stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 208556
  • 29 آذر 1399 - 0:44
2
رئیس اتحادیه میوه‌ وتره بار همدان:

کسادی بازار میوه شب یلدا در همدان

کسادی بازار میوه شب یلدا در همدان
قلم/ همدان- رئیس اتحادیه میوه‌ وتره بار همدان گفت: این روزها به سبب گرانی قیمت ها از یک سو و شیوع ویروس کرونا و کاهش دورهمی ها در شب یلدا شاهد کسادی بازار هستیم.
قلم | qalamna.ir :

پایگاه خبری/ تحلیلی قلم؛ استان ها- رضا البرزی در گفتگو با خبرنگار قلم در خصوص وضعیت بازار میوه همدان در نزدیکی شب یلدا عنوان کرد: این روزها به سبب گرانی قیمت ها از یک سو و شیوع ویروس کرونا و کاهش دورهمی ها در شب یلدا شاهد کسادی بازار هستیم.

وی درخصوص وضعیت گرانی قیمت میوه در بازار همدان ادامه داد: صنف ما خُرده‌فروش است و تعیین قیمت میوه‌ها در دست ما نیست، بلکه این قیمت‌ها به‌صورت روزانه در میدان بار و عمده‌فروشان مشخص می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه‌ وتره بار همدان در ادامه افزود: درمجموع هزینه تولید هر کیلو میوه برای باغ‌داران نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این امر موجب شده تا شاهد گرانی قیمت میوه در بازار باشیم؛ چنان که افزایش هزینه سبد، حمل و نقل، دستمزد و حقوق کارگران، کودهای شیمیایی و مواردی از این دست موجب شده تا باغداران نیز قیمت میوه های خود را بالاتر ببرند.

البرزی با اشاره به اینکه قیمت میوه و تره‌بار در میدان بار تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: همکاران ما با توجه به نوع میوه و سبزی‌ها سود ۱۵ تا ۳۵ درصدی را بر روی کالاها اعمال می‌کنند که این میزان سود نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

رئیس اتحادیه میوه ‌وتره بار همدان با بیان اینکه هم اکنون میوه های شب یلدا در بازار همدان تامین و حتی اشباع شده است، عنوان کرد: به سبب این اشباع و از سویی کاهش تقاضای مردم، شاهد کسادی بازار و کاهش قیمت ها هستیم.

وی در این زمینه تشریح کرد: هندوانه هم اکنون در بازار همدان حدود کیلویی دو هزار تومان است در حالی که در شب یلدای سال گذشته هندوانه در بازار همدان به کیلویی پنج هزار تومان نیز می رسید.

رئیس اتحادیه میوه ‌وتره بار همدان در این راستا ادامه داد: پیش بینی می شود با این وضعیت، شاهد کاهش بیشتر قیمت ها در بازار همدان باشیم ضمن اینکه هم اکنون نیز قیمت میوه ها در بازار همدان در سرگذر نسبت به سایر مناطق ارزان تر است و این امر به سبب شرایط رقابتی حاکم بر این منطقه است.

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.