stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 173957
  • 16 مهر 1399 - 12:23
1

لزوم بین المللی شدن حوزه‌های علمیه برای رقابت با رقبای ادیانی

لزوم بین المللی شدن حوزه‌های علمیه برای رقابت با رقبای ادیانی
بین المللی شدن فعالیت حوزه‌های علمیه برای رقابت با رقبای ادیانی و فرا ادیانی یک نیاز مهم است.
قلم | qalamna.ir :
مسوول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور در نشست شناخت و ظرفیت‌های بین الملل شیراز گفت: برای تاکید بر لازمه بین المللی بودن حوزه‌های علمیه، همین کافی است که مهدویت، هدف والای شیعه و یک آرمان جهانی است.

حجت الاسلام حسینی کوهساری افزود: امروز بین المللی شدن حوزه‌های علمیه برای رقابت با رقبای ادیانی و فرا ادیانی یک نیاز مهم است.

وی ادامه داد: اگر قرار است، انقلاب اسلامی، تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کنید باید حوزه‌های علمیه کشور نگاه بین المللی داشته باشند.

مسول مرکز ارتباطات و‌ بین الملل حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه بین المللی بودن فقط به یادگیری زبان خارجی نیست، افزود: همه طلبه‌ها و مدیران حوزه‌های علمیه باید بین المللی باشند تا بتوانند بسیاری از شبهات و‌ سئوالات جوانان که عمدتا هم ریشه از خارج دارد را جوابگو باشند.

حجت الاسلام حسینی کوهساری بیان کرد: نحوه تدریس و مقاله در حوزه‌ها باید طوری شود که در مجامع بین المللی و در بین ادیان ومذاهب مختلف قابل ارائه و البته تأثیر گذار باشد.

وی گفت: بین المللی کردن حوزه‌ها به معنای هدر رفت سرمایه‌های حوزه نیست و عرصه‌های بین المللی می‌تواند هویت بخش برای طلبه‌ها باشد.

 
حجت الاسلام استوار میمندی مدیر حوزه علمیه فارس در نشست شناخت و ظرفیت‌های بین الملل سومین حرم اهل بیت (ع) گفت: استان فارس و به ویژه شهر شیر ظرفیت‌های ویژه‌ای برای فعالیت در عرصه بین‌الملل دارد.

وی افزود: از این ظرفیت‌ها می‌توان استفاده کرد و ضمن معرفی بیشتر مکتب تشیع در عرصه بین الملل به صدور انقلاب اسلامی هم پرداخت.

حجت الاسلام استوار میمندی با بیان اینکه در گام اول انقلاب مکتب تشیع به خوبی به دنیا معرفی شد، ادامه داد: در گام دوم انقلاب باید به صدور انقلاب اسلامی بیشتر از قبل اهمیت داده شود و حوزه‌های علمیه فارس می‌تواند در این امر مهم نقش موثری داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه فارس گفت: انقلاب اسلامی و آرمان‌های این انقلاب فقط ویژه یک کشور و یک منطقه نیست، آرمان‌های انقلاب اسلامی برای همه عالم است و خاستگاه اصلی این آرمان‌ها مراکز حوزه علمیه هستند.

حجت الاسلام استوار میمندی گفت: استان فارس با دارا بودن اماکن مذهبی، باستانی، زیارتی و گردشگری یکی از قطب‌های جذب گردشگر است و این فرصتی برای حوزه‌های علمیه فارس است.

وی بیان کرد: حضور بسیاری از استان فارسی ها در کشور‌های حوزه خلیج فارس، تبدیل شیراز به قطب گردشگری سلامت و توریسم درمانی و حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های شیراز فرصتی است تا معارف دینی، ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و آرمان‌های انقلاب به کمک حوزه‌های علمیه فارس به نقاط دیگر دنیا منتقل شود.

حجت الاسلام استوار میمندی با بیان اینکه مدارس علمیه شیراز از مدارس علمیه قدیمی در کشور هستند، گفت: از مدارس علمیه منصوریه، محمودیه و مدرسه خان انسان‌های بزرگی پرورش یافتند و در عرصه بین الملل شناخته شده هستند.

وی بیان کرد: باید تلاش کرد تا بار دیگر حوزه‌های علمیه فارس بتواند انتقال دهنده آرمان‌های انقلاب اسلامی و‌صادر کننده انقلاب اسلامی باشد.

 
در این نشست جمعی از فعالان بین الملل و‌ مدیران مدارس علمیه شیراز، ظرفیت ها و چالش های پیش روی بین المللی شدن حوزه های علمیه فارس را بیان کردند.
هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : صدا و سیمای مرکز فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.