپ روی گردن دموکراسی آمریکاست

معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا دونالد ترامپ را به تلاش برای “گذاشتن زانوی خود بر گردن دموکراسی” با تضعیف طرح رای گیری پستی و تردید افکنی بدون سند و مدرک درخصوص تمامیت انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ متهم کرد.

قلم | qalamna.ir :

ال گور، کسی که در دولت بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا از ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ به عنوان معاون رئیس جمهور خدمت کرده و در سال ۲۰۰۰ نیز انتخابات را به جورج دبلیو. بوش باخت، در مصاحبه‌ای با رویترز اظهار کرد: به نظر میرسد دونالد ترامپ هیچ ندامتی درخصوصی تلاشش برای از هم گسیختن بافت اجتماعی و موازنه سیاسی در میان مردم آمریکا نداشته و به شکلی استراتژیک از قبل شروع به کاشتن بذر تردید می‌کند.

ال گور که یک دموکرات است اقدامات ترامپ را “یک استراتژی نفرت انگیز” خواند.

وی عنوان کرد، آمریکایی‌ها باید خودشان را آماده فرآیند شمارش آرایی که تا چند روز بعد از روز انتخابات تکمیلش به طول بینجامد آماده کنند و ممکن است کاندیدایی که در نتایج اولیه در ظاهر در حال کسب پیروزی باشد در نهایت با شمارش تمامی آرا ببازد.

ال گور با اشاره به اتفاقات مربوط به انتخابات سال ۲۰۰۰ آمریکا که در نهایت وی از رای دادگاه عالی آمریکا برای اعطای پیروزی انتخابات به جورج دبلیو. بوش تبعیت کرد، گفت: در نهایت مشخص می‌شود هیچ ارتباطی میان تصمیم نهایی دادگاه عالی و یک انقلاب خشونت آمیز وجود ندارد. به نظر من رسید که احترام به حاکمیت قانون و احترام به نیازهای دموکراسی آمریکا اولویت روز هستند.

وی افزود: شما همواره می‌توانید به بررسی گزینه به طول انجامیدن چیزی، از هم گسیختن کشور، بسیج حامیان احزاب علیه یکدیگر در خیابانها و تمامی کارهای مشابه بپردازید اما یک مسیر عاقلانه برای کشور ما نیست.

ال گور عنوان کرد، معتقد است حاکمیت قانون حتی اگر هم که ترامپ نتایج انتخابات را نپذیرد امسال همچنان پابرجا خواهد بود. او با اشاره به اینکه دوره ترامپ بر طبق پارامترهای تعیین شده از سوی قانون اساسی آمریکا با شکستش در انتخابات در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ پایان می‌یابد، گفت: تصمیم گیری واقعا بر عهده او نیست و از آن تاریخ به بعد عوامل سرویس مخفی و دیگر نیروهای امنیتی و نظامی آمریکا به رئیس جمهور جدید پاسخگو خواهند بود.

ال گور ادامه داد: ترامپ تلاش می‌کند مردمی که از همه گیری بیماری می‌ترسند را با از هم پاشیدن سازمان خدمات پست آمریکا از رای دادن پستی محروم کند و به این ترتیب دارد زانویش را روی گردن دموکراسی می‌گذارد.

تائه مک دونالد، سخنگوی کمپین دونالد ترامپ، در واکنش به این اظهارات ال گور عنوان کرد، وی و دیگر دموکراتها باید “دست از مطرح کردن تئوری‌های توطئه خود بردارند”.

ال گور که قبلا برنده جایزه صلح نوبل شده و فعال حامی محیط زیست است، گفت، سیاستگذاران نمی‌توانند حتی با وجود درگیر بودن با مساله همه گیری بیماری، تغییرات آب و هوایی جهانی را نادیده بگیرند.

او عنوان کرد، دو بحران “در هم تنیده‌اند”. به گفته ال گور، در هر دو مورد دانشمندانی که “شدیدا این مساله را مورد توجه قرار داده‌اند” نسبت به تبعات بالقوه مرگبار هشدار داده‌اند و هر دو مورد باعث برملا شدن نابرابری‌های اقتصادی و نژادی که در این جامعه وجود دارد، شده‌اند.

ال گور همچنین از بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکراتها به خاطر قراردادن سرمایه گذاری عمده در حوزه مشاغل زیست محیطی در برنامه اقتصادی خود و دادن وعده پیوستن مجدد آمریکا به توافق آب و هوایی سال ۲۰۱۵ پاریس قدردانی کرد.

او گفت: هنوز زمان هست تا این بحران را قبل از آن که به مرحله فاجعه بار برسد حل کنیم. آسیبهایی تا کنون به بار آمده و آسیبهای بیشتری نیز به بار خواهد آمد اما ما هنوز می‌توانیم از بدترین تبعات اجتناب کنیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.