stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 187330
  • 18 آبان 1399 - 12:42
0

از طرح های خلاقانه صنایع دستی بندرعباس حمایت می کنیم

از طرح های خلاقانه صنایع دستی بندرعباس حمایت می کنیم
هرمزگان/ قلم- حمایت از طرح های خلاقانه و قابل اجرا در حوزه صنایع دستی و آیین های سنتی بندرعباس ، از مهمترین برنامه های مرکز خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری بندرعباس است .
قلم | qalamna.ir :

مدیر مرکز خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه ویروس کرونا برخی از برنامه ها و فعالیت های مرکز خلاقیت را مختل کرد گفت : کرونا اما نتوانست ما را متوقف کند و یا اهداف ما به فراموشی سپرده شود اهدافی که همگی در راستای گسترش صنایع دستی و هنرهای بومی بندرعباس است .

 احمد پایدار اظهار داشت : از آغاز فعالیت مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس ، راهبرد ما بر پایه آموزش ، نمایش و فروش صنایع دستی بندرعباس استوار بوده است یعنی برای ساخت صنایع دستی باید آموزش های لازم داده شود  و پس از آموزش ، تولیدات در مکانی مناسب ، نمایش داده شود تا این تولیدات فاخر به مرحله فروش برسد .

به گفته وی در شهرداری بندرعباس تلاش بر این است تا این مفهوم جا بیفتد هر آنچه  برای ترویج صنایع دستی و آیین های سنتی بندرعباس لازم است مورد حمایت و پشتیبانی قرار می گیرد .

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس تصریح کرد :  در حوزه صنایع دستی بندرعباس ، افزون بر ۸ هزار کار آفرین ، مشغول به فعالیت اند و سهمی در خلاقیت و توسعه دارند و ۹۰ درصد این افراد را بانوان تشکیل می دهند که سهمی به سزا در اقتصاد خانواده و رونق کسب و کار ایفا می کنند .

پایدار اضافه کرد : برنامه هایی که بر پایه آموزش ، نمایش و فروش در دست اقدام است شامل صنایع دستی ، صنایع سفال ، صنایع پارچه ای ، تزئینات لباس ، صنایع چوب ، صنایع دستی دریایی و صنایع دستی آیینی است .

به گفته مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس ، برای فروش صنایع دستی در داخل و خارج از کشور ، راه اندازی بازار مجازی صنایع دستی در دستور کار شهرداری است که پس از مطالعات و مراحل مقدماتی ، به بهره برداری می رسد و در آن ، بانک اطلاعاتی از هنرمندان بندرعباس و آثار فاخرشان برای نمایش و فروش در دید علاقمندان قرار خواهد گرفت .

پایدار در ادامه با بیان اینکه سه مرکز برای آموزش ، نمایش و فروش صنایع دستی بندرعباس در مناطق سه گانه شهرداری در دستور کار مدیریت شهری است ، استفاده از فضای مجازی در گسترش هر چه بیشتر صنایع دستی و هنرهای بومی را برنامه دیگر مرکز خلاقیت خواند و افزود : در شهرداری بندرعباس ، سعی بر این است تا نمادواره هایی با موضوع صنایع دستی و آیین های سنتی ، زینت بخش میادین ، معابر و بلوارها باشد . هم اندیشی با کارآفرینان ، صاحبان حرف و مشاغل ، صنعت گران ، کارشناسان ، دانشگاهیان ، بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی ، از دیگر برنامه های مرکز خلاقیت برای گسترش صنایع دستی صنایع دستی و آیین ها ی سنتی بندرعباس است که به گفته مدیر این مرکز ، در حال انجام است .

وی در پایان خاطر نشان کرد : اشتراکات فرهنگی میان شهرهای عضو شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو ، بهبود دسترسی به زندگی فرهنگی ، استفاده از ظرفیت های فرهنگی ، هنری ،اقتصادی و اجتماعی شهر خلاق بندرعباس ، تقویت هویت فرهنگی ، نشاط اجتماعی و پاسداشت آیین های زیبا و ماندگار سنتی برنامه هایی است که در این مرکز دنبال می شود .

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.