stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
  • کد خبر : 162872
  • 11 شهریور 1399 - 14:01
1

شهرستان قیروکارزین پیش بینی تولید ۶۰۰ تن عسل کنار

شهرستان قیروکارزین پیش بینی تولید ۶۰۰ تن عسل کنار
کوچ زنبورداران به قیروکارزین برای تولید عسل کُنار آغاز شد
قلم | qalamna.ir :

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه درختان کنار در مراتع این شهرستان به گل نشسته است، گفت: کوچ زنبورداران به شهرستان قیروکارزین با هدف تولید عسل کُنار از اوایل شهریور ماه آغاز شده است.
مهدی همتی افزود: این شهرستان از مستعد‌ترین مناطق قشلاقی برای پرورش زنبور عسل در نیمه دوم سال است و پیش بینی می‌شود بیش از ۹۰ هزار کندوی زنبور عسل بومی و مهاجر به منطقه وارد و اسکان گیرند.
وی اعلام کرد: پیش بینی شده زنبورداران مستقر در قیروکارزین تا آبان ماه بیش از ۶۰۰ تن عسل کُنار تولید و روانه بازار کنند.
همتی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مجموعه زنبورداری از شهرستان‌های مختلف استان فارس و همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، چهار محال و بختیاری، قم، مرکزی و گلستان در این شهرستان مستقر خواهند شد، افزود: با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا و قرمز بودن وضعیت بیماری در این شهرستان رعایت تمامی شیوه نامه‌های ویژه بهداشتی برای زنبورداران الزامی است.
به گفته وی؛ در طول یک هفته گذشته تا کنون بیش از ۵۷ مجوز اسکان برای بیش از ۳۵ هزار کندوی زنبور عسل صادر شده است که این مجوز‌ها زمان دار و در صورت عدم استقرار کندو‌ها در مهلت تعیین شده باطل خواهد شد.
شهرستان قیروکارزین با پوشش گیاهی انواع بوته‌های گون و درختان کنار، بادام کوهی و بنه در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است که عمده عسل تولیدی در این شهرستان شامل عسل‌های کنار، مرکبات و گون است.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.