stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 252467
  • 20 اسفند 1399 - 16:48
1
رئیس ستاد انتخابات استان همدان خبر داد:

برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۸ روستا و ۳۲ شهر استان همدان

برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۸ روستا و ۳۲ شهر استان همدان
همدان- رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در 918 روستا و 32 شهر هم‌زمان با انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ در استان همدان برگزار می‌شود.
قلم | qalamna.ir :
خبرنگار قلم، مصطفی آزادبخت روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه رجوع به آرای مردمی یکی از ارکان و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: وزارت کشور تمهیدات برگزاری سه انتخابات در سال ۱۴۰۰ را مهیا کرده و از هر نظر آماده برگزاری این رویداد سیاسی مهم هستیم تا بتوانیم با رأی و نظر مردم افرادی را در زمینه‌های مختلف انتخاب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به ثمر نشسته است،‌ اظهار کرد: انشاالله بتوانیم با این روند انتخاباتی در تراز انقلاب اسلامی برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان آنکه بایستی در این بین از صاحبان اصلی این انقلاب که همانا‌ امام (ره)، شهدا و مقام معظم رهبری هستند یادی کنیم، قانون‌مداری را یکی از بسترهای حرکت در مسیر شهدا دانست و گفت: بایستی در این مسیر بتوانیم اهداف آن‌ها را با اجرای قانون دنبال کنیم.

آزادبخت با تصریح بر اینکه زمینه حضور تمام جناح‌ها و احزاب سیاسی برای برگزاری انتخابات پُرشور مهیا شده است، خاطرنشان کرد: بایستی بدون نگاه به جریانات،‌ جناح‌ها و احزاب سیاسی انتخاباتی پُرشور و رقابتی و البته حداکثری را برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان در ادامه صحبت‌های خود به آغاز به‌کار ستاد انتخابات در شهرستان‌های استان همدان اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ۹۹ آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: ‌فرمانداران و بخشداران برای تشکیل هیئت اجرایی پنج روز مهلت دارند که این زمان از ۱۸ اسفندماه آغاز شده است؛ با این وجود اغلب فرمانداران فرآیند تشکیل هیئت اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ را نهایی کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان یادآور شد: در استان همدان طی سال آینده سه انتخابات ریاست‌جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام از کاندیداها با نرم‌افزار، از طریق دفاتر پیشخوان، رایانه‌ای و حضور فیزیکی در فرمانداری‌ها انجام می‌شود، گفت: تعامل مناسب و خوبی را در بین هیئت اجرایی و هیئت نظارت در استان همدان شاهد هستیم.

وی با تصریح بر اینکه از ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۴ مورد آن به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، اظهار کرد: مرحله شمارش آرا به‌صورت دستی خواهد بود، البته برگزاری تمام‌الکترونیک انتخابات در هفت کلان‌شهر کشور را خواهیم داشت تا در سال‌های بعد زمینه برگزاری این مهم در دیگر استان‌ها نیز محقق شود.

آزادبخت خاطرنشان کرد: تمام شعب گرفتن رأی انتخابات در استان به دستگاه احراز هویت مجهز هستند؛ فرمانداران و بخشداران هم ۳۰ نفر از معتمدان را به‌صورت هم‌زمان به هیئت‌های نظارت معرفی می‌کنند تا اعضای هیئت‌های اجرایی از بین آن‌ها انتخاب شوند.

وی با اشاره به اینکه طی انتخابات شورای اسلامی شهر همدان تعداد ۱۷۴ نفر در ۳۲ شهر استان همدان انتخاب می‌شوند،‌ تصریح کرد:‌ در شهر همدان ۱۱ نفر برای عضویت در شورای اسلامی شهر انتخاب می‌شوند و شهرهای ملایر، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان شورای شهر هفت‌نفره و ۲۷ شهر دیگر این استان دارای شورای شهر پنج‌نفره هستند.

این مقام مسئول با بیان آنکه نام‌نویسی داوطبان شوراهای اسلامی روستا از ۱۶ فروردین‌ماه سال آینده آغاز می‌شود و به مدت هفت روز ادامه می‌یابد، ‌مطرح کرد:‌ همچنین انتخابات شورای اسلامی روستاها در ۹۱۸ روستای استان همدان و دو تیره عشایری برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه روستاهایی با جمعیت تا یک‌هزار و ۵۰۰ نفر دارای شورای سه‌نفره و روستاهایی با جمعیت بالای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر دارای شورای پنج‌نفره هستند، ‌گفت: بدین‌ترتیب تعداد ۱۰۶ روستای استان همدان دارای شورای پنج‌نفره و تعداد ۸۱۲ روستا دارای شورای سه‌نفره هستند.

