stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 234042
  • 15 بهمن 1399 - 9:25
0

افزایش تسهیلات سرمایه در گردش واحد‌های تولید‌ی فارس

افزایش تسهیلات سرمایه در گردش واحد‌های تولید‌ی فارس
فارس- رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس از آمادگی بانک‌های تحت پوشش این شورا برای واگذاری واحد‌های صنعتی تملیک شده خبر داد.
قلم | qalamna.ir :
کریم ریگی زادگان گفت: اولویت واگذاری با صاحبان صنایع تملیکی است.
وی افزود: صاحبان صنایع و کسانی که امکان راه اندازی و بهره برداری از این واحد‌ها را داشته باشند در صورتی که اهلیتشان اثبات شود در اولویت واگذاری قرار می‌گیرند.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس با تأکید بر آمادگی کامل اعضای شورای هماهنگی بانک‌ها برای واگذاری اموال تملیکی صنعتی به صاحبان صنایع، تصریح کرد: خوشبختانه روند واگذاری در سال‌های ۹۸ تا کنون با شیب افزایشی همراه بوده و تعداد واحد‌های اموال تملیک شده صنعتی توسط بانک‌ها بسیار کاهش یافته است.
ریگی زادگان، از واگذاری ۵۰ درصد واحد‌های تملیک شده در قالب مزایده به صاحبان قبلی و دیگر بهره برداران خبر داد و گفت: ۱۶ بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان فارس در مجموع ۲۲ واحد صنعتی را به علت اجرا نکردن تعهدات شان تملیک کرده اند که برای واگذاری آن‌ها آمادگی داریم.
 
وی با تأکید بر این که بانک‌ها هیچ تمایلی برای تملیک واحد‌های صنعتی ندارند، تصریح کرد: همان طور که مسوولان ارشد کشور و رئیس قوه قضائیه نیز بر جلوگیری از تملک واحد‌های صنعتی توسط بانک‌ها تأکید دارند، ما نیز با این موضوع همراهی می‌کنیم و علاقه‌ای به تملیک واحد‌های صنعتی نداریم.
ریگی زادگان اظهارداشت: با توجه به این که این واحد‌ها به عنوان تسویه بدهی صاحبان صنایع به بانک‌ها تملیک شده اند متقاضیان می‌توانند با پرداخت قیمت کارشناسی واحد‌ها نسبت به تملک آن‌ها اقدام کنند، در این مسیر امکان واگذاری اقساطی آن‌ها وجود دارد.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس، هدف از این واگذاری‌ها را راه اندازی واحد‌های صنعتی و ایجاد اشتغال جدید عنوان کرد.
ریگی زادگان با بیان این که دستورالعمل چگونگی واگذاری اموال مازاد بانک‌ها از سوی بانک مرکزی نیز اعلام شده است، اظهار داشت: این کار با هدف ایجاد ساز و کار واحد برای واگذاری اموال مازاد انجام شده و دستورالعمل آن در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است.
هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.