stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
  • کد خبر : 21790
  • 08 دی 1394 - 9:47
1

آیا عضلات ورزشکاران حر‌فه‌ای جوان باقی می‌ماند؟

دوندگان حر‌فه‌ای مانند افراد عادی با گذشت زمان و افزایش سن دچار ضعف در عضلات نمی‌شوند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت MNT، مطالعات جدیدی که در مجله آمریکایی فیزیولوژی منتشر شده است به بررسی تاثیر آمادگی جسمانی دوندگان حر‌فه‌ای بر پیر شدن و ضعیف شدن عضلات این افراد پرداخته است.

ضعیف شدن عضلات هنگامی رخ می‌دهد که بافت‌های ماهیچه‌ای به آرامی منقبض شود و فشار زیادی به آنها وارد نشود. در صورتی که به عضلات فشار وارد شود آنها قدرتمندتر می‌شوند.219-9.JPG

محققان کانادایی بررسی کردند که آیا تمرینات فیزیکی مداوم در دوندگانی حر‌فه‌ای که سن آنها نیز بالا رفته است باعث می‌شود که بافت‌های ماهیچه‌های آنها مانند افراد جوان باقی بماند یا خیر.

برای انجام این تحقیقات نمونه‌های بافت‌های ماهیچه‌ای از عضلات چهار سر دوندگان حر‌فه‌ای مسن و افراد غیر ورزشکار گرفته شد. در بین این افراد ۷ قهرمان جهان حضور داشتند.

سرعت انقباض و قدرت بافت‌های ماهیچه‌ای این افراد با افراد جوان اما غیر ورزشکار مقایسه شد. بررسی‌ها نشان داد که توانایی منقبض شدن عضلات در ورزشکاران سالمند شبیه به افراد جوان نیست. در واقع توانایی ورزشی ورزشکاران حر‌فه‌ای سالمند به دلیل قدرتمند ماندن بافت‌های ماهیچه‌ای نیست.

این مطالعات نشان داد راه‌هایی برای قدرتمند کردن عضلات و نگه داشتن سرعت و قدرت آنها بدون جوان ماندن عضلات وجود دارد و بافت‌های عضلاتی ورزشکاران حر‌فه‌ای بدون این که جوان بمانند از سرعت و قدرت بالا برخوردارند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.