stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 222147
  • 22 دی 1399 - 14:10
1
رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

مجاهدت حضرت زهرا(س) تشیع و اسلام را ماندگار کرد

مجاهدت حضرت زهرا(س) تشیع و اسلام را ماندگار کرد
مرکزی_رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مجاهدت حضرت زهرا(س) باعث ماندگاری اسلام و تشیع شد.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار قلم در اراک، پیرامون فضلیت حضرت زهرا(س)، بصیرت افزایی و دشمن شناسی ایشان بیان کرد: سه بعد از زندگی حضرت زهرا(س) ویژه قابل تامل است، یک بعد بحث مدیریت خانواده است، مدیریت خانواده یعنی بتوانند منزل را به گونه ای مدیریت کنند که آرامش را در خانه حمکفرما کنند.

وی افزود: سن ایشان را بین ۱۸ تا ۲۵ سال اعلام کردند که به لحاظ کیفی دوره خاص اوایل استقرار نظام اسلامی در مکه و مدینه است و حضرت زهرا(س) در تمام این دوران کنار پدرشان بوده اند.

عباسی ادامه داد: قبل از ازدواج در تدبیر منزل، طوری ایشان خانه را مدیریت میکنند که به عنوان ام ابیها از حضرت رسول(ص)، لقب میگیرند و سه سال زندگی ایشان و حضرت رسول(ص) در شیب ابیطالب میگذرد که ایشان بعد از رحلت مادرشان که با رحلت حضرت ابوطالب در یک هفته اتفاق افتاد بسیار پشتیبان پیامبر بودند و نقش برجسته ای را در شیب ابیطالب ایفا کردند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) صرفا نقش دختری را فقط ایفا نکردند، ابراز کرد: ایشان به عنوان یک دختر کامل الگو بودند و بعد از ازدواج هم بحث مدیریت خانواده ایشان در فضای بسیار متعالی بود بطوریکه سوره انسان در شان ایشان و خانوادشان نازل میشود.

وی اضافه کرد: دومین بعد زندگی ایشان، از حیث عبادت است که از لحاظ عبادی فوق العاده بودند و امروز گمشده عصر ما بحث عبادت و ارتباط با خدای متعال است که ادعیه ای و مجموعه دستورات شریعتی را که داریم در زندگی حضرت زهرا(س) کاملا میبینیم و مشخص است که که عبادت رکن زندگی ایشان میباشد.

این مقام مسئول گفت: بعد سوم زندگی ایشان نیز مربوط به فعالیتهای سیاسی و اجتماعی است که فوق العاده در آنها چه قبل و چه بعد از ازدواج نقش ایفا میکنند.

عباسی ادامه داد: نقش ایشان در فعالیت های سیاسی و اجتماعی در دو برهه مهم صحنه های تاریخ اسلام یعنی در هجرت به مدینه و شیب ابیطالب که کنار پدرشان هستند و حضور فعال دارند بسیار حایز اهمیت است، چرا که ایشان در پشت جبهه به امداد مشغول هستند و در صحنه اجتماعی به دختران و زنان مدینه میپردازند.

وی گفت: قسمت سوم زندگی ایشان بعد از رحلت پیامبر(ص) یک ویژگی خاص دارد، آن هم در شناخت و دیده بانی میدان است که بسیار نقش برجسته ای داشتند و اگر افشاگری و مبارزه ایشان بعد از رحلت رسول خدا نبود شاید امروز چیزی به نام تشیع وجود نداشت.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان یادآور شد: ایشان با شخصیت برجسته ای که در جهان اسلام داشتند در آن روزگار با روایات و آیاتی که در شان ایشان و اهل بیت نازل شده بود جایگاه ویژه ای داشتند، لذا به میدان آمدن ایشان، خطبه فدکیه، سخنرانی ها و حضور در جلوی منازل مهاجرین و انصار باعث شده است که امروز خط دشمن شناسی را از ایشان یاد بگیریم و مجاهدت ایشان که در نتیجه به شهادت ایشان منجر شد باعث شد ایشان تشیع و اسلام ناب را بیشتر از قبل برای ما ماندگار کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.