stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 203023
  • 18 آذر 1399 - 10:13
1

تاکید مجمع عمومی سازمان ملل به روسیه برای ترک اشغال کریمه

تاکید مجمع عمومی سازمان ملل به روسیه برای ترک اشغال کریمه

مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای به روسیه تاکید کرد تا هرچه سریعتر نیروهایش را از کریمه خارج کرده و به “اشغال موقت این بخش از قلمروی اوکراین” بدون تاخیر پایان دهد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این قعطنامه با ۶۳ رای موافق در برابر ۱۷ رای مخالف و ۶۲ رای ممتنع تصویب شد و دقیقا شبیه به همان قطعنامه‌ای است که سال گذشته میلادی تصویب شده بود.

این قطعنامه که از نظر حقوقی الزام آورنیست اما بازتاب عقاید بین‌المللی محسوب می‌شود، از سوی کشورهای غربی مورد حمایت قرار گرفت اما از سوی روسیه و حامیانش چون چین، کوبا، ونزوئلا و سوریه مورد مخالف واقع شد.

روسیه در سال ۲۰۱۴ نیروهای نظامی خود را به کریمه اعزام و این شبه جزیره را به خود ملحق کرد و همچنین از شبه نظامیان جدایی طلب در شرق کریمه در یک نبرد شش ساله که ۱۴ هزار کشته برجای گذاشته،‌ حمایت کرده است. همچنین از ژوئیه سال جاری میلادی یک آتش بس متزلزل در منطقه اجرایی شده است.

در این قطعنامه اشغال کریمه و شهر سواستوپول از سوی روسیه محکوم شده و حامیان این قطعنامه بر عدم به رسمیت شناخته شدن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تاکید کردند. همچنین اعلام شد که اشغال کریمه از سوی نیروها غیرقانونی و نقض قوانین بین‌المللی است و باید هرچه سریعتر این نیروها خارج شوند.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین از تمامی اعضای سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا با سازمان ملل همکاری کرده و از تلاش‌ها برای پایان دادن به اشغالگری روسیه در کریمه با حداکثر توان حمایت کنند.

این نهاد بین‌المللی همچنین بار دیگر بر نگرانی شدید خود درباره تهاجم نظامی به کریمه از سوی روسیه و انتقال سیستم‌های پیشرفته تسلیحاتی از جمله موشک،‌ مهمات و پرنسل نظامی به قلمروی اوکراین تاکید و به مسکو تاکید کرده تا بدون تاخیر این فعالیت‌ها را متوقف کند.

این قطعنامه همچنین استفاده روسیه از شرکت‌های تصرف شده صنایع نظامی اوکراین در کریمه را محکوم کرد و از مسکو خواست تا تلاش‌هایش را در گسترش تاسیسات اتمی در کریمه پایان دهد و مخالفت خود را با خدمت سربازی ساکنان کریمه از جمله آنهایی که دارای شهروندی اوکراین هستند، ابراز داشت.

کشورهای امضا کننده این قطعنامه همچنین ساخت ناوهای روسی در کریمه را محکوم کرده و از مسکو خواستند که از ایجاد مانع در ناوبری قانونی طبق قوانین بین‌المللی در دریای سیاه، دریای آزوف و تنگه کرچ خودداری کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.