دکتر مسعود پل مه، در جریان سفر خود به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دریچه تجارت خارجی هر کشور، بنادر تجاری آن کشور تلقی می شود.
وی با بیان اینکه “بنادر” به معنی قلب تپنده برای تزریق خون به تمامی شریان هایی است که اقتصاد یک کشور را در حوزه های تولید و خدمات به واسطه بازگشت های صادرات و واردات به حرکت در می آورد، ادامه داد: امروز خوشبختانه شاهد یک مشارکت بالنده بین دولت و بخش خصوصی هستیم و نمود عینی آن در بندر آستارا است.
وی با اشاره به اینکه شرکت بنادر و دریانوردی کاوه در فازهای توسعه ای خود، طی ماه ها و سال های آینده تا پنج پست اسکله را در بندر آستارا ایجاد خواهد کرد: افزود: تحقق این مهم، ظرفیت تخلیه و بارگیری را تا ۲.۵ میلون تن افزایش می دهد.
پل مه، در ادامه با اشاره به اینکه بندر آستارا توانسته است سهم بیشتر در عملیات بندری را به “صادرات” کالا اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: بندر آستارا، محصولات مورد نیاز کشورهای CIS و روسیه را توسط عملیات حمل کانتینری که به شیوه کانتینرهای یخچالی صورت می گیرد را از این بندر مدیریت می کند.
وی اضافه کرد: طی یک سال گذشته، ۱۵۰ هزار تن کالا از این بندر حمل شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال به ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.
دبیرکل انجمن کشتیرانی ایران در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه اتفاقات رخ داده در بندر آستارا، نقطه عطف همکاری دولت و بخش خصوصی است، تصریح کرد: انتظار داریم این مهم به عنوان یک نمونه موفق مورد توجه قرار گیرد و دولت در امور تصدی گری، اعتماد بیش از آنچه که به بخش خصوصی داشته است برای اعطای تصدی گری های بیشتر به عمل آورد.
وی اضافه کرد: آنچه در اجرای اصل ۴۴ می خواهیم، مدیریت و نظارت بر فرآیندهای اقتصادی و اجرایی که در حوزه اقتصاد است، برای اعطا به تشکل های بخش خصوصی است که می توان شرایط را به نحو مطلوب تری ارتقا دهیم.
دبیرکل انجمن کشتیرانی ایران و هیأت همراه در جریان این سفر از سایر زیرساخت های اقتصادی در شهرستان، از جمله گمرک زمینی و بارانداز ریلی بین المللی آستارا – آستارا بازدید کردند.
انتهای پیام