stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 173510
  • 14 مهر 1399 - 20:25
3
در آیین معارفه مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی مطرح شد :

پرداخت ماهانه مبلغ ۱۴هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعهدات به ذینفان سازمان تامین اجتماعی

پرداخت ماهانه مبلغ ۱۴هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعهدات به ذینفان سازمان تامین اجتماعی
قلم_مرکزی_در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تانین اجتماعی استان مرکزی معاون امور استانها و فرهنگی واجتماعی سازمان تامین اجتماعی از پرداخت مبلغ 14 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران خبر داد .
قلم | qalamna.ir :

در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تانین اجتماعی استان مرکزی معاون امور استانها و فرهنگی واجتماعی سازمان تامین اجتماعی از پرداخت مبلغ ۱۴ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران خبر داد .
عادل دهدشتی گفت : سال گذشته از حیث منابع و مصارف در ماه مبلغ ۹ هزار و ششصد میلیارد تومان مصارف داشتیم و می بایست به همین مقدار نیز منابع کسب می کردیم که حدود ۲ هزار میلیارد تومان استقراض صورت می گرفت که بتوانیم به تعهدات خود در قبال ذینفعان عمل نماییم که با تلاشهای تمامی همکاران سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور هم اکنون در ماه مبلغ ۱۴ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تعهدات که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه حقوق مستمری بگیران و ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه درمان و ما بقی در سایر حوزه ها هزینه می شود که در ۶ ماهه اول سال جاری با تمامی هزینه های مذکورو و پرداخت ۱۴ هزار میلیارد تومان مطالبات وزارت بهداشت و بخش خصوص به تعادل منابع و مصارف رسیده ایم .
معاون امور استانها سازمان تامین اجتماعی گفت : در یکسال اخیر و با استقرار مدیرعامل جدید سازمان و با شناسایی موضوعات و چالش ها و تعیین اولویت های فرا روی سازمان تامین اجتماعی هم اکنون توانسته ایم توفیقاتی در بخش مهمی از این موضوعات دست یابیم که متناسب سازی حقوق بازنشستگان به عنوان خواسته ای ۱۵ ساله و به حق از سوی جامعه بازنشستگان در راس آنها قرار دارد .
وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ضرورت اصلاحات پارامتریک در این صندوق بیمه ای گفت : در تمامی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته با افزایش سن امید به زندگی سن بازنشستگی نیز افزایش می باید که در کشور ما بر خلاف تمامی اصول اقتصادی و محاسبات بیمه ای این امر برعکس اجرا شده به نحوی که هم اکنون سن برخی از بازنشستگان به ۳۸ سال رسیده است که می بایست با با گفتگوهای مستمر با شرکای اجتماعی و ارکان حاکمیتی گامهای موثر در خصوص ثبات و قوام این صندوق بر داریم .
وی در پایان به برخی اقدامات سازمان تامین اجتماعی در حوزه حذف دفترچه درمان و نسخه نویسی الکترونیکی و اختصاص مشوقهایی به جامعه پزشکان خبر داد و گفت : تمامی پزشکان طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد می تواند از طریق ویزیت بیمار و فرایند نسخه نویسی الکترونیکی در ساعت ۲۴ هر شب مبلغ سهم سازمان تامین اجتماعی را دریافت نمایند و این اقدام گامی در جهت اعتبار بخشی به دفترچه های درمان بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی خواهد بود .
دکتر کریمی نماینده مردم شریف مردم اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در سخنانی در این مراسم گفت : شناسایی نیروهای متخصص و کادر سازی و شایسته گزینی باعث ایجاد انگیزه در بین کارکنان خواهد شد که خوشبختانه با انتصاب اخیر این امر نشان از توجه ویژه سازمان تامین اجتماعی به بحث انتصابات مدیران شایسته می باشد.
وی گفت : سازمان تامین اجتماعی یک سرمایه ملی است که با پوشش نیمی از جمعیت کشور توانسته است خدمات مناسبی به نسلهای مختلف ارایه دهد و اقدامات ارکان حاکمیتی کشور و مجلس شورای اسلامی نیز باید در جهت تقویت این صندوق بین النسلی بوده و نباید تهدیدی متوجه این صندوق در اثر اقدامات حاکمیت شود. .
نماینده مردم اراک از تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بازپرداخت بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی خبر داد و افزود : بخش های از این بدهی دولتها در قالب سهام شرکت ها به سازمان واگذار شد و تلاش های هم در خصوص عدم تحمیل بار مالی به این سازمان بدون در نظر گرفتن منابع آن صورت گرفته است .
وی در پایان خواستار تسریع در روند ساخت و تکمیل مجتمع کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره ) اراک ، مجتمع فرهنگی ورزشی و کمک به ساخت ساختمان کانون بازنشستگان و مستمری بگیران اراک شد .
در پایان این آیین علیرضا حسینی به سمت مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی منصوب و از خدمات محمدرضا بیدهندی که به سمت مدیر کل تامین اجتماعی شرق تهران بزرگ منصوب گردید قدردانی به عمل آمد .

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.