stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024
  • کد خبر : 208317
  • 28 آذر 1399 - 14:08
2
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

استعلام تست کرونا برای مسافران پایانه‌های استان همدان

استعلام تست کرونا برای مسافران پایانه‌های استان همدان
قلم/ همدان- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیت مسافران اتوبوس‌ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آن‌ها صادر می‌شود، گفت: در مرحله جدید این استعلام‌ها از سامانه ماسک و با استفاده از بارکد کارت‌های ملی انجام می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

پایگاه خبری/ تحلیلی قلم؛ استان ها- یکی از دغدغه‌های شیوع ویروس کرونا، نقل و انتقالات به استان‌ها بود. موضوعی که با جابه‌جایی مسافران و گردشگران مطرح و در این راستا محدودیت‌های تردد و سفر اعمال شد؛ اما دراین‌بین اقداماتی پیشگیرانه از سوی اداره راهداری و حمل‌ونقل استان همدان درپیش گرفته شد تا بتوان در وضعیتی که محدودیت ترددها و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطرح شده است، سفرهای ایمنی را برای مسافران به ارمغان آورد.

در این راستا برآن شدیم به پیگیری این اقدامات بپردازیم؛ بدین‌سان گفت‌وگویی با صفر صادقی‌راد، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ترتیب دادیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار قلم ضمن بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته اقداماتی جهت مقابله با شیوع این ویروس توسط راهداری همدان به انجام رسید، مطرح کرد: نخستین اقدام محدودیت ترددهای ناوگان برون‌شهری بود که در این راستا همکاری‌های لازم را با دستورالعمل‌ها داشتیم.

صفر صادقی‌راد ادامه داد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا این محدودیت‌های ترددی را شاهد بودیم که در این راستا اُفت شدید ترددها را داشتیم؛ به‌نوعی که در ایام نوروز سال جاری شاهد کاهش ۷۰ درصدی مسافربری در همدان بودیم.

این مقام مسئول با بیان آنکه این روند خسارت‌های بسیار شدیدی به شرکت‌های مسافربری وارد کرد، افزود: در ادامه این محدودیت‌ها، بحث‌های مربوط به ضد عفونی پایانه‌ها و ناوگان برون‌شهری، استفاده از ماسک و دستکش و منع ورود مسافرین بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطرح و اجرایی شد.

صادقی‌راد در این راستا به محدودیت‌های اعمالی برای تهیه بلیت‌ها و تشویق مسافرین به خرید بلیت به‌صورت اینترنتی اشاره کرد و گفت: در یک بازه زمانی روند به این شکل دنبال می‌شد و ضمن هماهنگی با شهرداری نیز پایانه‌های مسافربری ضد عفونی شدند.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری‌های به‌عمل‌آمده انجمن‌های صنفی مربوطه شاهد این بودیم که رانندگان ناوگان مسافربری برون‌شهری اقدام به ضدعفونی کردند و همدان جزء نخستین استان‌هایی بود که در بسته‌‌های ارائه شده به مسافران، ماسک رایگان به آن‌ها ارائه می‌کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان این موارد، تشریح کرد: در ادامه این روند در تشدید استفاده از ماسک و به‌کارگیری سامانه‌ها برای کنترل مسافرین در ایام شیوع ویروس کرونا، اقداماتی چون تشویق مسافرین به خرید اینترنتی بلیت، اجرای طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، محدودیت‌های ظرفیت ناوگان مسافربری برون‌شهری (ظرفیت ۵۰ درصدی در اتوبوس‌ها و سوار کردن سه مسافر در سواری‌ها) را پیش بردیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: همه این روندها منطبق با مصوبات ستاد مبارزه با کرونا اعمال و اجرایی شده است.

این مقام مسئول به مرحله بعدی اشاره کرد و افزود: در ادامه این مسیر مقرر شد تا مسئولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیت وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کد ملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

صادقی‌راد در این زمینه تشریح کرد: شناسایی بیماران و یا افراد مشکوک به کرونا از طریق سامانه سِروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) که بین وزارت بهداشت و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر برقرار است، عملی می‌شود؛ به‌نوعی که با ارائه کد ملی افراد به سامانه سروا وضعیت سلامت خریدار بلیت ازنظر آلودگی به کرونا یا سلامت وی مشخص و درصورت بروز هرگونه علائم بیماری تا پایان قرنطینه از ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی به فرد مشکوک خودداری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر لزوم گرفتن استعلام الکترونیکی از سامانه سروا از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی، عنوان کرد: اگر مسافری تست کرونا داده باشد و کرونا مثبت و یا مشکوک به کرونا تشخیص داده شود، باید دو هفته از تست بگذرد تا بتواند از وسائط حمل‌ونقل عمومی استفاده کند.

صادقی‌راد با بیان اینکه در ادامه مقرر شد تا سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت نیز متوقف شود، ادامه داد: در این راستا با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیت مسافران اتوبوس‌ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آن‌ها صادر می‌شود، اما در این مرحله استعلام‌ها از طریق سامانه ماسک و با استفاده از بارکد کارت‌های ملی صورت می‌گیرد.

وی در این خصوص تشریح کرد: در سامانه ماسک برای بررسی وضعیت کرونایی افراد می‌توان با اسکن کردن بارکد پشت کارت ملی از مثبت بودن کرونای فرد مطلع شد، به‌نوعی که رنگ قرمز نشان‌دهنده این بوده که فرد کرونای مثبت دارد و قرنطینه را رعایت نکرده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در بخش پایانی این گفت‌وگو یادآور شد: از سویی تشدید در بحث کنترل‌های جاده‌ای و بررسی اجرای درست طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از دستگاه تب‌سنج به‌صورت تصادفی از دیگر اقدامات انجام‌گرفته در این راستا است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.