stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 191809
  • 26 آبان 1399 - 17:07
0
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی

روستاهای مسیر انتقال آب خلیج فارس به کویر ایران باید از این خط بهره مند شوند

روستاهای مسیر انتقال آب خلیج فارس به کویر ایران باید از این خط بهره مند شوند
هرمزگان/قلم-نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی از تاسیسات تصفیه خانه آب و فاضلاب هرمزگان بازدید و از نزدیک روند تصفیه خانه و انجام آزمایش های آب را مورد بررسی قرار داد.
قلم | qalamna.ir :

منصور آرامی در این بازدید از تصفیه خانه آب و آزمایشگاه کنترل کیفی آب به عنوان تاسیسات استراتژیک و راهبردی یاد کرد و گفت: به دلیل اهمیت مسئله آب، ظرفیت های ایجاد شده از هر لحاظ مورد توجه و اهمیت است.

وی در ادامه به ظرفیت ایجاد شده آبشیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس اشاره کرد و افزود: ما کشور یکپارچه ای هستیم و همه در خدمات رسانی باید به یکدیگر کمک کنیم از این رو کشور به این نتیجه رسید که آب مورد نیاز کویر مرکزی از خلیج فارس تامین شود.

وی احداث این آبشیرین کن را یک فرصت برای هرمزگان دانست و گفت: بخشی از نیاز آبی هرمزگان نیز از سهم در نظر گرفته شده تامین می شود.

آرامی با تاکید بر اینکه روستائیان نیز باید از ظرفیت خط انتقال آب خلیج فارس به کویر ایران بهره مند شوند، گفت: آب روستاهای مسیر خط انتقال می بایست از این خط تامین شود.

در ادامه این بازدید امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه سالانه ۷۰ میلیون متر مکعب آب از منابع شرق هرمزگان به تصفیه خانه آب بندرعباس منتقل می شود، افزود: این ظرفیت نیاز آبی ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت بندرعباس و خمیر را تا پیش از این تامین می کرد که سالانه با ۳۰ میلیون متر مکعب کمبود آب مواجه می شدیم.

وی افزود: این کمبود و همچنین ضرورت کاهش انتقال آب از سدها برای شرب، ما را به سمت تنوع بخشی منابع تولید و شیرین سازی آب دریا سوق داد و در این ارتباط دو آبشیرین کن برای تامین آب شهرستان های خمیر و بندرعباس تاسیس شد.

به گفته قصمی، در حال حاضر ۵۲ میلیون متر مکعب از طرف آبشیرین کن ها تامین می شود که با جبران کمبود آب در بندرعباس و بندرخمیر حجم ۲۰ میلیون متر مکعب از منابع شرق برای انتقال به بندرعباس را کاهش داد و این ظرفیت جهت توسعه کشاورزی و اشتغال استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد، آب شیرین کن ها علاوه بر تامین کمی نیاز آبی شهرهای بندرعباس و بندرخمیر در ارتقای کیفی منابع آب این کلانشهر نیز تاثیرگذار است.

وی همچنین از آزمایشگاه کنترل کیفی آب بندرعباس به عنوان آزمایشگاه مرجع جنوب شرق کشور یاد کرد و گفت: این آزمایشگاه یکی از مجهزترین آزمایشگاه هاست که کنترل کیفی آب استان را بررسی و مورد ارزیابی قرار می دهد و دارای استاندارد بین المللی ۱۷۰۲۵ می باشد.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.