stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 208365
  • 28 آذر 1399 - 14:29
1
استاد حوزه علمیه عنوان کرد

اجابت نشدن حاجت نباید باعث تزلزل ایمان شود

اجابت نشدن حاجت نباید باعث تزلزل ایمان شود
استاد حوزه علمیه گفت: ممکن است حاجتی که داریم به مصلحت ما نباشد و اجابت نشود که در این صورت اگر از راه دور و نزدیک به مسجد مقدس جمکران و یا سایر مشاهد مشرفه رفتیم و نماز خواندیم و متوسل شدیم ولی حاجتمان روا نشد ایمانمان نباید متزلزل شود.
قلم | qalamna.ir :

پایگاه خبری تحلیلی جمکران، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در مراسم توسل به حریم کبریا که بدون حضور مستمع در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با تاکید بر اینکه دعا و خواست حوائج از خدای متعال در دین ما بسیار سفارش شده است، اظهار کرد: خدا قادر و حکیم است، ممکن است حاجتی که داریم به مصلحت ما نباشد و اجابت نشود که در این صورت اگر از راه دور و نزدیک به مسجد مقدس جمکران و یا سایر مشاهد مشرفه رفتیم و نماز خواندیم و متوسل شدیم ولی حاجتمان روا نشد ایمانمان نباید متزلزل شود.

وی با اشاره به نامه ۳۱ نهج البلاغه بیان کرد: امیرالمومنین(ع) در این نامه خطاب به امام حسن(ع) می فرمایند بدان، خدایى که گنج‏هاى آسمان و زمین در دست اوست، به تو اجازه درخواست داده، و اجابت آن را به عهده گرفته است. تو را فرمان داده که از او بخواهى تا عطا کند. پس ما ما وظیفه داریم دعا کنیم ولی اینکه حاجت و خواسته ما اجابت شود یا نه با خدای متعال و حکمتش است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت در ادامه نامه می فرمایند خداوند کلیدهاى گنجینه‏هاى خود را در دست تو قرار داده که به تو اجازه دعا کردن داد، پس هر گاه اراده کردى مى‏توانى با دعا، درهاى نعمت خدا را بگشایى، تا باران رحمت الهى بر تو ببارد. هرگز از تأخیر اجابت دعا نا امید مباش، زیرا بخشش الهى باندازه نیّت است، گاه، در اجابت دعا تأخیر مى‏شود تا پاداش درخواست کننده بیشتر و جزاى آرزومند کامل‏تر شود، گاهى درخواست مى‏کنى امّا پاسخ داده نمى‏شود، زیرا بهتر از آنچه خواستى به زودى یا در وقت مشخّص، به تو خواهد بخشید.

حسینی قمی گفت: بسیاری از اوقات در گرفتاری ها دیدیم گاهی بلایی از ما دور می شود، این رفع بلا به جای حاجتی است که برآورده نشده و خداوند به این شکل برای ما رقم زده بوده است.

وی درپایان با تاکید بر اینکه گاهی انسان حاجتی دارد که اگر خدا آن را اجابت کند ایمانش از بین می رود، خاطرنشان کرد: در روایات داریم گاهی برخی بلاها و سختی ها در زندگی پیش میآید که مقدر ماست و ما باید از آن راضی باشیم. دنیا دار ابتلاست؛ اهل بیت(ع) نیز دچار بلا و ابتلا شدند و سختی های زیادی کشیدند که بر هیچ بشری چنین سختی هایی وارد نشده است ولی بر همه این مصیبت ها صبر کرده و به رضا خدا راضی شدند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.