چند سالی است که موج های رسانه ای اتفاقات جالبی را در فضای مجازی ایران رقم میزنند ، از تغیر قیمت ها تا برند شدن افراد سیاسی فرهنگی هنری و سلبریتی های فراموش شده
ساعات پایانی ۱۵ شهریور، یک فعال رسانهای در تهران ، موضوع تغییر جنسیت محمدرضا فروتن بازیگر نام آشنای سینمای دهه هفتاد و هشتاد را در توییتر مطرح کرد و در کمترین زمان ممکن نام این بازیگر ایرانی تیتر یک فضای مجازی میشود و باعث فراموش شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم میشود.
۱۲ ساعت بعد، این بازیگر میانسال در حساب رسمی اینستاگرام خود با انتشار یک پست، خبر تغییر جنسیت خود را کذب خوانده و موضوع پیگرد حقوقی و شکایت از منتشرکنندگان این خبر را مطرح مینماید .
از زمان انتشار این شایعه تا تکذیب آن دنبالکنندگان محمدرضا فروتن در اینستاگرام کمتر از ۲۴ ساعت، بیش از ۱۱۳ هزار کاربر افزایش یافته و از ۲۵۳.۲ هزار به ۳۷۹ هزار کاربر (۲۰ ساعت پس از این انتشار شایعه) رسیده است.
این در حالی است که فروتن از ۴ شهریور ۹۲، زمان راهاندازی صفحه خود و در مدت ۷ سال توانسته بود ۲۵۳.۲ هزار کاربر جذب نماید. همچنین پست مربوط به تکذیب این خبر در حدود ۲۰۰ هزار لایک و ۳۰ هزار کامنت دریافت کرده است.
در توییتر هشتگهای #فروتن و #محمدرضا_فروتن به ترندهای ساعات اخیر تبدیل شد و کاربران در خصوص موضوعاتی چون حفظ حریم خصوصی اشخاص، شایعه بودن این ادعا، روحیات و سابقه هنری این بازیگر و شوخی با این مسئله، به بحث پرداختند.
از روش های بازاریابی های مدرن میتوان به روش های موج سواری و بازریابی هیجان و بازریابی هوچی گری اشاره کرد که احتمال میرود مشاوران رسانه ای این بازیگر برای مطرح کردن این چهره قدیمی از این روش استفاده کرده باشند .