stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 234953
  • 16 بهمن 1399 - 12:04
1

دعوت مدیرکل محیط زیست فارس از مردم برای مطالبه حقابه تالاب‌های استان

دعوت مدیرکل محیط زیست فارس از مردم برای مطالبه حقابه تالاب‌های استان
فارس- مدیر کل محیط زیست فارس با اعلام هشدار نسبت به نابودی تالاب‌های استان، از مردم دعوت کرد که برای افزایش حقابه تالاب‌های فارس مطالبه گر باشند.
قلم | qalamna.ir :
حمید ظهرابی افزود: در ۲ سال گذشته تنها ۱۰ درصد از حقابه بختگان پرداخت شده است.
وی برپایی مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها در بستر خشکیده بختگان به عنوان دومین تالاب بزرگ ایران را هم حاوی یک پیام دانست که نشان می‌دهد جایی که محل رفت و آمد قایق‌ها بوده اکنون این چنین خشک و بی آب شده است.
 
مدیر کل محیط زیست فارس با اشاره به نقش کارکردی تالاب‌ها در تنظیم سفره‌های آب زیر زمینی و تثبیت آلودگی‌ها و تامین رطوبت منطقه یادآور شد: شیوه بهره برداری غیر اصولی و ناپایدار و وسوسه بهره برداری بیشتری از منابع آب در استان –چنان که شاهدیم- به خشکیدن و از بین رفتن تالاب‌ها و ایجاد کانون‌های عظیمی از گرد و غبار منجر شده و می‌تواند زندگی را در محیط‌های اطراف خود به مخاطره بیندازد و کشاورزی را نابود کند.
ظهرابی خواستار مطالبه گری مردم منطقه به عنوان ذی نفعان با همراهی نمایندگان شهر‌های حوزه تالاب که متأثر از خشکی تالاب هستند، شد و افزود: در دو سال اخیر که کمتر از ۱۰ درصد حقابه به تالاب تخصیص شده است، با دست اندازی‌های زیادی در مسیر رها سازی مواجه بودیم و علی رغم استفاده از تمام توان و ظرفیت نیرو‌های اجرایی خود همچنان شاهد دست اندازی بودیم که این امر جز با همراهی مردم امکان پذیر نیست.
هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.