stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 188618
  • 20 آبان 1399 - 14:20
2

کووید-۱۹ به رگ‌های خونی حمله می‌کند

کووید-۱۹ به رگ‌های خونی حمله می‌کند

محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که بروز ضایعات پوستی غیرعادی، لخته شدن خون و سکته مغزی در بین مبتلایان به کرونا به دلیل آسیب رگ‌های خونی رخ می‌دهد.

قلم | qalamna.ir :

سرویس ترجمه ، محققان به منظور ارزیابی روش‌های مختلفی که ویروس کرونا به بدن حمله می‌کند، وضعیت سیستم عروقی شامل شاهرگ‌ها، رگ‌ها و مویرگ‌ها را بررسی کردند. آن‌ها متوجه شدند که ویروس کووید -۱۹ به “اندوتلیوم” (Endothelium‌) که همان لایه سلول‌های داخلی رگ‌های خونی است حمله می‌کند. این سلول‌ها از لخته شدن خون جلوگیری کرده، فشار خون را کنترل کرده و از بدن افراد در برابر عوامل بیماری‌زا محافظت می‌کنند.

محققان با بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که به بافت ریه افراد مبتلا به بیماری کرونا آسیب وارد شده است. با مقایسه بافت ریه مبتلایان به کرونا با بیمارانی که جان خود را بر اثر بیماری آنفلوآنزا از دست دادند، مشخص شد که در بافت ریه بیماران کرونایی ۹ برابر بیشتر لخته خون مشاهده شده است که این اتفاق به دلیل آسیب شدید به بافت اندوتلیوم رخ داده است.

به گفته پژوهشگران زمانی که این ویروس تنفسی به پوشش داخلی رگ‌های خونی حمله کند، رگ‌های خونی مسدود شده و لخته خون شکل می‌گیرد. همچنین آن‌ها متوجه شدند که مشکلات مربوط به بافت اندوتلیوم و لخته‌های خون در سراسر بدن مشاهده شده است. محققان در تلاش هستند نحوه حمله ویروس کرونا به سلول‌های بدن را تشخیص دهند. این ویروس ممکن است به طور مستقیم به بافت اندوتلیوم حمله کند یا ابتدا به سلول‌های دیگر آسیب برساند و سپس در طول مسیر خود به بافت رگ‌های خونی حمله کند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.