پس از توافق هستهای برخی از بزرگان صنعت خودرو دنیا آمادگی ورود خود به بازار ایران از طریق ارائه نمایندگی رسمی را آغاز کردهاند که در این میان شرکت آئودی که از زیر مجموعههای گروه خودروسازی فولکسواگن به شمار میرود، فعالیت خود را رسما در ایران آغاز کند.
شرکت رامک خودرو که هماکنون محصولات سانگ یانگ کره جنوبی را در کشور عرضه میکند، نمایندگی رسمی فروش محصولات آئودی را نیز کسب کرده تا از این طریق به توسعه فعالیتهای خود در بازار ایران بپردازد.
قرار است اواسط هفته جاری با حضور برخی خبرنگاران و مدیران صنعت خودرو کشور رونمایی از برند آئودی در ایران صورت گیرد که به نظر میرسد فولکس واگن پیش از آنکه با خودروسازان ایرانی به عنوان شریک تجاری به توافق برسد واردات محصولات یکی از کارخانههای زیرمجموعهاش را به ایران آغاز کرده تا در بازار وارداتی کشورمان صاحب سهم شود.
پیش از این نیز برند دی اس از زیر مجموعههای شرکت سیتروئن فرانسه رسما از این برند در تهران رونمایی کرده بود تا بدین ترتیب رقابت در بازار خودروهای وارداتی ایران بیشتر شود.
اقتصادنیوز، بنا به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو سالانه برای ۵۰ هزار دستگاه خودرو وارداتی تقاضا وجود دارد که این رقم در سال ۱۴۰۴ به حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
در حال حاضر برند هیوندایی بیشترین فروش را در بازار خودرو ایران به خود اختصاص داده است.