stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۲ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 3 October , 2024
  • کد خبر : 223925
  • 25 دی 1399 - 12:43
1
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه هرمزگان:

در بحرانها، همیار اورژانس باشید

در بحرانها، همیار اورژانس باشید
هرمزگان-رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه هرمزگان از اجرای طرح همیار اورژانس و اورژانسیار در استان هرمزگان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر حسین قاسمی گفت : این طرح به منظور ارتقا سلامت در سطح جامعه و کاهش میزان مرگ و میر و نقص عضو در بیماران و مصدومین در مواقع بحران و  به منظور بهره گیری از ظرفیت نیروهای داوطلب و امدادرسانی بهینه و تخصصی به مددجویان آسیب دیده از بحران، اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان در نظر دارد، ضمن آموزش افراد علاقمند، اقدام به جذب و تربیت همیار اورژانس و اورژانسیار، نمایند.

وی افزود: در این راستا، متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت مرکز مدیریت حوادث فوریت های پزشکی هرمزگان به آدرس http://ems.hums.ac.ir  مراجعه و فرم ثبت نام را را تکمیل نمایند. برای داوطلبین یک دوره آموزشی ۵۰ ساعته به صورت تئوری و عملی برگزار می گردد دوره تئوری به صورت مجازی و دوره های عملی به صورت کارگاهی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه هرمزگان عنوان کرد: آشنایی با فوریتهای حیاتی و انجام مراقبت های پایه تا رسیدن EMS، بررسی راه هوایی و انجام روش های ساده برای باز کردن راه هوایی، مدیریت تروما، کنترل خونریزی، پانسمان، بی حرکت سازی عضو آسیب دیده، آشنایی با دستگاه AED و آموزش نحوه استفاده از آن و اصول جابجایی صحیح بیمار و مصدوم از مباحثی است که داوطلبین در این دوره فرا خواهند گرفت.

قاسمی در ادامه گفت: در پایان دوره به افراد کارت عضویت همیار اورژانس اعطاء خواهد شد و این سازمان در مواقع بروز بحران از ظرفیت این داوطلبین آموزش دیده، برای امداد رسانی بهینه به مددجویان بهره خواهد گرفت. لازم به ذکر است همیاران اورژانس به ازای گذراندن این دوره های آموزشی جزء تیم  پزشکی محسوب نمی­شوند و فقط به عنوان یک امدادگر داوطلب می‌توانند یکسری از خدمات اولیه و حیاتی را انجام داده، صحنه را تا حد امکان کنترل و آن را برای رسیدن آمبولانس ems مهیا کند.

وی ضمن تقدیر از خیرین حوزه سلامت، گفت: اورژانس پیش بیمارستانی، به عنوان یک سازمان امدادی، که خدمات درمانی رایگان انجام می دهد؛ جهت توسعه خدمات پیش بیمارستانی در استان و بهره مندی آحاد افراد استان از این خدمات، نیاز به همراهی و همیاری خیرین محترم دارد؛ لذا از خیرین حوزه سلامت دعوت می شود در راستای تامین تجهزات پزشکی و رفاهی، آمبولانس و ساخت پایگاه با این سازمان همکاری نمایند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.