stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 205428
  • 23 آذر 1399 - 10:51
1

چطور بفهمیم برای چه کاری ساخته شده‌ایم؟

قلم | qalamna.ir :
مطمئنا دانستن اینکه برای چه شغلی ساخته شدید به شما کمک می‌کند که بهترین تجربه کاری را داشته باشید، از شغل خود راضی باشید، در محیط کار عذاب نکشید و در نهایت همیشه در مسیر پیشرفت قرار بگیرید. اما چطور بفهمیم برای چه کاری ساخته شده‌ایم؟
یکی از این راه‌ها تست‌های شخصیت شناسی مثل MBTI است که در دنیای کسب و کار و منابع انسانی نیز بسیار شناخته شده و ثابت شده است.

تست شخصیت شناسی MBTI
تست شخصیت شناسی مایرز-بریگز (MBTI) یک تست ارزیابی روان‌شناختی است که افراد را بر اساس نحوه درک آنها از دنیا و تصمیم گیری آنها دسته بندی می‌کند.
امروزه بسیاری از متخصصان از MBTI برای تعیین شغل مناسب خود استفاده می‌کنند. همچنین کارفرمایان نیز از این تست برای شناسایی توانایی افراد در سازمان خود استفاده می‌کنند. گفته می‌شود سالانه حدود دو میلیون نفر از این آزمون برای شناسایی ویژگی‌ها و مشخصات درونی خود استفاده می‌کنند.

تست Myers-Briggs چیست؟
در طول جنگ جهانی دوم، ایزابل بریگز مایرز و مادرش، کاترین بریگز، برای کمک به زنانی که برای اولین بار وارد نیروی کار صنعتی می‌شدند، آزمون را طراحی کردند تا با کمک آن افراد بتوانند به شغل مناسب خود برسند. این آزمون بر اساس نظریه‌های روان‌پزشک سوئیسی معروف، دکتر کارل یونگ ساخته شده است.
شرکت کنندگان در آزمون برای یافتن تیپ شخصیتی خود، در یکی از گروه‌های ویژگی شخصیتی زیر قرار می‌گیرند و بر اساس این معیارها تیپ شخصیتی آنها مشخص می‌شود:
•    حسی (S) یا شهودی (N)
•    منطقی (T) یا احساسی (F)
•    قضاوتی (J) یا ادراکی (P)
•    درون گرایی (I) یا برون گرایی (E)

از هر گروه یک معیار برای هر فرد انتخاب می‌شود و در یک نتیجه آزمون چهار حرفی که از آن استخراج می‌شود، مانند “ENFP” برای “برون گرایی، شهودی، احساسی، ادراکی” تیپ شخصیتی شما را مشخص می‌کند.
چگونه تیپ شخصیتی خود را با تست MBTI پیدا کنیم؟
چند روش مختلف برای یافتن تیپ شخصیتی شما در MBTI وجود دارد.

•    خودارزیابی. برای بدست آوردن کد چهار حرفی خود می‌توانید نگاهی به چهار دسته بالا بیندازید و بررسی کنید که در میان این چهار دسته کدامیک به روحیات و شخصیت شما نزدیک‌تر است و از هر دسته یکی را انتخاب کنید تا کدی که در بالا مثال زدیم را به دست آورید. سپس، می‌توانید با جستجوی آنلاین نوع شخصیت خود را از معنای پشت کد خود رمزگشایی کنید. گرچه ممکن است این روش در نهایت دقت کمتری داشته باشد، اما می‌تواند به شما ایده تقریبی از نوع شخصیت بدهد.
•    تست را آنلاین انجام دهید. می‌توانید از طریق شرکت Myers-Briggs ارزیابی را بصورت آنلاین و از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر انجام دهید. با انجام این تست در وب‌سایت‌ها می‌توانید دریابید کدام یک از ۱۶ تیپ شخصیتی را دارید. این وب‌سایت‌ها همچنین به شما نمایی کلی از تیپ شخصیتی را نشان می‌دهند و در آن نقاط ضعف و قوت را نیز برجسته می‌کنند.
•    می‌توانید سراغ مراکز روان‌شناسی نیز بروید. شما می‌توانید تست MBTI را در کنار فردی انجام دهید که در زمینه روانشناسی دانش بالایی دارد و بعد از انجام آزمون می‌تواند به شما بازخورد کلی بدهد.
•    سراغ کارشناسان منابع انسانی بروید. همان‌طور که گفتیم، تست MBTI به عنوان یکی از محبوب‌ترین و همچنین پرکاربردترین تست‌های منابع انسانی شناخته می‌شود. بنابراین شما می‌توانید برای انجام تست و آگاهی از تیپ شخصیتی، سراغ کارشناسان منابع انسانی شرکتی که در آن مشغول به کار هستید بروید.

