stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 19840
  • 23 آذر 1394 - 20:39
1

شصت و پنج درصد از واحدهای تولید کشور تعطیل شده اند

شصت و پنج درصد از واحدهای تولید کشور تعطیل شده اند

آمار امروز می گوید که نزدیک به ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی به حالت تعطیل افتاده اند. با شنیدن این آمارها تنها چیزی که بجا می ماند نگرانی است. به هیچ وجه مردم شریف بزرگوار ایران شایسته این اتفاقاتی که برای آنها افتاد نبودند.

قلم | qalamna.ir :

 

شصت و پنج درصد از واحدهای تولید کشور تعطیل شده اند. این آماری است که محمد جواد حق شناس عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در جمع صنعت گران کشور درپنجاهمین سالگرد تاسیس موسسه ایران دقت بیان کرد.

 

 

photo_2015-12-1333-26 خبرنگار قلم ، دکتر محمدجوادحق شناس ضمن تبریک ۵۰ سال تلاش ، پشتکار ، حضور خلاق و توانمند عواملی که در خدمت صنعت کشور هستند و تا امروز به تمام سختی این مسیر پر پیچ و خم را طی کرده اند افزود:  مجموعه صنعتی ایران دقت به همت مهندس بابایی در سال ۱۳۴۴ شکل گرفته است. امروز ۵۰ سال از فعالیت  این مجموعه می گذرد. مایه افتخار است که این مجموعه به عنوان یکی از سرمایه های اقتصادی و صنعتی همچنان پاربرجا و استوار به تلاش خود ادامه می دهد. در روزگاری که بسیار سخت بود و ما همچنان با تمام وجود این سختی ها و مرارت ها را حس می کنیم. اینکه یک مجموعه صنعتی توانسته با کوچکتر کردن خود و حذف بخشی از هزینه ها همچنان پابرجا بماند نشان از هوشمندی درایت و دقتی بوده که موسس این مجموعه از خود نشان داده است.

 

دکتر حق شناس افزود: آمار امروز می گوید که نزدیک به ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی به حالت تعطیل افتاده اند. با شنیدن این آمارها تنها چیزی که بجا می ماند نگرانی است. به هیچ وجه  مردم شریف بزرگوار ایران شایسته این اتفاقاتی که برای آنها افتاد نبودند.

 

وقتی آقای روحانی دولت را تحویل گرفتند به جای رشد ۸ درصدی رشد منفی شش و نیم درصدی را داشتیم

وی گفت: ما کشورهایی داریم که به هیچ وجه امکانات خدادادی آنها با ما برابری نمی کند. در طول هشت سال دولت قبل نزدیک به ۸۰۰ میلیارد دلار از طریق فروش نفت و فرآورده های نفتی کشور درآمد ارزی داشت. یعنی بطور متوسط سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد کشور باید وارد می شد. در حالی که خیلی از کشورها باید برای اینکه گذران زندگی کنند و انرژی لازم برای تامین برق و حرارت خانه ها و کارخانه ها تولید کنند مجبورند سالانه میلیاردها دلار پول خرید نفت بدهند و از این بابت مبالغ زیادی هزینه می کنند. ما می بینیم بر اساس سند چشم انداز که قرار بود تا ۱۴۰۴ به کشور اول منطقه تبدیل شویم و برای این مهم باید بطور متوسط در این ۲۵ سال سالانه ۸ درصد رشد را پشت سر می گذاشتیم اما می بینیم که وقتی که آقای روحانی دولت را تحویل گرفتند به جای رشد ۸ درصدی رشد منفی شش و نیم درصدی را داشتیم. یعنی فاصله نزدیک به منفی ۱۵درصد است.

 

دکتر حق شناس گفت: شاهد این هستیم که همه عواملی که برای پیشرفت لازم است و مهمترین آن استفاده از نیروی خلاق انسان های توانا و چهره های مدیر و مدیرانی است که در بحران ها بتوانند از پس کارهای سخت بر آیند؛ نه تنها فرصتی فراهم نمی شود بلکه می بینیم کارهای بزرگ را به دست انسان های کوچک سپردند و کارهای کوچک را به دست انسان های بزرگ.

 

اگر قرار است خیالمان راحت باشد که اینجا هیچ گاه آباد نخواهد شد شما کارهای بزرگ را به آدم های کوچک و کارهای کوچک را به آدم های بزرگ بسپارید

معاون وزیر کشور دولت اصلاحات افزود: سخنی منصوب به اسکندر در فضای مجازی پخش شده که اگر هم از او نباشد مضمون آن صحیح است. وقتی او می خواهد ایران را ترک کند به جانشینانش می گوید اگر قرار است خیالمان راحت باشد که اینجا هیچ گاه آباد نخواهد شد شما کارهای بزرگ را به آدم های کوچک و کارهای کوچک را به آدم های بزرگ بسپارید. کارهای بزرگ وقتی به دست آدم های کوچک سپرده می شوند مجبورند برای انجام کار انسان های کوچک تر از خود را به کار بگمارند. خود به خود کشور به سوی خرابی می رود و این کشور هیچ گاه روی پیشرفت و آبادانی را نخواهد دید. ولی مردم ایران نشان دادند که با تمام سختی ها و گرفتاری ها با اینکه بارها و بارها دچار مشکل شده اند همیشه سرفراز از درون مشکل ها سر برآورده اند.

photo_2015-12-13_14-09-29

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: ما از معدود کشورهایی هستیم که در تاریخ چند هزار ساله جهان همچنان پایدار مانده ایم. نام های بزرگی از کشورهای بزرگ وجود داشته که امروز چیزی از آنها باقی نمانده است. شاید ۵ یا ۶ کشور در دنیا وجود دارند که سابقه چند هزار ساله دارند و در دنیا باقی مانده اند. بیش از شش بار پایتخت ما به دست دشمنان سقوط کرده است. اما هر باز مردم ایران سربلند از این امتحان بیرون آمدند. این ملت با این ریشه تاریخی انتظار دارند که هوشمندانه و با اقتدار بتوانیم در وضعیت مطلوبی قرار بگیریم. شاید خساراتی که در هشت ساله گذشته وارد شد با خسارات هشت سال جنگ برابری کند. اما ما باید بتوانیم با اقتدار و سربلندی و تلاش و یکدلی شکل دادن به اقتصاد مقاومتی کشور را بسازیم. به وضعیتی که کشور دارد و بدهی آن بیش از دو برابر بودجه سالیانه اش است این بزرگ مردان عرصه تولید هستند که می توانند کمک کنند تا اقتصاد مملکت از این وضعیت خارج شود. این عزیزان باعث می شوند که دست ما در حوزه تکنولوژی به سوی بیگانگان دراز نشود.

 

  • – گزارش از محمد آوخ  – وبگاه خبری تحلیلی قلم
هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.