آزادبخت با بیان اینکه در استان همدان دو هزار و ۹۶۶ نفر به‌عنوان شورای اسلامی روستایی انتخاب خواهند شد، اضافه کرد: با احتساب ۱۷۴ عضو شوراهای اسلامی شهر در استان همدان، تعداد منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به سه هزار و ۱۴۰ نفر می‌رسد.

وی در ادامه صحبت‌های خود از آغاز ثبت‌نام از داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ از هشتم فروردین‌ماه سال آینده خبر داد و گفت: ثبت‌نام از داوطلبان حضور در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس به مدت ۶ روز ادامه خواهد داشت و به‌صورت غیر حضوری یا حضوری با مراجعه به فرمانداری شهرستان بهار انجام می‌شود.

آزادبخت در این راستا یادآور شد: با ثبت‌نام از داوطلبان شورای اسلامی شهرها، بلافاصله اسامی این افراد در اختیار مراجع چهارگانه قرار می‌‌گیرد تا پس از استعلام طی مدت ۱۰ روز نتیجه را اعلام کنند.

افزایش ۱۰ درصدی شعب گرفتن رأی در استان همدان

وی در ادامه این موضوع به تمهیدات اندیشیده‌شده درخصوص برگزاری انتخابات با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و در این خصوص از افزایش ۱۰ درصدی شعب گرفتن رأی در استان همدان خبر داد و گفت: در انتخابات سال‌های گذشته تعداد رأی‌دهندگان در برخی از شعب بالا بوده که برای پیشگیری از تجمع و شیوع کرونا، شعب این مناطق افزایش یافته است.

شاهد حضور پُررنگ در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه درصورتی که برای برخی از شعب نیاز به وجود دو صندوق رأی باشد این اقدام را درپیش خواهیم گرفت،‌ بر لزوم ایجاد بستر حضور پُرشور مردم در انتخابات و نقش مؤثر رسانه‌ها در این خصوص تأکید کرد.

آزادبخت درخصوص مشارکت مردم در انتخابات نیز گفت: اولویت ما در برگزاری این انتخابات استقلال است و حال که شاهد توطئه‌های مختلف و وجود جنگ اقتصادی هستیم، می‌خواهیم تا مردم در این وضعیت گام بعدی را بردارند. مردمی که مشکلات را به جان خریده‌اند و ایستادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت در خدمت به مردم کوتاهی نکرده است، افزود: از ایستادگی و مقاومت مردم نیز سپاس‌گزاریم، مردم پایه اصلی انقلاب اسلامی هستند و دشمنان تلاش در ناامید کردن آن‌ها دارند.

آزادبخت با بیان اینکه دشمن به اهدافش نرسیده است و به زباله‌دان تاریخ ریخته شده،‌ گفت: درایت و هوشیاری مردم نسبت به دسیسه‌های دشمن را بارها دیده‌ایم و معتقدم با حضور چهره‌های جدید در انتخابات و کاردانی مردم، شاهد حضور پُررنگ در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

برگزاری هرگونه تجمع و دورهمی در دوران انتخابات، ممنوع

این مقام مسئول با بیان آنکه طبق آخرین آمار عامل ۳۳ درصد ابتلا به کرونا به‌خاطر تجمعات و ۶۷ درصد نیز به‌دلیل دورهمی‌های خانوادگی بوده است،‌ اظهار کرد: برگزاری هرگونه تجمع و دورهمی در دوران انتخابات ممنوع است؛ بدین‌سان نباید دورهمی‌های کاندیداها را شاهد باشیم. بدین‌سان تبلیغات در دوران انتخابات بایستی از طریق خبرگزاری‌ها، ‌نشریات و به‌صورت مجازی صورت گیرد.

آزادبخت با تصریح بر اینکه رمز موفقیت ما همکاری خوب مردم است، اظهار کرد: هم‌اکنون ۸۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و در دوران انتخابات نیز فعالیت بازرسان در ستادهای انتخاباتی به‌منظور بررسی ممانعت از ایجاد تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را درپیش خواهیم گرفت و با متخلفان در این زمینه برخورد جدی صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه باید با حفظ استقلال و برقراری امنیت قابل قبول بتوانیم بستر مناسب برای مشارمت مردم را مهیا کنیم، ابراز کرد: با ایجاد این بستر مناسب می‌توانیم به بهترین شکل ممکن، انتخاباتی مستقل،‌ پُرشور و سالم را برگزار کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.