سایت‌هایی که می‌توانید تست MBTI بدید
اگر دوست دارید بدانید که برای چه شغلی مناسب هستید می‌توانید به وب‌سایت‌ها مرجع بروید که تست را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند و پایه و اساس MBTI در آنها توسط مؤسسات روانشناسی معتبر تایید شده باشد. در ادامه سه وب‌سایت معتبر در زمینه تست MBTI را معرفی خواهیم کرد.

۱۶personalities

با شرکت در تست شخصیت شناسی MBTI وب‌سایت ۱۶personalities می‌توانید توصیفی کاملاً دقیق از اینکه چه کسی هستید و اینکه چرا باید سراغ کارها و مشاغلی خاص بروید، به دست آورید. تا کنون ۳۳۹،۷۸۹،۶۵۷ نفر از طریق این وب‌سایت تست را انجام داده‌اند و این آمار موثق بودن آن را ثابت می‌کند. با کمک این وب‌سایت و انجام تست در آن می‌توانید به موارد زیر دست پیدا کنید:

دیگران را درک کنید
از نتایج به دست آمده از این آزمون، خواهید آموخت که چه چیزی شخصیت‌های مختلف را از هم مجاز می‌کند. همچنین این اطلاعات این انگیزه را در شما ایجاد می‌کند که روابط معناداری با انسان‌های اطراف خود ایجاد کنید.

یک نقشه راه برای موفقیت خود بسازید
افرادی که این تست را انجام می‌دهند و با شخصیت خود آشنا می‌شوند، به خوبی می‌توانند برای آینده خود برنامه ریزی کنند و یک مدل درست برای رشد و حرکت به سوی موفقیت بسازند.

mbtionline

تست MBTI در وب‌سایت mbtionline درک عمیقی از آنچه هستید به شما می‌دهد و شما را با خود درونی‌تان آشنا می‌کند. با استفاده از این بینش‌ها می‌توانید تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید، ارتباط بهتری با دیگران برقرار کنید و روابط مستحکم‌تری ایجاد کنید، که تمام این کارها با توجه به علمی است که از شخصیت خود به دست می‌آورید. با کمک تست MBTI در وب‌سایت mbtionline می‌توانید به موارد زیر دست پیدا کنید:
•    خودتان را بهتر بشناسید. اینکه چه چیزی شما را متفاوت می‌کند؟ چه عواملی شما را در جمع برجسته می‌کنند؟
•    دیگران را درک کرده و قدر آنها را بدانید.
•    روابط خود را موثر بسازید.
•    بینش‌ها و تفکرات خود را به عمل تبدیل کنید.
تنها با دانستن تیپ شخصیتی، می‌توانید به چنین موارد مهمی دست پیدا کنید.

ایران تلنت

آزمون شخصیت شناسی MBTI ایران تلنت، اطلاعات دقیق و باورنکردنی از شما و نحوه رفتارتان با محیط اطراف به شما می‌دهد و بینشی به شما می‌دهد که سراغ انتخاب شغل درست و مناسب خود بروید و هدف گذاری خود برای ارسال رزومه را درست انجام دهید.
•    با این آزمون، شما میتوانید شناخت عمیق‌تری از خود داشته باشید و بدانید چگونه می‌توانید در دنیای پیرامون خود رشد و پیشرفت بیشتری داشته باشند.
•    با استفاده از نتایج این آزمون، شما می‌توانید با استعدادهای نهفته، توانمندی‌ها و مهارت‌هایتان بیشتر آشنا شوید و مسیر شغلی بهتری برای خود انتخاب کنید.
•    این آزمون به شما کمک می‌کند، با شناخت خود، روابط موثرتر و هدفمند با دیگران داشته باشید و میزان اثرگذاری خود بر اطرافیان را افزایش دهید.

با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله عنوان کردیم، متوجه شدید که شغل مناسب را باید با توجه به شخصیت خود انتخاب کنید. این تست را امتحان کنید و از نتایجی که به دست می‌آورید، در مسیر شغلی خود استفاده کنید.
 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.