stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 23513
  • 19 دی 1394 - 18:36
2

قهرمان المپیک دوپینگی از آب در آمد

قهرمان پرتاب دیسک المپیک به استفاده از مواد نیروزا اعتراف کرد.

قلم | qalamna.ir :

«ریا استالمن» قهرمان پرتاب دیسک زنان در المپیک ۱۹۸۴ اعتراف کرد که در طول زندگی حرفه‌ای خود اقدام به استفاده از مواد نیروزا کرده و پیش از المپیک ۱۹۸۴ نیز این کار را انجام داده است.

او که حالا ۶۴ ساله است، در این باره گفت: در طول دو سال پایانی دوران حرفه‌ای خود من هر روز مقداری از مواد استروئید آنابولیک استفاده کردم. می‌خواستم رقبایم را خیلی سخت شکست بدهم.

استالمن در طول دوران بازیگری‌اش نزدیک به ۱۵ مدال طلا به دست آورد. او در المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس دیسک را ۶۵ متر و ۳۶ سانتی‌متر پرتاب کرد و این در حالی بود که بهترین رکورد او یعنی ۷۱ متر و ۲۲ سانتیمتر قبل از این مسابقات به ثبت رسیده بود.

این پرتابگر که یکی از ۱۷ پرتاب طولانی در تاریخ این ماده را به ثبت رسانده، در سال ۱۹۸۴ به عنوان برترین ورزشکار کشور هلند انتخاب شد. هنوز مشخص نشده که چرا استالمن پس از سه دهه از قهرمانی‌اش در المپیک اقدام به این افشاگری کرده است.

بعید به نظر می‌رسد مدال طلای استالمن از او پس گرفته شود، چرا که با توجه به قوانین و گذشتن بیش از ۱۰ سال از این مدال، پس گرفتن این مدال غیر قانونی است.

تسنیم، در مسابقات پرتاب دیسک زنان در المپیک ۱۹۸۴ دسلی دنیز از آمریکا نایب قهرمان شد و ورزشکار رومانیایی به مدال برنز دست یافت.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.