stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024
  • کد خبر : 212645
  • 06 دی 1399 - 12:53
2
عضو شورای خلیفه گری ارامنه اراک:

سال ۲۰۲۱ هیچگونه مراسمی در کلیسای اراک برگزار نمی شود

سال ۲۰۲۱ هیچگونه مراسمی در کلیسای اراک برگزار نمی شود
قلم_مرکزی_ عضو شورای خلیفه گری ارامنه تهران شعبه اراک گفت: برای آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی به دلیل شیوع کرونا ویروس هیچگونه مراسمی در کلیسای اراک برگزار نمیشود.
قلم | qalamna.ir :

هاکوپیانس در گفتگو با خبرنگار قلم در اراک، بیان کرد: سال جدید میلادی را ارامنه ساکن اراک با توجه به تعمیرات سقف کلیسا و رعایت پروتکل های بهداشتی در رابطه با کرونا در منازل خود جشن خواهند گرفت.
وی افزود: کلیسای مسروپ اراک با توجه به اینکه جز آثار ملی ثبت شده برای تعمیرات سقف آن مدت دو سال است که در حال رایزنی هستیم و از شهریور ماه سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی با تقبل ۵۰درصد هزینه، تعمیرات آن را آغاز کرده است.
هاکوپیانس با اشاره به اینکه هزینه تعمیرات حدود ۱۰۰ میلیون تومان براورد شده است، اظهار کرد: برای تامین باقی هزینه نیز در حال رایزنی با فرمانداری اراک و سایر نهادهای مرتبط است.
عضو شورای خلیفه گری ارامنه اراک ادامه داد: کلیسا با توجه به اینکه در دست تعمیر است و این تعمیرات تا بهمن ماه نیز به طول خواهد انجامید حتی از لحاظ ظاهری نیز برای برگزاری جشن کریسمس آماده نیست.
وی تاکید کرد: از زمان شیوع کرونا ویروس حتی کشیش نیز برای برگزاری مراسمی همچون عید پاک در کلیسا حاضر نشده و کلیسا به نوعی تعطیل بوده است.
هاکوپیانس یادآور شد: کلیسای مسروپ مقدس اراک یکی از بناهای تاریخی دوره قاجار در خیابان شهید چمران شهر اراک است که این بنای تاریخی در سال ۱۳۷۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.